Danica Maksimović o „vatrenom krštenju“ sa svojim sinom: Preplakala sam odlaske kući

03.11.2022

09:45

0

Miloš Lolić je sada želeo da prvi put sarađuje sa svojom majkom i da realizuje domaći tekst pisan na neviđen i neuporediv način sa svim drugim predstavama koje se igraju kod nas

Danica Maksimović o „vatrenom krštenju“ sa svojim sinom: Preplakala sam odlaske kući
Danica Maksimović i Miloš Lolić - Copyright Danica Maksimović i Miloš Lolić, ATA Images/Milan Maričić

Premijera predstave "Yankee Rose" u režiji Miloša Lolića, biće održana u subotu, 5. novembra, na maloj sceni “Predrag Pepi Laković” Beogradskog dramskog pozorišta.

U predstavi igra veliki glumački ansambl: Danica Maksimović, Ivana Nikolić, Iva Ilinčić, Milan Čučilović, Sara Ristić, Luka Grbić, Ivan Zablaćanski, Amar Ćorović, Dimitrije Cincar Kostić, Džonatan Mastor Lumbila, Mladen Lukić i Miloš Jakovljević.

Lolić na neki način ovim projektom ima dve profesionalne "premijere" - prvi put radi u BDP-u i ima "vatreno krštenje" na sceni sa svojom majkom Danicom Maksimović. Do sada je publika navikla da gleda njegove predstave u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, Ateljeu 212 i Narodnom pozorištu, a novi projekat opisuje kao neobičan mjuzikl koji u sebi ima zvuke garažnog rokenrola američke kulture.

ATA Images/Milan Maričić
 

- Upravnik Jug Radivojević me je kontaktirao još 2019. godine, kada je došao ovde, da radim neki projekat, ali sam tada bio prebukiran. Odmah sam bio zainteresovan za taj poziv i saradnju, ne znajući tada koji će sve reditelji režirati ovde. Jedan deo svojih tinejdžerskih i kasnije studentskih dana, provodio sam upravo u BDP-u, tako da pamtim neke sjajne predstave. Zato me je poziv da radim ovde veoma obradovao, kako bih uvideo šta bih mogao da uradim na tim scenama koje su me davno inspirisale - otkrio je Lolić.

Drama mjuzikl “Yankee Rose”, prema tekstu Slobodana Obradovića, inspirisana je istoimenom pesmom rok muzičara Dejvida Li Rota, koja se nalazi na albumu “Eat 'Em and Smile" (1986), u žanru alternativne, metal i rok muzike.

ATA Images/Milan Maričić
 

- Opredelio sam se za domaći tekst, ne za klasiku, i u pitanju je praizvedba. Zadao sam sebi zadatak koji se tiče manjeg, intimnijeg prostora, sa ciljem da napravim “garažnu” predstavu, u potpunosti u kontrastu sa onim što sam ranije radio u Beogradu, posebno u JDP-u - rekao je reditelj i dodao:

- Veoma volim rokenrol, što se može videti upravo i u prethodnim mojim predstavama. Zato sam želeo da se i u najnovijoj drami čuje što više buke, da osetim “noise”, zvuk, recimo, grupa “Sonic Youth” ili “The Jesus and Mary Chain”. Zanima me rokenrol, ali i pravo gitarsko nasleđe pobune.  

- Moram priznati da se retko kada dogodilo, možda i nikada, da koristim u predstavi muziku koju privatno slušam. U tom smislu na pozorište gledam na drugačiji način od toga da treba da se izrazim u pogledu svog ukusa, tako da je ovo mjuzikl nekog drugog tipa. Projekat nije vezan samo za muziku koju volim, ali predstavu definišem kao “garažnu”, “prljavu”, zato što je mala, bombastična, a opet nema potrebe da bude megalomanska - zaključio je Miloš Lolić.

ATA Images/Milan Maričić
 

Upravo na maloj sceni BDP-a glumica Danica Maksimović je pre dve decenije igrala glavnu ulogu u komadu "Gorke suze Petre fon Kant" Fasbindera, dok je Lolić postavio čuveni komad "Marija Stjuart" Fridriha Šilera na velikoj sceni Narodnog pozorišta, tako da obe drame imaju u prvom planu ženski princip i emancipaciju.

- Činjenica je da sam tekst "Yankee Rose" provlači negde tu tematiku iz navedene dve drame, mada ne mogu da kažem da sam se svesno vodio tim pričama. Dobro je da se na neki način uporede sve tri predstave, jer naša priča jeste o ženi koja mora da se izbori za svoje mesto. Izgleda da to jeste tema koja me povremeno interesuje i sa kojom se nosim - ocenio je Lolić paralele navedenih komada, i dodao da je razlika ipak velika.

- U ovom slučaju bavimo se nečim aktuelnim što ima direktne veze sa onim što doživljavamo danas, pritom ne mislim samo na Ameriku, nego i planetarno. Čitao sam kako je Lars fon Trir jednom prilikom izjavio dok je radio film “Dogvil” da nije nikada posetio Ameriku, ne samo zato što se plaši leta avionom, već da u suštini i nema potrebe za tim, jer mi svi odavno živimo Ameriku, ne zbog toga što je svet globalizovan, već svi imamo posledice američke kulture i inostrane, unutrašnje politike SAD - smatra reditelj.

ATA Images/Milan Maričić
 

Lolić je sada želeo da prvi put sarađuje sa majkom Danicom Maksimović i da realizuje domaći tekst pisan na neviđen i neuporediv način sa svim drugim predstavama koje se igraju kod nas. On je ocenio da je "Yankee Rose" jedan "duboko tragičan i parodičan mjuzikl", svestan da možda i nije za svakoga.

- Ima više od 10 godina kako je napisana drama, i tada je baš bila aktuelna. Međutim, čini mi se da je komad sada još aktuelniji. To je priča o junakinji koja počinje sa dna, onda kasnije postaje planetarno popularna, što nosi i svoje posledice, ima zahtevan i težak put - naveo je Lolić i ocenio da je "saradnja sa majkom veoma - specifična situacija", ali da nije potrebno isticati tako nešto u prvi plan, jer je to jednako radu bilo kog deteta sa roditeljima u nekoj mesari ili trgovini.

Danica Maksimović je rekla da "nije bilo nimalo lako odvojiti emocije majke od emocije glumice". Ona je dramu opisala kao univerzalnu temu koja je zabavna i inspirativna, o tome kako su žene živele, kako danas žive, a kako će živeti u budućnosti.

ATA Images/Milan Maričić
 

- Gledala sam sve predstave mog sina koje je radio ovde i po Evropi, ali sada sam se prvi put suočila sa njim da vidim kako režira. Bile su jake varnice i emocije na probama, što smo i očekivali. Jednom prilikom mi je samo ostavio tekst “Yankee Rose” pre odlaska u Berlin i rekao mi da pročitam - opisala je glumica njen prvi susret sa komadom, koji je brzo pročitala, ali mnogo toga nije razumela.

- Konceptualno se razlikuje njegov rad sa predstavama koje se stvaraju u Srbiji. Prvi put ga vidim na delu i sve što smo mu kolege glumci i ja predlagali, sve je odbio, ništa nije želeo da prihvati. Onda sam obično preplakala odlaske kući i to je specifičan odnos i priča u samoj predstavi, koja se reflektovala na naše probe - ocenila je Maksimović i napomenula da njen "sin želi da pozorište bude tačno i precizno" i da je pokušavao da smanji njen ego i da ga poništi.

ATA Images/Milan Maričić
 

- Imam tolika iskustva sa mjuziklima i umem da iskoristim sve žovijalnosti, ali bez improvizacije. Miloš je smatrao da sam sposobna da ga ispratim u toj njegovoj misiji, a bio nam je to veoma težak, kompleksan posao koji sada završavamo. Mislila sam da nikada nećemo sarađivati, ali eto i to nam se dogodilo. Bila sam oduševljena kada je jednom na probi povikao "bravo, Danice", nisam mogla da verujem da i to čujem od njega - zaključila je Danica Maksimović.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike