Potvrđena dominacija: Tojota i četvrtu godinu na vrhu

30.01.2024

09:39

0

Autor: R.B.

Japanski proizvođač automobila nastavio niz globalno najveće godišnje prodaje

Potvrđena dominacija: Tojota i četvrtu godinu na vrhu
Tojota c-hr ev - Copyright Profimedia

Sa 11,2 miliona prodatih automobila, i uz godišnji rast od 8,6%, japanska „Tojota Motor“ je ostavila iza sebe četvrtu godinu zaredom nemački koncern „Folskvagen Grupu“ (9,2 miliona, 12%).

Prodaja na svetskom nivou, ako se računaju i kćerke firme poput „Dajhatsu Motor“ i „Hino Motors“, skočila je 7,2% u odnosu na 2022.

– „Tojota“ je prešla put od muke sa lancima snabdevanja do toga da proda sve što proizvede – rekao je stariji analitičar za tržište automobila u „Blumberg Intelidžensu“, Tatsuo Jošida.

Iako se nije najbolje snašla u prelasku na električne modele (insistirajući na prednosti svojih hibrida), „Tojoti“ su pomogli oporavak lanaca snabdevanja i tražnje u Evropi i Severnoj Americi, pa je kompanija uspela da uveća profit kroz veće prilive novca iz inostranstva. Potražnja za hibridima ostaje solidno visoka kako kod kuće, tako i u svetu.

Iako brojevi potvrđuju „Tojotinu“ dominaciju u automobilskom svetu, đažnja javnosti usmerena je više na kineski „BYD“. Ova kompanija koja proizvodi automobile na baterije (BEV) i hibridna vozila (HEV), pretekla „Teslu“ Ilona Maska i postala najveći proizvođač električnih automobile (EV). Firma iz Šenžena prodala je 3,02 miliona vozila u 2023.

„Tojota“ je, poređenja radi, prodala 104.018 EV-ova. Plan je bio da se proda 202.000 ovakvih vozila do kraja fiskalne godine koja se završava u martu, ali je cilj u novembru zbog manje tražnje spušten na 123,000.

"Tesla2 je prošle godine prodao 1,81 milion vozila.

„Japanci“ popularni u SAD

U odvojenom izveštaju objavljenom u utorak, „Honda Motor“ je rekla da je njen obim proizvodnje skočio 8,2% na 4,2 miliona vozila, iako učinak u Aziji nije bio sjajan. Prodaja automobila je porasla za 5,6% na oko četiri miliona vozila. Prvi rast u proteklih sedam godina došao je kao posledica velike potražnje iz SAD.

Obim proizvodnje „Nisana“ je uvećan za 6%, na 3,4 miliona vozila, iako kompanija ima problema u Kini.

Generalni direktor „Tojote“, Koji Sato, je obećao da će kompanija do 2026. prodavati 1,5 miliona EV godišnje, i da će do 2030. kapacitet u ovom segmentu podići na 3,5 miliona.

Kompanija je u ponedeljak povukla isporuke 10 modela nakon što je istraga otkrila da je jedan od dobavljača, „Tojota Industries“, lažirao rezultate testiranja kako bi dobio neophodne sertifikate.

Time je nastavljen niz skandala započet u decembru, kada se otkrilo da je druga kćerka firma, proizvođač malih kamiona „Dajhatsu“, lažirala rezultate sigurnosnih testova za pojedine delove još od 1989. godine.

Predsednik odbora direktora „Tojote“ i član porodice osnivača, Akio Tojoda, ovog meseca je rekao da će udeo električnih automobila dostići maksimalno 30% ukupnog tržišta, a u utorak je u Nagoji predstavio svoju strategiju za „Tojota Grupu“. On je rekao da kompanija mora da se vrati korenima kako bi prevazišla nedavne skandale.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike