Kupovina polovnjaka: Samo je jedan način da se ne dobije „mačka u džaku“

17.07.2023

07:35

0

Kupiti pouzdan automobil, pogotovo ako s njim planirate put do mora, zapravo nije toliko teško ako se pridržavate saveta proverenih prodavaca

Kupovina polovnjaka: Samo je jedan način da se ne dobije „mačka u džaku“
Copyright Profimedia

Mala ponuda automobila i „tanki“ auto-placevi u poslednje dve godine, zbog poznatih problema vezanih za pandemiju i krizu u automobilskoj industriji, terali su kupce automobila da češće kupuju „šta ima“, nego šta bi zaista želeli. Sada se situacija promenila, poboljšala se ponuda i novih i polovnih automobila, pa se vraća ono večito pitanje da li je odabrani automobil dobar izbor ili „mačka u džaku“. A to pitanje je posebno bitno ako se auto kupuje sda, pa se sa njim planira i avantura letovanja.

Kupovina polovnih automobila, međutim, ne mora biti ni toliko rizična ni stresna, kažu za 24sedam iskusni prodavci. Naravno, ukoliko se pridržavamo u praksi proverenih saveta.

- Ni proizvođač novog vozila ne može da vam tvrdi da se neki deo neće brzo pokvariti, zato i postoje garancije. Ali, i kod polovnih automobila možete da izbegnete 95 odsto rizika, ukoliko pazite gde kupujete – kaže za 24sedam Vesna Nenadić, menadžer prodaje u firmi „Britiš motors Polovna vozila“, velikom uvozniku i prodavcu sa placevima u Beogradu i Čačku koji je u ovom poslu od 2007. godine.

Nenadićeva kaže da se kod kupovine automobila jednostavno treba ponašati kao i kod kupovine bilo koje druge vredne stvari – racionalno i oprezno.

- Kupac mora naći proverenog dilera, koji je automobil nabavio u zemlji ili inostranstvu kod ovlašćenog prodavca, koji je servisiran u ovlašćenom servisu, sa čistom i detaljnom servisnom istorijom, ugrađenim originalnim delovima, tačnom kilometražom... Uz sve to, mi kod nas u servisu tako nabavljena vozila dodatno pregledamo i servisiramo ako je potrebno, tako da kupac dobija vozilo u najboljem mogućem sta-nju – objašnjava Nenadićeva.

Takav stav, i način kupovine, kao jedini ispravan potvrđuju i u firmi „Alpros autu“, koja se uglavnom bavi uvozom i prodajom automobila u Srbiji veoma popularnog brenda „Škoda“.

Interesovanje manje, malo pale i cene

Za razliku od prošle godine, kada je ponuda kaskala za tražnjom, ove godine situa-cija na tržištu je obrnuta.

- Interesovanje jeste splasnulo, bolja je i ponuda novijih automobila pa ljudi kalkulišu. Ne bih rekao da je lošije, nego da se sada naprosto normalizovalo tržište. Vozila ima, cene su možda malo pale, zavisno od modela, ali neće biti većih pojeftinjenja kojima se ljudi nadaju – kaže Dejan Radosavljević.

I u „Britiš motors Polovna vozila“ potvrđuju da je ponuda sada mnogo bolja.

- Imamo uvek stotinak vozila svih brendova spremno za preuzimanje odmah, i još pedesetak koja su na poslednjoj proveri u servisu. Starosti su od 2015. godine pa nadalje a cene od 8.000 do 100.000 evra, tako da svako može da nađe nešto za sebe – napominje Vesna Nenadić.

- Rešenje je samo provereni dobavljač. Kupac mora da dobije čistu istoriju i porekla vozila i toga kako je održavano. Jedino takav prodavac vam može i u praksi a ne samo na papiru obezbediti garanciju. Kod nas je godinu dana ili 10.000 kilometara, na motor i menjač – kaže Dejan Radosavljević, iskusni prodavac u „Alprosu“, kompaniji koja postoji od 2001. godine.

Ako "ne radi" broj šasije...

Ključne reći uz garanciju su i „broj šasije“, dodaje Nenadićeva.

- Ukoliko preko broja šasije ne možete da proverite automobil, nemojte da ga kupujete. Noviji automobili imaju i elektronske servisne knjižice, gde je sve zabeleženo, a kod starijih mi lako proverimo preko baza ovlašćenih dilera. Samo tako možemo da damo garanciju. Nažalost, kod nas je samo desetak odsto tržišta polovnih automobila na profesionalnom nivou u šta se neki kupci uvere kada za auto koju su na nekom placu izabrali, recimo, ne mogu da dobiju lizing. Lizing kuće znaju s kojim prodavcima žele i mogu da imaju posla – napominje sagovornica 24 sedam.

A profesionalnost u prodaji automobila ne završava se samo „na kasi“, jer kupcu je potrebno pružiti potpunu i „produženu“ uslugu.

- Kada damo garanciju na automobil, on se kod nas nadalje i servisira. Ali, velika većina kupaca nastavi da dolazi i nakon tih godinu dana. Bilo na servis, bilo da kupi drugi, noviji automobil. Samo tako može da se održivo posluje – dodaje Radosavljević.

Sa ovakvim pristupom nije neobično ni da se klijenti vraćaju čak iako im to svakako nije „usput“.

- Evo, pre neki dan nam je u servisu bila gospođa iz Vrnjačke Banje, koja je ranije kupila kola kod nas i nastavlja da dolazi iako do Čačka usput ima ko zna koliko mesta gde bi to mogla da obavi. Nije retkost da starije mušterije kupe kod nas i svoj treći ili četvrti automobil – zaključuje Vesna Nenadić iz „Britiš motors Polovna vozila“.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike