Nikola ima 14 i najmlađi je auto-mehaničar u Srbiji: Cilj je da naučim zanat i lepo se provedem, a ne da zaradim! Novac dođe i prođe! VIDEO

13.01.2023

19:15

0

Nikola već dve godine uporedo radi u radionici i ide u školu, i odličan je đak

Nikola ima 14 i najmlađi je auto-mehaničar u Srbiji: Cilj je da naučim zanat i lepo se provedem, a ne da zaradim! Novac dođe i prođe! VIDEO
Nikola Jovanović - Copyright 24sedam TV/Ivan Mitić

Nikola Jovanović ima samo 14 godina, a već dve godine popravlja automobile u servisu i najmlađi je auto-mehaničar u Srbiji. Zatekli smo ga u jednoj obrenovačkoj radionici, gde još uvek uči zanat od majstora Nikole Ilića. 

Ruku i lica pomalo zamrljanih od ulja, obučen u radno odelo, Nikola se na prvi pogled nije mnogo razlikovao od svojih starijih kolega. Malo je popričao sa nama, pa se odmah latio posla i zavukao pod jedan automobil na dizalici kako bi odvrnuo šrafove.

- Ovim poslom se bavim intenzivno dve godine, jer sam u servisu od decembra 2020. Kao mali, mnogo sam voleo automobile. Sa ocem sam posećivao servise, jer ima dosta prijatelja koji su serviseri - priča Nikola.

24sedam/Ivan Mitić
Nikola u radionica

- Na kraju je ljubav počela da biva sve jača i jača, ušla je pod kožu. Otkako sam odrastao, sednem na bicikl i dođem do majstora Nikole, provedem ovde po tri-četiri sata... Kad me nema kod kuće, znaju gde da me traže. I posle dve godine intenzivnog rada, tu smo - kaže on.

Počeo sa malim servisima

Prvo je počeo da radi sa malim servisima i kočionim sistemima, a danas već obavlja ozbiljne stvari pod nadzorom iskusnijeg majstora Nikole. 

Međutim, Nikola pored rada u servisu pohađa i srednju Tehničku školu u Obrenovcu, i uspeva da bude odličan đak.

- Usklađujem posao i školu tako što se posle nastave vratim kući oko dva sata i završim sve što imam, učim, uradim domaći, a onda u pet-šest dolazim ovde. Budem u radionici dok ne završimo posao, a onda odlazim kući na spavanje, pa ujutro opet u školu. A kada idem po podne, onda pre podne uradim domaći i učim pa odem u školu. I tek uveče oko sedam sati dolazim ovde, gde ostajem do kraja večeri - priča Nikola.

24sedam/Ivan Mitić
 

Uprkos svemu, on ima vremena i za druženje. Kada ga pozovu drugari, on se javi majstoru da mora da se vidi sa društvom i nikada nema problema. 

- Prošli letnji raspust sam čitav proveo u servisu sa njima. I onda mi je rekao: "Sutra idi na bazen, ne moraš doći." I kako dođe sreda, ja krenem na bazen, i bude loše vreme! Njemu žao, a meni drago - priča mali serviser sa osmehom.

Drugari ga podržavaju, ali posao izbegavaju

Što se tiče drugara, oni ga podržavaju, ali nije baš da imaju želju da se bave ovakvim poslom.

- Samo mi kažu - svaka čast, i pitaju da li je to naporno, da li je to ružan posao, da li treba da se stidim... Ja ima kaže da ne treba da se stidim jer je to posao kao i svaki drugi. Jeste fizički naporan, ali može da se izdrži - kaže on.

Nikola dodaje da mu nastavnici ponekad progledaju kroz prste jer znaju čime se bavi.

- Prošle godine, dok sam bio u osnovnoj školi, imali smo tehničko i učili o elektrouređajima u automobilu. Imali smo ispitivanje i javio sam se da odgovoram, a profesorka nije htela da me pusti. Inače sam bio odličan učenik u osnovnoj, i evo sada je prošlo polugodište i opet sam odličan u srednjoj - kaže Nikola.

Iako voli da popravlja kola odmalena, kod ovog posla najdraže mu je što nikada nije sve isto.

- Dovešće dva identična automobila, na kojima treba da se uradi identičan posao, ali nikada se ne zna da li će na jednom da bude poteškoća, a na drugom da ide sve lagano... Nikada ne može da se desi da budu dva ista posla u istom trenutku, nemoguće je - objašnjava serviser.

Dodaje da voli da radi male servise, koji su i najredovniji, ali su mu najdraži trapovi.

- Tu treba da se upotrebi čekić i da se izbije kugla ili kraj spone. Ne udaramo mi to da polomimo nešto, nego samo koliko da popusti jer se uhvati površinska rđa. Postoji ojačanje na samom mostu gde može da se udari - objašnjava nam skoro u dahu.

24sedam/Ivan Mitić
 

Iako nema vozačku dozvolu i svoj auto, njegov tata je vozač. Naravno, popravljao mu je automobil, ali priznaje da to nerado čini.

- Nekako ne volim njemu da popravljam auto jer uvek mislim da će da mi kaže: "Jesi li stegao ovo? Jesi li uradio ono? Tako da, neka hvala! Ako gledaš ovo tata, nemoj da se ljutiš - dodaje ovaj simpatični dečak kroz smeh.

Mušterije mu veruju iako je mlad majstor

Objašnjava da mušterije koji dolaze u servis pozitivno gledaju na to što on popravlja kola sa svega 14 godina.

- Simpatično im je to što ja sa svojih 14 godina ovde radim. U stvari, više pomažem jer ima dosta stvari koje ne mogu da uradim i za koje imam jednog i drugog Nikolu ovde. Postoje neki koji su skeptični, ali oni su skeptični i zbog starijeg majstora a ne samo zbog mene, pa onda sumnjaju i na mene. Ali ja im lepo pokažem. Oni pitaju: "Da li si stegao točak?", a ja uzmem dugačku cevku i pokažem da sam stegao točak, da budu sigurni. Ali u 95 odsto slučajeva su skroz OK jer znaju da Nikola uvek proveri iza mene, koji god posao da uradim - kaže dečak.

Naravno, mušterije mu ostave ponekad i bakšiš, ali Nikola tvrdi da ovaj posao ne radi zbog para.

- Uvek bude bakšiša, pogotovo kada me vide ovako mladog. Ali ja ovo ne radim zbog tog novca i bakšiša. Cilj mi je da naučim zanat i da se lepo provedem, a ne da zaradim novac. Jer novac dođe i prođe - dodaje on.

Sebe vidi u budućnosti ili kao vlasnika servisa, ili  šefa u ovlašćenom servisu.

- To zahteva puno poznavanja prakse i teorije, pa napredujemo - kaže Nikola.

"Nikola nam dosta znači..."

Inače, glavni majstor servisa Nikola Ilić Mačak kaže da njegovog imenjaka mladog Nikolu Jovanovića poznaje još kada je bio mali, jer je prijatelj sa njegovim ocem.

24sedam/Ivan Mitić
 

- Uvek je vukao neke autiće sa sobom i zanimalo ga je to. Intenzivno je u servisu poslednje dve godine, letnji i zimski raspust, vikend... sa nama je celukopno radno vreme - kaže majstor.

Mali Nikola je, objašnjava njegov mentor, prilično napredovao za dve godine, pa sada može da radi i složenije radove.

- Na početku su to bili redovni servisi ulja, filtera ili zamena kočionih pločica. A danas može sam da uzupči motor, trap, vešanje... zna i komplikovanije stvari. Ima vremena, mlad je još uvek, ali zna dosta. Sledeći veliki zahvat je popravka menjača, transmisionog sistema, pa zupčanici, sinhroni i tako dalje - objašnjava majstor Nikola svoje planove za mlađeg kolegu.

- Nikola nam dosta znači. Preko nedelje je u školi i jedva čeka petak. U zavisnosti od toga da li je to prva ili druga smena, dolazi ovde odmah, pakuje alat, sve sređuje čisti i baca se na posao. Budućnost je pred njim. Mora da prođu godine rada i iskustva, ali ako bude ovako nastavio, uspeće sigurno - kaže ovaj iskusni serviser.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike