Bondova „Toyota 2000GT Cabrio“ nastala je po meri Šona Konerija
Visoki škotski glumac odredio je jedan Bondov automobil po svojim merama
Mnogo se ovih dana piše o velikom škotskom glumcu koji je 31. oktobra preminuo u 91. godini. Ser Šon Koneri ostavio je veliki trag u gotovo svim oblastima života. Budući da se proslavio prvim filmom u kojem je glumio britanskog tajnog agenta 007, potom je postao otelovljenje Džejmsa Bonda i igrao u ukupno sedam filmova o njemu. Svojim prirodnim šarmom i harizmom, Konerijev Bond ubrzo je auto „Aston Martin DB5“ pretvorio u skupi kolekcionarski predmet.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI I: Odlazak izuzetnog džentlmena: 5 stilskih lekcija ser Šona Konerija
Međutim, iako Koneri nije „Aston Martin“ učinio nimalo boljim ili lošijim, njegova visina od 188 centimetara zahtevala je par jedinstvenih 2000GT-a koje je „Toyota“ izradila posebno za filmsku adaptaciju romana Jana Fleminga – „You Only Live Twice“ (Samo se dvaput živi) iz 1967. Jedan od tih filmskih automobila i danas je parkiran u „Toyotinom“ muzeju automobila.
Izgrađen u ograničenom broju zajedničkim ulaganjem „Toyote“ i „Yamahe“, 2000GT je došao sa svim što se moglo očekivati od sportskog „Gran Turisma“ iz 1967. godine, uključujući elegantno aluminijsko kućište, luksuznu kabinu, suspenziju s dvostrukim ramenima, 2,0-litreni šestcilindrični linijski motor s dve bregaste osovine i menjač s pet brzina. Kasnije je motor narastao na 2,3 litre, a trostepeni automatski menjač pridružio se popisu opcija. Međutim, funkcionalni mekani krov nije bio u planovima – čak ni za Bonda.
„Toyotin“ tim prvo je predložio „Targa top“, ali produkcija je zatražila kabriolet kako bi se bolje snimila lica glumaca. „Toyota“ je imala samo dve nedelje da to ostvari, a nakon što su uklonili krov, takođe su spustili automobil za oko centimetar. Vetrobran je zatim zamenjen akrilnim delom kako bi se olakšalo snimanje.
ČITAJTE I: Raskoš i bezbednost: Šta su sve imale i koliko su koštale limuzine američkih predsednika
Kabriolet je otkrio radnik „Toyote“ na Havajima, nakon čega ga je kompanija vratila u Japan na potpunu restauraciju. Do 1970. godine samo je 351 primeraka 2000GT napustilo fabriku „Yamaha Motors“ i to svi u obliku kupea.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari