Menja se vreme: Tehnološke akcije se penju, one za luksuz i modu padaju

25.10.2023

10:24

0

Autor: R.B.

Kompanije Majkrosoft i Alfabet beleže snažan rast prihoda, dok Guči beleži kvartalni pad

Menja se vreme: Tehnološke akcije se penju, one za luksuz i modu padaju
Copyright Profimedia

Ekonomska kriza koja nikako da se okonča nakon kovida donela je neke nove vetrove u kojima se, izgleda, lakše snalaze tehnološke kompanije od kompanija koje se bave luksuzom.

Kompanije „Majkrosoft“ i „Alfabet“ (Gugl), prijavile su rezultate za treći kvartal koji pokazuju snažan rast prihoda u odnosu na prošlu godinu.

„Majkrosoft je u trećem kvartalu imao 57 milijardi dolara prihoda, što je za 13% više u odnosu na isti kvartal lane, i tako nadmašio očekivanja Volstrita, prenosi CNN.

Kvartalni profit kompanije je dostigao 22 milijarde dolara, za 27% više nego u istom periodu prošle godine.

Istovremeno, „Alfabet“ (matična kompanija Gugla), je u trećem kvartalu zabeležio prihod od 77 milijardi dolara, što je za 11% više nego u lanjskom trećem kvartalu. Profit mu iznosi 20 milijardi dolara.

Firma „Snep“ (platforma Snepčet) je objavila da je u trećem kvartalu zabeležila međugodišnji rast nakon dva uzastopna kvartala pada prodaje.

„Snep“ je registrovao prihod od skoro 1,2 milijarde dolara, za 5% više nego u istom kvartalu lane, ali nije zabeležio profit, već neto gubitak od 368 miliona dolara.

„Majkrosoft“, „Alfabet“ i „Snep“, kao i druge tehnološke kompanije  su prošle godine masovno otpuštale i na razne načine smanjivale troškove pošto su oglašivači i drugi klijenti smanjili svoja ulaganja zbog zabrinutosti za stanje ekonomije.

Gučiju krenulo nizbrdo ali nije sam

I dok tehnološke kompanije beleže znatno veće prihode, neke kompanije iz sveta mode i luksuza su u problemima. Tako je „Gučiju“ (Gucci) prodaja opala za 7% u trećem kvartalu i taj najveći brend u okviru firme „Kering“ bori sa dvostrukim izazovima globalnog usporavanja luksuzne robe i unutrašnjeg meteža, piše „Blumberg“.

Sam „Kering“ je u minusu 9% prihoda u odnosu na isti period lani, što mu je oborilo akcije nakon objavljivanja podataka za čak 4,5% na početku trgovanja u Parizu, čime su ovogodišnji gubici dostigli oko 18%.

Analitičar kažu da se „geopolitički rizici povećavaju i da bi mogli dodatno narušiti raspoloženje potrošača“, pružajući malo svetla u budućnosti.

Usporavanje se proteže i dalje od „Gučija“. Među ostalim Keringovim etiketama, uporediva prodaja u „Iv Sen Loranu2 pala je za 12% u prošlom kvartalu, dok je jedinica „Oder hauses“ (Other Houses), čiji je najveći brend „Balensijaga“ (Balenciaga) pala za 15%.

Ali ne ide svima loše ni u sektoru luksuza. „Hermes International“ (LVHM), u utorak je prijavio rast prodaje od oko 16% u trećem kvartalu, zbog otporne potražnje za svojim cenjenim torbama, što je nadmašilo procene i povećalo svoje akcije.

Ali i sam matični „LVMH“, gde su i brendovi uključuju „Krisitjan Dior“ (Christian Dior) i Luj Viton (Louis Vuitton), razočarao je investitore sa manje snažnim rastom od očekivanog.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike