Modni gigant „na udaru“ kupaca

27.06.2024

16:37

0

Autor: R.B.

Loši kvartalni rezultati prilično oborili akcije H&M

Modni gigant „na udaru“ kupaca
Modna kuća H&M - Copyright Profimedia

Gigant „brze mode“, švedska kompanija „H&M“, imala je lošije poslovne rezultate u drugom kvartalu ove godine i to je odmah na berzi oborili cenu akcije za 14%.

Drugi najveći prodavac odeće „na malo“, koji je prošle godine imao neto prodaju od 22 milijarde dolara, ima operativni profit za period između marta i maja od 672 miliona dolara, prenosi Rojters.

Manji prihodi kompanije, koja uz 77 drugih tržišta posluje i u Srbiji, su doveli u pitanje i postizanje ciljanog profita za celu godinu.

Screenshot: Google Finance
Kretanje akcije H&M u poslednjih mesec dana

 

Razlozi zašto mušteriju kupuju manje su raznorazi a kompanija je saopštila da će i loše vreme verovatno umanjiti prodaju i u junu, za koju se očekuje da će u lokalnim valutama opasti za 6% u poređenju sa istim periodom prošle godine.

Ocenjivajući zalihe, izvršni direktor Daniel Erver doveo je u sumnju mogućnost da se ispuni zacrtana maržu.

– Naš cilj operativne marže od 10 odsto za celu 2024. godinu ostaje na mestu. Međutim, uslovi za postizanje tog nivoa ove godine su postali izazovniji jer se procenjuje da će eksterni faktori koji utiču na naše nabavne troškove i prihode od prodaje, uključujući materijal i devize, imati negativniji uticaj nego što smo očekivali u drugoj polovini godine – istakao je Erver.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike