Dužnici na stubu srama: Butik zapretio objavljivanjem imena na Fejsbuku
Oni koji uzmu robu a ne plate, ili je ne plate u celosti, rak-rana su domaće privrede, pa je zato jedan butik iz Šida svoj problem pokušao je da reši na kontroverzan način
Kupci neplatiše garderobe jednog butika u Šidu mogli bi da se nađu na „stubu srama“ ako taj butik ostvari pretnju i počne da objavljuje liste dužnika na društvenim mrežama.
Ova „pretnja“ stavljanjem na stub srama stigla je sa Fejsbuka, gde je butik u nekoliko navrata najavio da će imenom i prezimenom prozvati sve one koji im duguju novac od 2019. do prošle godine.
Kako je došlo do toga da se roba dobije a da se ne plati, 24sedam je proverio kod vlasnika butika „Mango“ Zorana Bibića.
– Šid je mala sredina, i kao i u drugim malim gradovima, većina radnji daje robu na reč, uz obećanje mušterija da će platiti za nekoliko dana, „kada bude plata“. Nama se to obilo o glavu, jer mi platimo robu dostavljačima, platimo porez državi svakog 15. u mesecu, a neki kupci kojima smo dali robu a nisu je platili više nikada se ne pojave – objašnjava Bibić.
Vlasnik butika kaže da se za nekoliko godina nakupilo više od 50 ljudi koji duguju novac i da je to bio povod za „pretnju“ na društvenim mrežama. Ali, u današnje vreme „imati obraz“ izgleda nema više istu moralnu težinu kao nekada, pa ovaj potez butika nije doneo mnogo.
– Pojavilo se tek nekoliko ljudi koji su došli da plate ono što su dugovali. A ne želim da idem na sud, iako su mi neki advokati nudili da podelimo sve što naplatimo. Dug stoji, ali nove ne pravimo, jer od prošle godine robu dajemo tek kada se plati – napominje Bibić.
Ovaj metod, koliko neuobičajen toliko i pravno kontroverzan, pokazao se efikasnim jer je izazvao pažnju lokalne javnosti. Građani su podeljeni u svojim stavovima i komentarima na društvenoj mreži - od toga „ako imaju obraza da se zaduže a ne plate…“ do toga ovo ne bi trebalo da se radi ovako i da je samo antireklama za prodavca.
Uništena tekstilna industrija
Ova priča o nesavesnim kupcima samo je deo problema koje u današnje vreme imaju preduzetnici, pogotovo u malim sredinama. Od korone je promet u prodaji garderobe pao 70 odsto, a izostali prihodi iz vremena kada se nije radilo nikada neće moći da se nadoknade, kaže naš sagovornik.
– Sada su tu i veliki trgovački lanci s kojima ne možemo da se nosimo. U Šidu su otvoreni i „Pepko“, „Stop shop“, „Sensei“… Pokušavamo da nešto napravimo sa domaćim proizvođačima iz Novog Pazara, lokalnim odavde, da ljudima damo kvalitetniju robu od kineske i turske robe, ali teško to ide. Sreća pa nam Opština pomaže, pre neki dan su preduzetnici dobili od 100.000 do 200.000 dinara. Dokle ćemo da izdržimo, ne znam – zaključuje Zoran Bibić.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari