Svetozar Cvetković i Marta Bogosavljević u komadu koji nazivaju "Lolitom" pisanom iz ženske perspektive: "Kako sam naučila da vozim" (FOTO)

08.03.2024

13:30

0

Autor: Dejan Ćirić

"Ovo je predstava o oproštaju, bez svesti da je nemoguće oprostiti", ističe rediteljka

Svetozar Cvetković i Marta Bogosavljević u komadu koji  nazivaju "Lolitom" pisanom iz ženske perspektive: "Kako sam naučila da vozim" (FOTO)
Copyright Promo/Marko Stojanović

U nedelju 17. marta publiku Hartefakt Kuće očekuje nova pozorišna premijera. U pitanju je predstava „Kako sam naučila da vozim“, prema tekstu Pole Vogel, u režiji Tare Manić.

Promo/Marko Stojanović
 

Iako je u izvornom tekstu radnja drame smeštena u šezdesete godine prošlog veka u Americi, Tara nam pruža savremeno čitanje poverivši ulogu Teče Svetozaru Cvetkoviću, a ulogu Malecke mladoj glumicu Marti Bogosavljević.

Promo/Marko Stojanović
 

Probijanje granica do tačke samouništenja

- „Kako sam naučila da vozim“ Pole Vogel, tekst je koji mnogi nazivaju „Lolitom“ napisanom iz ženske perspektive – lika odrasle Malecke, koja se priseća svog detinjstva. U radu na njemu u kamernom, intimnom prostoru Hartefakt Kuće, zajedno sa Martom Bogosavljević i Svetozarom Cvetkovićem, kao i sa svim saradnicima, trudili smo se da pronađemo nežan scenski jezik za ovaj složen, dubok i delikatan tekst koji ni ne pokušava da parira stvarnosti, koju svakodnevno živimo.

Promo/Marko Stojanović
 

Ona je toliko strašnija, dešava se svuda oko nas i deluje nam obrashrabrujuće nezaustavljivo, da smo kroz ovu predstavu pokušali da idemo unazad, korak po korak, ispitujući problem sa kojim se većina ljudi koja čita ovaj tekst, susrela nekada u životu. Odnos ova dva lika, Malecke i njenog teče, pun je ambivalencija: ljubavi, nežnosti, radoznalosti, podučavanja, poverenja, formiranja autoriteta, grešaka, a posledično: probijanja granica, gruminga i povređivanja, sve do tačke samouništenja. Velika vrednost ovog teksta je empatija autorke za oba lika, čime se otvara važan, polemičan ton o uzrocima, a ne samo posledicama takvog odnosa - ističe Tara Manić i dodaje:

Promo/Marko Stojanović
 

- Ovo je predstava o oproštaju, bez svesti da je nemoguće oprostiti. Nadam se da ćemo ovom predstavom ljude učiniti budnima i makar malo hrabrijima. Mislim da bi to bilo više nego dovoljno u društvu u kome ih činimo osramoćenima i tihima.

Prva lezbijka koja je osvojila Pulicera

Za komad „Kako sam naučila da vozim”, Pola Vogel je osvojila Pulicerovu nagradu 1998. godine, Obie nagradu za najbolju dramu 1997. godine, Susan Smith Blackburn nagadu 1998. godine i još mnoge druge. Članica je American Theater Hall of Fame i proglašena je za jednu od 50 najznačajnijih figura američkog Queer teatra, kao prva javno deklarisana lezbijka koja je dobila Pulicerovu nagradu.

Promo/Marko Stojanović
 

Reprizna izvođenja predstave publika će moći da vidi već 22. i 25. marta. Sve predstave u Hartefakt Kući počinju tačno u 20 časova, nakon čega nije moguć ulazak u Salu.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike