Pošiljke s Aliekspresa više nećemo čekati mesecima?

11.09.2023

15:04

1

Nakon dolaska u Srbiju, svaki paket iz inostranstva uskoro dobija broj dostupan kupcu, dogovorile Pošte i Uprava carina

Pošiljke s Aliekspresa više nećemo čekati mesecima?
Ilustracija - Copyright Profimedia

Pošte Srbije“ i „Uprava carina“ potpisali su danas Memomorandum o unapređenju poslovne saradnje, koji će rešiti dosadašnje probleme sa prispelim pošiljkama iz inostranstva.

Veliki problem sa pošiljkama robe kupljene onlajn, koje za nekoliko dana stignu sa udaljenih destinacija iz sveta do naše granice a potom nedeljama ili čak mesecima putuju do krajnjih kupaca u Srbiji, (a dešava se i da ne doputuju), trebalo bi da bude rešen ili bar ublažen.

V.d direktora „Pošta“, Zoran Đorđević, podsetio je da je, ne tako davno, dato obećanje građanima da će pronaći rešenje za robu koja dolazi iz inostranstva, koja se ne evidentira i o kojoj kupci nemaju informacije.

Kako je rekao, naročito postoji problem sa robom koja dolazi iz Kine, za koji se nada da će biti rešen.

Đorđević je istakao da će u narednom periodu, zahvaljujući Organizaciji za međunarodnu saradnju GIZ i Upravi carina, paket nakon dolaska u Srbiju dobiti svoj identifikacioni broj, koji će biti dostupan korisnicima, i uz pomoć kojeg će moći da dobiju informaciju da je pošiljka stigla u Srbiju.

- Od tog trenutka, Pošta preuzima odgovornost da pošiljka stigne na adresu korisnika. Čim prođe kontrolu, paket će dobiti broj kojim se potvrđuje da je pošiljka stigla u Srbiju, kako ne bi bilo nedoumica. Sve što dođe u Poštu Srbije, proći će kroz kontrolu i biće evidentirano. Pošta će sve pakete i pisma, za koje do sada građani nisu znali da li su ušli u Srbiju, sada rešiti - rekao je Đorđević i naglasio da je u obostranom interesu da pošiljka što brže bude isporučena.

On je naglasio da je projekat "od prvog novembra u testnoj fazi, a od prvog maja u punom kapacitetu".

Kako je rekao, ovim je rešeno pitanje "gde je pošiljka i da li je stigla".

Rešenje i bez Kineza?

Đorđević je krajem prošlog meseca „optužio“kineske onlajn trgovce za problem sa isporukama robe, a problem su, kako je rekao, pokušali da reše sa ambasadorkom Kine i pisali su „Aliekspresu“.

Prema njegovim rečima, na konferenciji Svetskog poštanskog saveza u oktobru u Rijadu biće prilika da se problem dostave paketa iz Kine reši na globalnom nivou. Đorđević je rekao da problem nastaje najverovatnije jer su kineski partneri pronašli, kako je rekao, propust na svetskom nivou i pošiljke šalju kao pisma, te onda nije omogućeno da se prati pošiljka i ne postoji mogućnost za nadoknadu štete ukoliko se izgubi.

- Cena za pismonosne usluge je 50 dinara, a najniža za pakete je 350 dinara kad se poručuje roba iz Kine. Nudi se skuplja opcija preko stranih kompanija ili da to bude besplatno. To besplatno podrazumeva tih 50 dinara, gde naši kineski partneri koriste taj, kako bi se nazvao 'propust' u svetskom zakonu da se to tretira i šalje kao pismo - paket i onda, kada se šalje kao pismo, nema nikakvu kontrolu gde se kreće i kako ulazi u zemlju, nema nadoknade štete - objašnjava on.

Đorđević je napomenuo da imaju oko četiri miliona poručivanja iz Kine, gde „Pošte Srbije“ naplaćuje 350 dinara, dok kineski partner naplaćuje sa praćenjem 1.000 dinara.
Kako je rekao ukoliko se plati da pošiljka bude sa praćenjem, jedina mogućnost je da možemo da pratimo paket i da tražimo nadoknadu štete, ali ne možemo da znamo kada će stići.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike