Sramota: Korisnik telefona preminuo, A1 produžio ugovor i tražio pare za još dva meseca!

13.02.2023

18:45

0

Mobilni operater A1, iako obavešten o smrti korisnika, automatski je produžio ugovor sa preminulom za još dva meseca za koja su pokušali da naplate troškove, ispričala nam je njena ćerka

Sramota: Korisnik telefona preminuo, A1 produžio ugovor i tražio pare za još dva meseca!
Ilustracija - Copyright Profimedia Pixabay

Česte su žalbe korisnika mobilnih mreža na razne usluge operatera, a posebno na način kako i kada produžavaju ugovore koje su sklopili sa klijentima. Neprijatno iskustvo imala je i Beograđanka (ime i podaci poznati redakciji) koja nam se požalila na neosnovano i krajnje neprimereno ponašanje mobilnog operatera A1.

Naime, kako nam je rekla, nakon smrti svoje majke, koja je bila korisnik mreže A1, ovaj mobilni operater je, iako obavešten, na svoju ruku produžio ugovor.

- Moja majka je preminula krajem decembra 2022. godine. Istog dana smo isključili njen mobilni telefon i on više nije korišten. Nakon nekoliko dana obavestila sam korisnički servis A1 da je njihov korisnik preminuo – priča za 24sedam ova Beograđanka.

Kako kaže, tada je saznala da ugovor između njene majke i A1 ističe 8. januara.

- U tom razgovoru, koji se koliko znam uvek snima, pa se može proveriti, rekli su mi da bi samo trebalo da im dostavim Izvod iz matične knjige umrlih, što sam posle i uradila. Međutim, tada su me obavestili da će ugovor biti raskinut 28. februara, kao i da će usluge za taj period biti naplaćene.  Zaista nisam mogla da verujem šta čujem – ističe ćerka.

Naša sagovornica naglašava da je šokirana takvim postupkom ovog mobilnog operatera.

- Svakako da nije poenta u novcu, već u bezobrazluku mobilnog operatera koji na ovaj način beskrupulozno pokušava da naplati troškove koji ne postoje i to u takvoj situaciji. To je sramotno – kaže ona.

Granice treba da postoje...

Prema njenim rečima, i pored njenog insistiranja da joj objasne po kom osnovu treba da plate sporni telefonski račun nakon smrti korisnika, sve je ostalo na tome.

- Razumem da svaka kompanija ima svoju politiku poslovanja, ali u nekim situacijama granice treba da postoje i ničija moć ne može da bude jača od ljudskosti – ističe naša sagovornica.

Da ovde nema osnova ni za produžavanje ugovora, ni za naplatu, naglašavaju i u Udruženju za zaštitu potrošača „Efektiva“.

Pixabay
 

- Ovde se postavlja pitanje na osnovu čega su u kompaniji A1 automatski produžili ugovor i zašto odmah nisu reagovali na obaveštenje da je korisnik preminuo. Ako telefon posle toga nije upotrebljavan, oni nemaju razlog, niti treba bilo šta da plate – kaže za 24sedam Dejan Gavrilović iz „Efektive“.

'Ne mogu samovoljno da produže ugovor'

Kako objašnjava, ovakav slučaj predstavlja jedan od primera tzv. poverilačke docnje.

- To je slučaj kada pružalac usluge, u ovom primeru mobilni operater A1, na neki način onemogućava korisnika da ispuni svoju obavezu. Ako broj telefona nije korišćen, porodica preminule žene ne treba ništa da plati. Samo treba da im kaže da ih je na vreme obavestila, a da su oni samovoljno produžili ugovor – navodi Gavrilović.

On ponavlja da je ugovor istekao, a da operater ne može samovoljno da ga produži jer nema prava na to.

U odgovoru kompanije A1 na pitanja našeg portala o ovom slučaju, samo su kratko odgovorili:

- Uvidom u interne podatke utvrdili smo da ugovor koji navodite nije automatski produžen i da su troškovi koji se odnose na period nakon 26. 12. 2022. otpisani, što znači da počev od tog datuma korisnica nema nikakvih dodatnih obaveza prema A1.

Privatna arhiva
Odgovor koji je ranije dobila naša sagovornica od A1

Međutim, naša sagovornica sačuvala je prepisku sa zaposlenima u A1, i u porukama koje su razmenili jasno se vidi da su joj rekli da će ugovor produžiti do 28. februara i naplatiti troškove do tada.

Hoće i zastarela dugovanja

Pored ovog slučaja, dosta korisnika ovog mobilnog operatera žali se i na potraživanja zastarelih dugovanja prema A1, a koja od njih pokušava da im naplati firma „Svea finance doo“.

Naime, u konkretnom slučaju radi se o tome da je od A1 kupljen mobilni telefon pre 10 godina koji nije u celosti plaćen. Nakon 10 godina od kupovine, klijent je dobio pisanim putem obaveštenje na kućnu adresu da je dužan da plati aparat koji je uzeo 2012. godine, i to sve sa kamatama, i da će mu u slučaju da ne plati te troškove, izvršitelji pleniti imovinu.

Prema rečima Dejana Gavrilovića, svako potraživanje straije od pet godina je zastarelo.

- Određene firme sasvim legitimno mogu da otkupe potraživanja, kao što je u ovom slučaju uradila „Svea finance doo“ od kompanije A1. I sasvim je legitimno da proba da naplati te troškove, pa i da čak tuži tog klijenta. To nije sporno! Ali, onaj ko je tužen treba samo da se pozove na zastarelost. Ne treba ništa da plati jer su dugovanja zastarela, i to je nezakonito – kaže za 24sedam Gavrilović.

U A1 su istakli da se pridržavaju važeće zakonske regulative.

- Vezano za slučaj kompanije „Svea finance doo“, A1 Srbija se u svim, pa i oblasti naplate potraživanja, pridržava važeće zakonske regulative za Republiku Srbiju – naveli su u A1.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike