Šta nude srpske banje: Zašto bi i 2023. trebalo letovati „kod kuće“ (FOTO/IVDEO)

27.02.2023

06:24

0

Sajam turizma je pokazao ogromnu ponudu destinacija po Evropi i šire, koje su manje-više sve dostupne i prosečnom srpskom potrošaču ali ne smeju se zaboraviti ni naše banje, koje su „otkrivene“ za vreme korone

Šta nude srpske banje: Zašto bi i 2023. trebalo letovati „kod kuće“ (FOTO/IVDEO)
Copyright Profimedia

Potrajalo bi samo da se nabroje sva mesta za letovanje u Evropi i diljem sveta koja su se na Sajmu turizma, održanom u Beogradu protekla četiri dana, nudila srpskim turistima. Od tradicionalno našem putniku najomiljenijih destinacija u Grčkoj, Turskoj i Bugarskoj, preko standardne Španije i pomalo ekskluzivnih Sardinije i Sicilije… Sve do destinacije koju smo mnogo voleli a koja je bila na desetogodišnjoj pauzi a sada se vraća na velika vrata – Tunisa.

Ali u moru ponuda na inostranim lokacijama, na Sajmu se „nisu dali“ ni domaći turistički radnici. Pre svega oni iz banjskog turizma, koji je ponovo masovno „otkriven“ za vreme pandemije koronavirusa.

Zašto bi i ove godine trebalo da se letuje u Srbiji, i da li se oni koji se za to odluče neće pokajati, 24sedam se raspitao na samom Sajmu.

24sedam
Milica Vukosavljević, menadžer prodaje u „Vrnjačkim termama“

 

- Ljudi su počeli da otkrivaju lepote Srbije i to će verovatno i ove godine opredeliti mnoge da ostanu da letuju u Srbiji. Popunjenost kapaciteta nam je prošle godine bila 80 odsto a prema interesovanju koje je pokazano na Sajmu turizma, ove godine možemo da se nadamo i većoj  – kaže za 24sedam Milica Vukosavljević, menadžer prodaje u „Vrnjačkim termama“.

„Vrnjačke terme“ su jedan od četiri hotela koje „Kompanija Milojević“ (uz „Soko terme“, „Mlavske terme“ i „Terme Ozren“) u kojima postoji nešto čega nema na moru - bazeni sa lekovitom termalnom vodom.

- Kod nas ljudi dolaze da se okrepe, neki i ozdrave a u okolini svakog objekta ima mnogo čega da se vidi, od predivne prirode do kulturno-istorijskih spomenika – napominje Vukosavljević.

Sa svojoj vanpansionskom ponudom ponose se i u Bukovičkoj Banji, kaže nam Jelena Prodanović, PR Turističke organizacije Aranđelovca.

- Od čuvenog parka Bukovičke banje, kao otvorenog muzeja sa preko 70 mermernim skulptura ali i mesta sa nekoliko izvora lekovite mineralne, preko pećine Risovače i Orašca kao mesta podizanja Prvog srpskog ustanka, do planine Bukulje, savršene za rekreativce. Ove godine se spremamo za jednu veoma dobru sezonu. Dosta programa, dosta manifestacija, od „Mermer i zvuci“ do festivala „Rol end bluz“ - nabraja Prodanović.

Vrnjačka Banja u novom ruhu

Boban Đurović, predsednik Opštine Vrnjačka Banja, kaže da je ta banja godinama najposećenija turistička destinacija u Srbiji i da to može da zahvali praćenjem turističkih trendova, konstantnim ulaganjima u atrakcije ali i privatnoj inicijativi u izgradnji novih hotela.

24sedam
Jelena Prodanović, PR Turističke organizacije Aranđelovca

 

- Ove godine obradovaćemo verne posetioca ali i one nove sa najvećim novim akvaparkom u Srbiji, zatim najvećim panoramskim točkom, velikim multimedijalnim tunelom ispod Crkvenog brda ali i gondolom do najviše tačke na planini Goč – najavljuje Đurović.

Jak adut domaćeg turizma – državni vaučeri

Vlada Srbije je i ove godine nastavila sa podrškom oporavku domaćeg turizma nakon korone, pa je nastavljen program davanja vaučera građanima za letovanje „kod kuće“.

24sedam
Boban Đurović, predsednik Opštine Vrnjačka Banja

 

Zdravstveni turizam posebno privlačan

Boban Đurović ističe da ne treba zaboraviti ni veoma uspešan segment zdravstvenog turizma, posebno Specijalnu bolnicu „Merkur“, koja je po prepoznata i u zemlji i u inostranstvu. Sa ovim segmentom i specijalnom bolnicom diče se i u Bukovičkoj banji.

- Interesovanje za vaučere je veliko i znamo da je prva tura otišla u rekordnom roku – kaže Jelena Prodanović.

Boban Đurović kaže da su vaučeri dali mogućnost domaćim turistima da bolje upoznaju Srbiju ali i da celokupno društvo od toga ima korist.

- Sinonim odmora je ranije bio odlazak na more ili u inostranstvo. Vaučeri su pomogli da više cenimo svoje i lakše obićemo tako lepe kutke naše zemlje za koje nismo znali da postoje ili smo znali ali tamo nikada nismo bili. Ali i ekonomski aspekti nisu zanemarljivi. Sav novac uložen u domaću privredu, pa tako i u turizam, vraća se kroz poreze i druge oblike – kaže prvi čovek Vrnjačke Banje za 24sedam.

U „Vrnjačkim termama“ u vezi vaučera imaju jednostavnu poruku.
- Nadamo se da će njihov broj biti još veći a sigurni smo da će domaći gosti doći, sa vaučerima ili bez njih – poručuje Milica Vukosavljević.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike