24sedam saznaje: Evo prilike za dobar automobil od (samo) 4.000 evra

25.04.2022

05:33

0

Polovni automobili su skupi a, kažu prodavci, cene neće padati uskoro pa ne bi trebalo propustiti priliku koja će se pružiti neposredno posle Sajma (novih) automobila u Beogradu

24sedam saznaje: Evo prilike za dobar automobil od (samo) 4.000 evra
sajam polovnih automobila (26) - Copyright 24sedam/Katarina Mihajlović

Sajam automobila u Beogradu, Beograd Car Show 2022, organizuje se sredinom maja i ove godine praktično neće biti prodajni već više tehnološki i posvećen električnim vozilima.

Međutim, ni pun mesec dana potom u srpskoj prestonici će se pružiti dobra prilika za kupovinu automobila. Automobili doduše neće biti novi, takvi se sada veoma, veoma dugo čekaju, ali će se moći pazariti auto star nekoliko godina za svega nekoliko hiljada evra, saznaje 24sedam.

Filip Mrlješ, suvlasnik firme „365 Auto“ i osnivač i direktor Sajma korišćenih vozila, za 24sedam najavljuje da se na Drugom Sajmu korišćenih vozila spremaju velika iznenađenja.

- Trajaćemo duže, četiri dana od 2. do 5. juna, na duplo većem prostoru u Beogradskoj areni i ispred nje. Za to vreme će posetioci moći da vide i kupe automobile proizvedene od 2014. a čije cene kreću čak od 4.000 evra, sa garantovanim kilometražama i servisnim knjižicama. Naravno, biće onih automobila od 304.000 evra, kao što je bilo i na prvom sajmu  – najavljuje  Mrlješ.

Polovnjaci sve skuplji i to se neće promeniti

I oni koji površno prate vesti sa tržišta automobila znaju da se novi automobili sada čekaju na isporuku i po godinu u više dana i da čak ni to nisu rokovi koji se garantuju. Uz takvo tržište blisko je vezano i tržište korišćenih vozila, pogotovo onih mlađih, do šest ili sedam godina.

24sedam
 

- Cene su zbog manje ponude dodatno skočile i sada su u odnosu na one iz 2020. veće više od 30 odsto. Tako pet godina stara „škoda superb“ sa luksuznom opremom i automatskim menjačem košta 21.000 evra a bila je 16.500 evra – kaže Mrlješ.

Mrlješ očekuje da će cena i dalje skakati i savetuje potencijalne kupce da sa kupovinom ne čekaju.

- I ja sam se pre godinu dana smejao na izjave da treba kupiti automobil odmah jer će cena i dalje rasti, a vidite sada. Onaj ko je pred dve godine kupio auto, mogao je da ga vozi dve godine i da sada zaradi na prodaji. Cene i dalje rastu, ne znam koliko deo u tome ima inflacija, jer sve poskupljuje, a koliko samo tržište automobila ali u dogledno vreme sigurno neće padati – napominje naš sagovornik.

Da je tržište "veoma tesno" potvrđuje nam i Miroslav Majkić suvlasnik beogradskog "Autoprometa", koji je bio zapaženi učesnik i prvog "sajma polovnjaka". On je, doduše, nešto optimističniji.

- Iako se cene poslednjih nekoliko meseci nisu tako drastično menjale kao ranije one su danas ostale visoke. Mislimo da cene neće padati ali se nadamo da će se tržište bar stabilizovati na ovom nivou- kaže Majkić.

Nema ekstraprofita

I Majkić i Mrlješ kaži da se danas jako teško dolazi do automobila čak i kada ste profesionalni kupac.

- Konkurencija je velika i kod uvoznika polovnih vozila i daju se sve više i više ponude. Ljudi pogrešno misle da sada mi nešto dodatno zarađujemo ali istina je potpuno drugačija. Automobili su nikad skuplji a zarade na njima nikad manje – ističe Mrlješ.

Majkić dodaje da automobila ipak ima ali da je sve pitanje cene.

- Generalno, i dalje mogu da se nađi kvalitetni automobili ali je samo pitanje koliko su uvoznici spremni da ih u inostranstvu plate. Nismo mi profitirali iz ove situacije, recimo, "reno kaptur" star ili četiri godine sada se prodaje za 13.500 ili 14.000 evra a prošle godine je išao za 11.000 ili 11.500 evra, ali razlika ide na nabavnu cenu a ne na našu zaradu - kaže Majkić.

Majkić kaže da optimizam ne uliva ni tržište novih automobila, jer njegova firma se bavi i prodajom novih vozila.

- Novih automobila ima malo, neki se čekaju četri do šest meseci, neki osam a neki, bogami, i više od godinu dana. Zbog toga se i lizing ugovori produžuju i malo je mladih polovnjaka na tržištu. Ne vidimo da će se to u bliskoj budućnosti promeniti i to bi mogla da postane nova realnost, da na nove automobile standardno čekamo šest meseci - zaključuje Miodrag Majkić.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike