Šest meseci pre roka: Brzi voz za Horgoš dobio struju
Modernizacija i elektrifikacija pruge Subotica - Horgoš - Granica sa Mađarskom u završnoj je fazi, saopštile su danas „Infrastrukture železnice Srbije“
- Radovi na izgradnji i rekonstrukciji pruge, kao i na postavljanju kontaktne mreže i elektrifikaciji te deonice završeni su 15. maja, šest meseci pre ugovorenog roka za završetak čitavog posla - navodi se u saopštenju „Infrastrukture železnice Srbije“.
Rok za završetak radova je novembar 2022. godine, a ugovorena vrednost posla iznosi oko 10,2 milijarde dinara. Radove izvodi konzorcijum "Karin Komerc MD" iz Veternika i "RŽD Internešenel".
Duž čitave deonice od Subotice do Horgoša i granice sa Mađarskom predstoje završne aktivnosti, a novoizgrađena kontaktna mreža iznad pruge je pod naponom i predstoji njeno priključenje na elektrodistributivni sistem, navodi se u saopštenju.
Iz „Infrastrukture železnice“ dodaju da uporedo sa završnim radovima, Komisija za tehnički pregled pruge počinje da radi.
Pročitajte još:
Ta pruga, jedna je od najmodernijih elektrificiranih evropskih železničkih deonica, kojom će putnički vozovi saobraćati brzinom do 120 kilometara na sat, a vozom između Horgoša i Segedina će se putovati 35 minuta. Teretni vozovi novoizgrađenom prugom saobraćaće brzinom do 100 kilometara na sat.
Pruga Subotica - Horgoš će se u stanici Subotica priključivati na brzu prugu Beograd - Budimpešta i tokom izgradnje i na srpskoj i na mađarskoj teritoriji predstavljaće alternativni pravac za odvijanje saobraćaja vozova, posebno teretnih.
Autentičan izgled u modernom ruhu
Moderna pruga, sa rekonstruisanim staničnim zgradama koje su zadržale autentičnost, zablistaće punim sjajem duž ovog dela vojvođanske ravnice.
Putnicima će u novim objektima biti na raspolaganju lepe čekaonice i šalter sale, a novoizgrađeni liftovi u sastavu podhodnika će još više doprineti komforu. Korisnicima usluga na novoj pruzi omogućeno je funkcionalno i efikasno poslovanje, a renovirane službene prostorije, opremljene najsavremenijom tehnikom, omogućiće železničkom osoblju kvalitetne uslove za rad.
Na toj pruzi dužine 26,6 km u potpunosti je rekonstruisan donji stroj za brzine do 160 km/čas, gornji stroj za brzine do 120 km/čas, izgrađeni su elektroenergetska postrojenja i pruga je elektrificirana.
Izgrađeni su novi infrastrukturni objekati, kao što je podvožnjak u Subotici, zatim dva podhodnika u Paliću i Horgošu, kao i dva stajališta - Javna skladišta Subotica i Hajdukovo.
Za potrebe te modernizovane pruge izgrađena su i četiri objekata za signalno-sigurnosna i telekomunikaciona postrojenja, i to u stanicama Palić, Bački Vinogradi i Horgoš, kao i na stajalištu Javna skladišta Subotica, a novo železničko postrojenje izgrađeno je i u stanici Bački Vinogradi.
Na svih 13 putnih prelaza na toj pruzi ugrađeni su savremeni signalno-sigurnosni i telekomunikacioni uređaji, čime je bezbednost saobraćaja podignuta na znatno viši nivo.
U železničkoj stanici Horgoš uređeno je i svih pet staničnih koloseka, od kojih će prva dva biti za putnički, a ostali za teretni železnički saobraćaj.
Rekonstruisane su stanične zgrade u Paliću, Bačkim Vinogradima i Horgošu. Sve pristupne saobraćajnice su asfaltirane, a postavljena je horizontalna i vertikalna signalizacija.
Pruga se iz Subotice i Horgoša preko državne granice, nastavlja na mađarskoj teritoriji u dužini od 12,6 km do Segedina. Izgrađena je 1885. godine, kao deo tada izuzetno značajne železničke magistrale Baja - Subotica - Segedin.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari