Srpski gejmeri zasijali na Gamescom u Kelnu (FOTO)

25.08.2023

14:18

0

Autor: 24sedam

Gužva na prvom štandu Srbije na najvećem svetskom gejming sajmu, gde se sa potencijalnim partnerima obavio veliki broj sastanaka

Srpski gejmeri zasijali na Gamescom u Kelnu (FOTO)
Gejmeri iz Srbije na Gamescom u Kelnu 2023. - Copyright Promo: SGA

Pod sloganom „THE NEW FRONTIER OF EUROPEAN GAME DEV“, devet srpskih kompanija, predvođenih Srpskom asocijacijom industrije video igara (SGA), ima zajednički štand u biznis zoni sajma, uz podršku Privredne komore Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj. Srbija po prvi put ima nacionalni štand na najvećem svetskom gejming sajmu, u okviru vodeće evropske biznis platforme posvećene ovoj industriji - „Gamescom for Business!“, gde se ove godine očekuje više od 300 hiljada posetilaca.

U Kelnu su srpske kompanije, nezavisni timovi i pružaoci usluga, zajedno sa predstavnicima SGA, privukli su veliku pažnju međunarodne poslovne i gejmerske javnosti, navode iz Asocijacije.

Zainteresovani izdavači, investitori, mediji i gejmeri su u redu čekali da probaju igre napravljene u Srbiji. Za samo dva dana na štandu je održano preko 60 unapred ugovorenih sastanaka. Pored Srbije, u biznis zoni sajma nacionalne štandove imaju još 32 države sveta.

- Ovaj nastup sa jedne strane pokazuje ogroman napredak koji je ostvarila domaća gejming industrija. Naše igre, usluge i zaposleni u industriji na globalno tržište plasiraju konkurentne digitalne proizvode koje konzumira preko 100 miliona igrača u svetu. Sa druge strane, ovo je tek početak naših planova. Na licu mesta smo videli kako to rade druge velike industrije u Evropi i sada smo sigurni da idemo u pravom smeru - objašnjava Marija Ilić, predsednica Upravnog odbora SGA.

Afirmacija originalnosti

U okviru štanda SGA, u Kelnu je predstavljeno devet kompanija, kao i same aktivnosti asocijacije. U fokusu će biti afirmacija vrhunskih domaćih talenata, originalnih igara koje nastaju u Srbiji, kao i kvalitetnih servisa koji mogu biti zanimljivi globalnim igračima.

Na štandu Srbije su Two Desperados, Art Bully, GameBiz Consulting, Spring Onion Studio, Digital Asset Tailors, Onyx Studio, Fortuna Esports, kao i obećavajući nezavisni studiji Shosha Games i Phobos.

U pitanju su firme koje ne samo proizvode igre, već se bave e-sportom, produciraju trejlere, animacije, karaktere i grafičke elemente za domaće i strane klijente, bave se konsultantskim radom u poljima marketinga, monetizacije i poslovnog razvoja u domenu gejminga, i još mnogo toga.

U okviru štanda SGA, oni će imati priliku da predstave svoj rad, da održavaju poslovne sastanke, ostvare nove poslovne kontakte, i budu deo šire priče o rastućoj srpskoj industriji video igara.

Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS, Mihailo Vesović naveo je da je gejmerska industrija specifična jer spaja tehnologiju i kreativnu industriju, angažujući umetnike, dizajnere, producente, proizvođače muzike i zvuka, a pre svega, programere.

Podsetio je i da srpska gejmerska industrija na godišnjem nivou prihoduje više od 150 miliona evra, a rast od 10 odsto očekuje se i ove godine.

- Sposobni smo za najkompleksnije i najkomercijalnije projekte, očekuje se da srpske kompanije ove godine samostalno proizvedu takozvani blokbaster u video igrama. Zajednički nastup na sajmu video igara predstavlja iskorak u izlasku na globalno tržište i pokazuje da Srbija može da ponudi konkurentna tehnološka, ali i kreativna  rešenja - naglasio je Vesović.

Izvršna menadžerka SGA, Kristina Janković Obućina, navela je da u Kelnu nastupaju zrele kompanije, nezavisni timovi i pružaoci usluga, što je presek svega što srpska gejming industrija može da ponudi.

- Prvi organizovani nastup u Kelnu je veliki uspeh naše industrije i nadamo se da ćemo uspeti da se predstavimo što većem broju izdavača, investitora, drugih svetskih gejming industrija. Fokus je na afirmaciji vrhunskih domaćih talenata, originalnih igara koje nastaju u Srbiji, kao i kvalitetnih servisa koji mogu biti zanimljivi globalnim igračima - ukazala je Obućina.

U potrazi za "istomišljenicima"

Predstavnica marketing tima kompanije Two Desperados, Tamara Milovanović, poznate po igricama „Woka Woka“, „Viola`s Quest“ i „NoNo Crossing“, ukazala je da je sajam "žarište gejm dev scene, gde imamo priliku da se upoznamo i popričamo sa ljudima koji razvijaju najrazličitije igre iz najrazličitijih žanrova".

- Za srpsku gejming scenu važno je da se postavi na svetsku mapu gejminga - navela je Milovanović.

Osnivač gejming studija iz Beograda Shosha Games, Nikola Šoškić, koji pravi igru „Water, Me and You“, kazao je da cilj nastupa te kompanije na sajmu, pre svega, da nađu izdavača.

- Potreban nam je neko ko želi da radi sa nama zato što misli da je igrica dobra, a ne samo da bi zaradio novac, jer dobar izdavač je ne samo spona između gejm divelopera i potrošača, nego omogućuje da se igra dobro proda i da diveloper ostane na tržištu, da napravi još igara – rekao je Šoškić.

Prema njegovim rečima, nastup u Kelnu je veoma koristan jer prvi put nastupaju na tako velikom sajmu i upoznali su veliki broj ljudi iz gejming industrije iz Amerike, Japana.

- Verujem da srpska gejming industrija ovim nastupom pravi prvi veliki korak ka investicijama iz celog sveta - dodao je on.

Nastup Srbije na sajmu „Gamescom“ ne bi bio moguć bez podrške Privredne komore Srbije (PKS) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), kažu iz SGA.

Učešće startapa Phobos na sajmu podržao je Naučno-tehnološki park Beograd, uz podršku Vlade Švajcarske kroz projekat “Tehnopark Srbija 2 - Podsticanje izvoza kroz razvoj tehnoloških parkova”, kao alumniste programa Raising Starts.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike