
Kakve veze imaju industrija guma i elitni restorani: Biznis ideja sa zvezdicama braće Mišlen koja im je donela brdo love
Iako su na prvi pogled vrhunski restorani i gume za automobil nespojive teme, veza je jaka i finansijski potkovana

Kada pomislimo na Mišlenove zvezdice, prvo što nam pada na pamet su elitni restorani i vrhunska kuhinja. Ipak, iza ovog prestižnog priznanja krije se iznenađujuća priča o povezanosti s industrijom automobilskih guma. Kako su braća Andre i Eduard Mišelin, osnivači kompanije "Michelin", od vulkanizacije prešli u ocenjivanje restorana i promenili svet gastronomije? Njihova priča je spoj genijalnog marketinga i posvećenosti kvalitetu koji traje više od jednog veka.
Poreklo Mišlenovih zvezdica
Početkom 20. veka, braća Andre i Eduard Mišlen, osnivači kompanije "Michelin", suočili su se s izazovom: kako podstaći vozače da više putuju, a samim tim i troše gume.
Godine 1900. izdali su prvi "Michelin Guide", besplatan vodič namenjen vozačima, koji je sadržao informacije o servisima, benzinskim stanicama i mestima za odmor, uključujući restorane.
Do 1926. godine vodič je evoluirao, a fokus je prebačen na gastronomiju. Te godine uvedena je prva Mišlenova zvezdica kao oznaka kvaliteta restorana. Sistem ocenjivanja proširen je 1931. godine, kada su uvedene dve i tri zvezdice, označavajući restorane izuzetnog kvaliteta.

Veza između industrije guma i elitnih restorana
Strategija braće Mišlen bila je genijalna: podsticanjem ljudi da putuju do udaljenih restorana, povećavala se potreba za automobilima i, samim tim, za gumama. Ovaj marketinški potez ne samo da je promovisao njihovu kompaniju, već je i postavio temelje za standarde u gastronomiji koji se poštuju do danas.
Značenje Mišlenovih zvezdica
Sistem ocenjivanja funkcioniše na sledeći način:
- Jedna zvezdica: Veoma dobar restoran u svojoj kategoriji.
- Dve zvezdice: Odlična kuhinja, vredna obilaska.
- Tri zvezdice: Izuzetna kuhinja, vredna posebnog putovanja.
Ove zvezdice dodeljuju anonimni inspektori na osnovu kriterijuma kao što su kvalitet sastojaka, veština u pripremi hrane, harmonija ukusa i konzistentnost.
Profimedia
Zanimljivosti o Mišlenovim zvezdicama
Besplatni vodiči: Prvi Mišelinovi vodiči deljeni su besplatno, sa ciljem podsticanja putovanja i, posredno, povećanja prodaje guma.
Francuska dominacija: Francuska kao kolevka Mišelinovog vodiča, ima najviše restorana sa Mišlenovim zvezdicama, što odražava bogatu kulinarsku tradiciju zemlje. Ona ima najviše restorana s Mišlenovim zvezdicama - ukupno 639 restorana s Mišlenovim zvezdicama. Od toga, 75 restorana ima dve zvezdice, dok je 30 restorana ponelo prestižne tri zvezdice.
Anonimnost inspektora: Identitet Mišlenovih inspektora strogo je čuvana tajna kako bi se osigurala objektivnost u ocenjivanju.
Kriterijumi za dodelu: Mišlenovi inspektori ocenjuju restorane na osnovu kvaliteta sastojaka, harmonije ukusa, tehnike pripreme, ličnog pečata šefa kuhinje i konzistentnosti kvaliteta.
Profimedia
Restorani u Srbiji s Mišlenovim zvezdicama
Srbija je relativno nov učesnik na mapi Mišleinovih zvezdica, ali se stalno širi i raste. Poslednji put u decembru 2024. godine dva restorana su dobila svoje prve Mišlenove zvezdice:
Langouste: Smešten u Beogradu, ovaj restoran kombinuje lokalne sastojke sa francuskom i italijanskom kuhinjom, pružajući jedinstveno gastronomsko iskustvo.
Fleur de Sel: Nalazi se u Novom Slankamenu i poznat je po kreativnom pristupu tradicionalnoj kuhinji, koristeći sveže i sezonske sastojke.
Pored ovih, Mišlenov vodič za 2024. godinu preporučuje ukupno 22 restorana u Beogradu, od kojih smo nedavno predstavili Homa restoran, koji spaja gastronomiju i humanost, što potvrđuje rastući kvalitet gastronomske ponude glavnog grada.
Mišlenove zvezdice, iako potekle iz industrije guma, postale su simbol vrhunske gastronomije širom sveta. Njihovo prisustvo u Srbiji dodatno osnažuje reputaciju zemlje na međunarodnoj kulinarskoj sceni.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari