
„Tužite“ kod NBS zbog osiguranja za letovanje: Ne određuju osiguravajuće kuće šta je porodica!
Za (skandalozno) ponašanje nekih osiguravača u vezi porodičnog osiguranja ima propisan lek, kažu za 24sedam u Narodnoj banci

Leto se približilo, uveliko se biraju turistički aranžmani a odgovorni roditelji sa tim obavezno vezuju i porodično zdravstveno putno osiguranje za svoje najmilije. Ali, neke od njih to je dovelo u veoma neprijatnu situaciju kod pojedinih osiguravajućih kuća, pokazuje jedan post na Fejsbuku dugogodišnjeg korisnika ove vrste osiguranja.
Naime, jedno od većih osiguranja inostranih koje posluje na našem tržištu izgleda da je odlučilo da ima ingerencije da odlučuje ko je i šta je u Srbiji porodica. A u komentarima na post ispostavilo se da nije i jedino, pošto su u sličnu situaciju dovedeni i klijenti u nekim drugim osiguravajućim kućama.

Printscreen/Facebook/Grčka uživo
Pogledaj galeriju

Printscreen/Facebook/Grčka uživo
Pogledaj galeriju
Klijentu koji ima troje dece odbijen je zahtev za polisu „porodičnog zdravstvenog osiguranja“ jer – nema suprugu. Da sitaucija bude još neljudskija, da ne kažemo morbidnija, čini je podatak da je klijentova supruga preminula tako da nikako nije mogla da bude uključena u zahtev za novom polisom, za razliku od pređašnjih jer ova porodica je dugogodišnji korisnik osiguranja.
Ta činjenica, da je žena nakon teške bolesti umrla i iza sebe ostavila supruga i decu od 6, 12, i 22 godine više nije tu, bila je dovoljna da ova porodica kod osiguravajuće kuće izgubi status „porodice“.
Ocu i udovcu je jednostavno rečeno da „Za porodično osiguranje moraju da budu (u polisi) supruga, suprug i najmanje dvoje maloletne dece“ i da je „takva politika kuće u poslednjih dvadeset godina“.
Klijentu je ponuđena opcija individualnog osiguranja umesto porodično, koje je skuplje za 3.000 dinara ali ove nije u pitanju (samo) finansijski deo priče već onaj koji se tiče ljudskih prava, prava potrošača pa o lažnog reklamiranja.
Šta kaže Narodna banka
O ovakvom ponašanju osiguravača raspitali smo se kod Narodne banke Srbije, i iz njihovog odgovora jasno se vidi da ovde ima kršenja zakona ali i pravnog leka za oštećene klijente.
Iz NBS za 24sedam kažu da „uslovi osiguranja su sastavni deo ugovora o osiguranju i njima se uređuje pokriće iz osiguranja, prava i obaveze ugovarača osiguranja i osiguravača. Međutim, ti uslovi moraju biti usklađeni sa važećim propisima Republike Srbije, uključujući i one koji se odnose na zabranu diskriminacije“.
A u Srbiji je porodica i formalno-pravno zaštićena Ustavom i zakonima. U član 66. Ustava kaže se da
„Porodica, majka, samohrani roditelj i dete u Republici Srbiji uživaju posebnu zaštitu, u skladu sa zakonom“, što se ponavlja i u Porodičnom zakonu (član 2) da „porodica uživa posebnu zaštitu“.
Iz NBS kao institucije nadležne u Srbiji i za nadzor i regulisanje tržišta osiguranja, kažu da društva za osiguranje u okviru porodičnog putnog zdravstvenog osiguranja obuhvataju različite porodične strukture, uključujući:
- jednog roditelja sa detetom/decom;
- oba roditelja sa detetom/decom;
- kao i druge oblike porodične zajednice u skladu sa važećim propisima.
A ako ćemo ići putem u skladu sa važećim propisima koji regulišu druga pitanja, poput braka, porodica je čak ni ne mora da ima dece da bi bila porodica, niti da partneri budu u formalnom braku (vanbračna zajednica), a kamoli kada imate samohrane roditelje sa decom.

„Ukoliko se desi da društvo za osiguranje odbije izdavanje porodične polise isključivo zbog toga što jedan od roditelja nije više živ, iako porodicu i dalje čini roditelj sa decom, takvo postupanje može biti osnov za prigovor“, naglašeno je u odgovoru NBS.
Iz Narodne banke savetuju sve klijente koji su se našli u ovoj ili sličnoj situaciji da svoja prava može da ostvari u postupku po prigovoru, najpre kod društva za osiguranje, a potom u Narodnoj banci Srbije.
Narodna banka Srbije, shodno Odluci o postupku po prigovoru korisnika usluge osiguranja, postupa po prigovoru korisnika u vezi sa postupanjem društva za osiguranje i posreduje u rešavanju odštetnog zahteva radi sprečavanja nastanka spora iz osnova osiguranja.
Procedura je sledeća: korisnik usluge osiguranja koji nije zadovoljan pružanjem usluge društva za osiguranje, naročito u vezi sa ugovorom o osiguranju, može tom društvu da podnese prigovor u pisanoj formi. Društvo je dužno da dostavi pisani odgovor u roku od 15 dana od dana prijema prigovora, ili da vas u navedenom roku obavesti ukoliko ne može da dostavi odgovor iz razloga koji ne zavise od njegove volje.
Korisnik usluge osiguranja koji je podneo pisani prigovor društvu za osiguranje, a nije zadovoljan njegovim odgovorom ili mu davalac usluge osiguranja nije odgovorio pisanim putem na taj prigovor u propisanom roku može, u skladu sa Odlukom, da podnese prigovor Narodnoj banci Srbije.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari