Sve manje dilema: Da li je e-komerc uvek dobar izbor za uspešan biznis?

08.04.2021

16:47

0

Na aktuelnoj Webiz konferenciji otvoreno je pitanje da li je bez digitalnog nema uspešnog savremenog biznisa i kakav on mora da bude

Sve manje dilema: Da li je e-komerc uvek dobar izbor za uspešan biznis?
Copyright

Pitanje koje je pokrenuto danas na prvom danu Webiz konferencije sve više deluje kao dilema koje zapravo ne postoji, bar ne u digitalnim biznis krugovima u Srbiji. Međutim, na panelu „Da li je e-commerce uvek dobar izbor za uspešan biznis?“, Ivan Kadić suosnivač mobilne platforme „60seconds“, koja uskoro ima svoje lansiranje u Velikoj Britaniji, taj široko prihvaćeni „must have“ pristup je postavio, ipak, uslovno.

– Da možemo reći da je digitalni deo poslovanja obavezan ali koliko se duboko mora ići je individualno pitanje i gleda se prema potrebi biznisa i ideji pokretača. Mnogo je bitnije shvatiti da ukoliko se kao startap opredelite za onlajn, recimo za e-trgovinu, morate kupca stavi u centar i biti ne „user friendly“ već se potpuno prilagoditi kupcu i to ne nekom prosečnom i virtuelnom već svakom individualno – kaže Kadić.

Velika Britanija velika prilika za Srbiju

Proboj „60seconds“ na e-komerc tržište Velike Britanije, koji se očekuje ove godine, ne mora biti izuzetak kada su srpski startapi u pitanju.

– Posle Bregzita smo im sada svi mi „iz ostatka Evrope“ isti, i Srbi i Šveđani i Nemci… A tamošnji ekosistem za startape je neverovatan i ako im se svidi ideja  dobijate ogromnu pomoć i od države i od kompanija iz sektora u kome želite da stvarate . Sve je na nama, ništa nas ne sprečava da probamo – kaže Ivan Kadić.

Ovakva orijentacija je primenjena na platformi za kupovinu „60seconds“ o kojoj je 24sedam već pisao, a ovom prilikom je Kadić ponovio ono zašto je ta aplikacija za mobilne telefone koja je ujedno i platforma e-komerca za potrošača a data platforma „upoznaj svog klijenta“ za trgovce prepoznat kao veliki potencijal u Britaniji.

– Klasična kupovina, čak ni preko interneta, više nije ono što kupac traži i na šta e ograničava. Potrebno je povezati oflajn i onlajn kupovinu. Svet je došao do toga da postoje startapi koji se bave aplikacijama koje u oflajn prodavnicama mere puls kupcima i snimaju izraze lica kako bi dobili što više podataka kako reaguju na neke proizvode – navodi Kadić.

A da je inventivnost danas sve, potvrdio je i drugi učesnik panela, Alis Sandelson iz britanske kompanije „Faunders fektori“, koja povezuje globalne firme, poput „L’Oreala“, „Izi džeta“, „Gardijana“, „Mark end Spensera“, „Džonson i Džonsona“… sa inovativnim startapima koji su tako dosad prikupili 400 miliona funti investicija.

Inovacija na prvom mestu: Aleksandar Zarić USAID, Alis Sandelson, Faunders fektori, Foto:Screenshot/Webiz

Pročitajte još:

– Mnogo je oblasti u kojima se očekuje proboj ali, recimo u e-komercu, izazov sutrašnjice je kako preneti doživljaj oflajn kupovine u digitalni svet. Danas možemo kupovati „bez frke“ kod „Amazona“ ali kako učiniti digitalnu kupovinu uzbudljivom, socijalnim doživljajem, igrom… to je nešto što će doneti „60seconds“ i njemu slični projekti – najavljuje Sandelson.

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike