
Kinezi „bez kočnica“: Prestigli prvo „Teslu“, a sada i „Folksvagen“
Kineski proizvođač BYD je najprodavanija marka automobila u Kini u 2023, i po tome je pretekao dosad neprikosnovene Nemce

BYD, kineska fabrika za hibridna i električna vozila, zvanično je pretekao „Folksvagen AG“ kao proizvođača sa najvećom prodajom u Kini za 2023. godinu.
Prema podacima Kineskog centra za automobilsku tehnologiju i istraživanje iz Šenžena (CATRC), BYD je zabeležio 2,4 miliona novih registracija svojih automobila za auto-osiguranje prošle godine, što mu daje tržišni udeo od 11% u Kini. To je povećanje od 3,2% u odnosu na prethodnu godinu.
BYD je time i u godišnjim bilansima pretekao „Folksvagen“ kao najprodavaniji brend automobila u Kini, što se očekivalo prema nekim kvartalnim podacima iz prošle godine. Čuveni VW je bio najprodavaniji brend u Kini od 2008. godine, kada su postali dostupni podaci od CATRC-a.
Ovakav ishod je jasan dokaz da se njihov fokus na električna vozila na najvećem svetskom tržištu automobila isplati, pomažući im da prestignu neka od najpoznatijih imena u svetu automobilske industrije, piše „Blumberg“.
Pročitajte još:
Meteorski uspon kineskog proizvođača automobila odražava širu prednost kineskih brendova automobila u razvoju pristupačnih i visokotehnoloških električnih vozila koja brzo dobijaju međunarodno priznanje. Kompanije kao što su „Stelantis“ i VW sada čak traže pomoć kineskih auto-kompanija kako bi oživeli svoje strategije za električna vozila.
BYD prednjačenje nad VW dolazi nakon što je ova kineska marka pretekla i „Teslu“ kao najvećeg svetskog proizvođača čisto električnih vozila.
Promene u rangiranju obećavaju dobre izglede za BYD i druge kineske proizvođače automobila koji ulaze u 2024. godinu s očekivanim ukupnim rastom prodaje električnih i hibridnih vozila u zemlji od 25%, na 11 miliona komada.
Prema GlobalData, BYD-jeva prodaja u svetu premašila je tri miliona, što ga stavlja u poziciju da prvi put uđu među deset najprodavanijih automobila na svetu.
Među ostalim top pet brendovima u Kini, „Tojota Motor“ i „Honda Motor“ su imali pad tržišnog udela i obima prodaje. Domaći igrač „Čonging Čangan“ (Chongqing Changan Automobile Co) imao je koristi od povećane prodaje, iako mu je udeo ostao nepromenjen.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari