Auto-serviseri preporučili jedinstvenu cenu radnog sata 3.000 dinara

28.04.2023

10:23

0

Autor: 24sedam

Na skupštini Udruženja "Autoservisi Srbije", serviseri istakli probleme obrazovanja kadrova, ali i nelegalne konkurencije

Auto-serviseri preporučili jedinstvenu cenu radnog sata 3.000 dinara
Ilustracija - Copyright Unsplash

Na Beogradskom sajmu održana je redovna godišnja Skupština Udruženja "Autoservisi Srbije", jedinog strukovnog udruženja servisera u našoj zemlji koje okuplja oko 400 registrovanih servisa.

Na Skupštini je predloženo da minimalna cena radnog sata na teritoriji Republike Srbije bude 3.000 dinara. Ovu preporuku članovi Udruženja poštovaće od 1. maja 2023, saopšteno je iz Udruženja.

Bogoljub Macura, član Upravnog odbora Udruženja, prezentovao je predlog cena pojedinih usluga prema kategoriji vozila i predlog norma časa za svaku od usluga.

Ovaj predlog biće predmet daljih debata, ali su serviseri po prvi put od osnivanja Udruženja prepuručili da minimalna cena radnog sata na teritoriji cele Srbije bude jedinstvena.

- Kalkulacijom troškova života, obaveza prema državi i zaposlenima, velikih troškova za odlaganje neopasnog i opasnog otpada, preporuka Udruženja "Autoservisi Srbije" je da minimalna cena radnog sata na teritoriji Republike Srbije treba da bude 3.000 dinara - istakao je Macura.

Upravni odbor udruženja je takođe preporučio da minimalna cena za punjenje klima gasom R134a na teritoriji Srbije bude 3.500 dinara.

Majstor više nije samo mehaničar

Na sednici Skupštine su serviseri diskutovali i o najvećim izazovima u struci, a to je nedostatak kvalifikovanih kadrova, postojanje nelojalne konkurencije na koju država i inspekcije ne reaguju adekvatno, kao i nedovoljno vrednovanje sopstvenog znanja među samim serviserima.

Udruženje autoservisera Srbije
Sa sednice Skupštine Udruženja

 

Zaključeno je da interesovanje mladih za bavljenjem serviserskim pozivom nikada nije bilo manje. Ako se tome doda činjenica da deca još uvek uče na primerima i iz udžbenika iz devedesetih godina prošlog veka, opravdano je pitanje koje serviseri postavljaju – da li će imati ko da ih zameni, pitaju se serviseri.

- Kod Agencije za kvalifikacije upravo je naša inicijativa da se u obrazovanje uvede profil „tehničar mehatronike vozila“ po modelu dualnog obrazovanja. Naš posao odavno nije samo auto-mehanika. Serviser mora da poznaje dijagnostiku, elektriku, elektroniku, softvere, programiranje i kodiranje. U našoj zemlji ne postoji smer koji može da iznedri takvog servisera. Spadamo u retke u Evropi koji nemaju ovakav profil. Već dugo ukazujemo na ovaj problem i nadamo se da će ga prepoznati i oni koji odlučuju - istakla je Aleksandra Đurišić, predsedavajuća Skupštine.

Pored ovog dugoročnog problema, tu je i jedan akutan - veliki broj servisa u Srbiji posluje neprijavljeno.

- Poslali smo na desetine dopisa o ovoj temi na adrese nadležnih. Odgovor je da nemaju podatak da postoji toliko nelegalnih servisa. Traže od nas servisera da prijavljujemo kolege koje rade nelegalno. Ipak, saglasni smo da to ne sme biti naš posao. Mi ćemo nastaviti da ukazujemo na ovaj problem. Neverovatno je da država ne reaguje, s obzirom na to da je poslovanje tolikog broja nelegalnih servisa ogroman gubitak za samu državnu kasu. Iako degradiraju struku, ovi servisi su nevidljivi za inspekcije. Nemaju nikakvu odgovornost prema svojim klijentima, nemaju odgovornost prema državi - ističe Đurišićeva.

Ovakvi „servisi“ opasni su i za društvo u celini, jer niko ih ne pita gde završava opasan otpad, istaknuto je iz Udruženja.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike