"Nikada nismo imali ovakav slučaj, izvršićemo inspekciju!" Poverenik reagovao na "buru" posle poruke Wolt dostavljača

11.08.2022

15:34

0

Autor: 24sedam

Dan nakon što je poručena hrana bila predata na adresi naručioca, dostavljač je devojci poslao poruku: „Ej, kakva je hrana bila juče?“

"Nikada nismo imali ovakav slučaj, izvršićemo inspekciju!" Poverenik reagovao na "buru" posle poruke Wolt dostavljača
Profimedia

Nakon velike bure koja se digla na društvenim mrežama zbog otkaza koji je dostavljač hrane Wolt-a dobio nakon što je devojci, kojoj je prethodnog dana dostavio hranu, posla SMS sa pitanjem kakva je bila ta hrana, oglasila se Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti.

Naime, dan nakon što je poručena hrana bila predata na adresi naručioca, dostavljač je devojci poslao poruku: „Ej, kakva je hrana bila juče?“, potpisujući se kao „Wolt dostavljač“.

- Poverenik je preko društvenih mreža upoznat sa navedenim slučajem i u skladu sa zakonskim ovlašćenjima je pokrenuo vanredni inspekcijski nadzor prema kompaniji Wolt - rečeno je iz kancelarije Poverenika, a onda su nam i obrazložili koji su sve zakoni prekršeni, te i kakve moguće kazne čekaju dostavljača, a kakve samu kompaniju;

 

 

- Dostavljač je prekršio Zakon o zaštiti podataka o ličnosti („Službeni glasnik RS“, br. 87/2018, u daljem tekstu: ZZPL) jer je podatke o ličnosti klijentkinje obrađivao na način suprotno svrsi za koju su lični podaci prikupljeni. Članom 95. ZZPL predviđene su kaznene odredbe za postupanje suprotno zakonu. Stav 1. navedenog člana propisuje da će se novčanom kaznom od 50.000 do 2.000.000 kazniti za prekršaj Rukovalac, odnosno obrađivač koji ima svojstvo pravnog lica, a stav 5. da će se novčanom kaznom od 5.000 do 150.000 dinara kazniti za prekršaj fizičko lice - navodi se u zvaničnom odgovoru iz kancelarije Poverenika.

Na pitanje da li kompanije koje vrše dostavu potpisuju neku vrstu ugovora o poverljivosti informacija, rečeno nam je da će se to tek utvrditi inspekcijom.

- Ovaj podatak će se utvrditi u postupku vanrednog inspekcijskog nadzora, ali bi dostavljači kao i drugi zaposleni koji dolaze u kontakt sa ličnim podacima trebali da budu upoznati sa pravilima postupanja sa podacima o ličnosti i drugim informacijama u vezi sa zaštitom podataka o ličnosti klijenata.

Prema dopisu iz kabineta Poverenika, ovakav slučaj kršenja privatnosti, jedinstven je i u dosadašnjem radu ove institucije.

- Do sad u praksi Poverenika nije bilo sličnih slučajeva - navodi se na kraju saopštenja iz kabineta Poverenika.

Wolt: Žalimo zbog neprijatne situacije

Iz kompanije Wolt  nam je rečeno  da dostavljači imaju mogućnost da kontaktiraju korisnika samo u trenutku dostave za šta su korisnici dali saglasnost prilikom registracije na Platformu.

- Postali smo svesni situacije juče popodne kada nas je korisnica kontaktirala zabrinuta da je dostavljač koristio njene lične podatke nakon dostave. Partnerima dostavljačima je omogućeno kontaktiranje korisnika samo u trenutku dostave, za šta su korisnici dali saglasnost prilikom registracije na Platformu.

O situaciji smo odmah obavestili partnersku kompaniju u kojoj je  zaposlen pomenuti dostavljač. Partnerska kompanija je zatim odlučila da prekine radni odnos jer je korišćenje podataka korisnika u neposlovne svrhe direktno kršenje ugovora.

Profimedia
 

Zaštita podataka je nešto što mi u Woltu, kao i naša partnerska kompanija za dostavljače, shvatamo veoma ozbiljno. U svim potpisanim ugovorima koje imamo sa partnerima i sopstvenim zaposlenima jasno je navedeno da oni ni pod kojim okolnostima ne smeju da otkrivaju, koriste ili zloupotrebljavaju informacije u vezi sa isporukama, porudžbinama ili korisnicima Platforme u bilo koju svrhu, osim za usluge dostave. Najiskrenije žalimo što je došlo do ove situacije - napisali su oni u odgovoru za 24sedam.

Bonus video:

Privatna arhiva

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi