Jeste standard, ali nije Nemačka: Iz koje zemlje se uvozi najviše polovnjaka u Srbiju?

02.03.2023

18:09

0

Autor: K. O.

Iako u Evropi dominira Nemačka kao izvoznik polovnjaka, to nije slučaj sa našom zemljom

Jeste standard, ali nije Nemačka: Iz koje zemlje se uvozi najviše polovnjaka u Srbiju?
Copyright AP Photo/Michael Probst

Opšte je poznato da mnogi automobili svoj životni vek započinju u jednoj zemlji, pa ga u nekom trenutku nastavljaju u drugoj. Posebno kada je reč o vozilima iz zapadne Evrope koja čine veliki deo tržišta polovnih vozila u istočnoj Evropi.

Istraživanje kompanije za automobilske podatke carVertical otkrilo je iz kojih zemalja automobili stižu u Srbiju. Takođe, ističu i rizike koje sa sobom nose uvezena vozila.

Kod nas je duboko ukorenjeno uverenje da su italijanski i nemački automobili dobro održavani.

Čak 28 odsto polovnih automobila koji se uvezu u Srbiju, dolazi iz Italije, koja ima najveći udeo na tržištu, a slede Nemačka (16,7 odsto), Francuska (15,8 odsto), Češka (10,7 odsto) i Belgija (6,5 odsto).

Pixabay
 

Ovi podaci su dobijeni analizom više od milion izveštaja o istoriji automobila. Imajte na umu da ovo možda ne pokazuje stvarnu statistiku registracije u Srbiji.

- Kupci polovnih automobila traže automobile iz Italije ili Nemačke jer veruju da vozači u zapadnoj Evropi brinu o svojim automobilima bolje nego bilo ko drugi. Ljudi misle da vozači u ovim zemljama pre svega ne propuštaju redovne servise, obavljaju kvalitetne popravke i kupuju bolje opremljene automobile - kaže Matas Buzelis, šef za komunikacije kompanije carVertical.

Dokazano je da na stanje vozila i uobičajene probleme u velikoj meri utiče region iz kojeg automobil dolazi. Vozila iz nordijskih zemalja poput Švedske obično imaju više korozije zbog snega, soli i niskih temperatura.

Dok sa druge strane, automobili iz Italije možda nemaju koroziju, ali boja mnogih polovnih vozila iz Italije može biti izbledela zbog intenzivne sunčeve svetlosti. Generalno, ekstremne promene temperature nikada nisu dobre za automobil.

Tanjug/Strahinja Aćimović
 

Zemlje poput Nemačke, Belgije ili Francuske imaju blagu klimu i dobre puteve, smanjujući rizik od korozije, izbledele boje i problema sa ogibljenjem.

Zašto su transakcije automobila preko granice rizične

Zbog takve vrste kretanja, teško je pratiti njihovu istoriju. Većina zemalja ne razmenjuje podatke o vozilima, što znači da automobil može da pretrpi ozbiljna oštećenja u Nemačkoj ili Italiji i da se "ponovo rodi" u Srbiji.

U prilog tome govori i statistika. Prema indeksu tržišne transparentnosti, 31,5 odsto svih automobila pregledanih na platformi carVertical u Srbiji bilo je oštećeno u prošlosti, a 11,7 odsto ima vraćenu kilometražu.

Ove statistike dokazuju da je tržište polovnih vozila u Srbiji daleko od transparentnog i da bi kupci trebalo da budu svesni uobičajenih prevara.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike