Levoj obali Dunava preko potreban još jedan prelaz preko reke: Projekat mosta kod Ade Huje mrda se sa mrtve tačke, kada će početi izgradnja?

23.03.2023

19:47

0

Ovaj most o kojem se bezmalo priča već 20 godina i više je nego potreban dvomilionskom gradu poput Beograda, jer je "Pančevac" preopterećen i zreo za kompletnu rekonstrukciju

Levoj obali Dunava preko potreban još jedan prelaz preko reke: Projekat mosta kod Ade Huje mrda se sa mrtve tačke, kada će početi izgradnja?
Ada Huja - Copyright 24sedam/Katarina Mihajlović

Kada će početi izgradnja dugonajavljivanog mosta na Adi Huji još uvek nije poznato, međutim, ceo projekat se ipak pomera sa mrtve tačke jer su nadležni iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda podneli Ministarstvu građevinarstva zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu izgradnje mosta na ovoj lokaciji, sa pristupnim petljama i delom Višnjičke ulice.

Studiju su izradili stručnjaci iz Saobraćajnog instituta CIP, a prema aktuelnim planovima novi, treći prelaz preko Dunava nalaziće se na oko 2,6 kilometara nizvodno od Pančevačkog mosta.

Ovaj most o kojem se bezmalo priča već 20 godina i više je nego potreban dvomilionskom gradu poput Beograda, jer je Pančevački most preopterećen i zreo za kompletnu rekonstrukciju.

24sedam/Katarina Mihajlović
Pančevački most

Pančevac predstavlja glavno "usko grlo" u prestonici i na njemu se svakodnevno stvaraju ogromne gužve, a iako su u prethodnoj deceniji na mostu urađene mnoge popravke, on je i dalje u jako lošem stanju. 

Kako kažu stručnjaci, dok most na Adi Huji ne bude izgrađen, od kompletne rekonstrukcije Pančevca nema ništa.

Šest traka i staze za bicikliste i pešake

Prema aktuelnim planovima most na Adi Huji imaće šest traka u oba pravca, kao i biciklističu i pešačku stazu. Biće dugačak 3.498 metara, širok 32,5 metara, a konstrukcija samog mosta predviđena je kao gredna varijanta u prednapregnutom betonu sa četiri velika raspona nad Dunavom.

Most će na levoj obali Dunava počinjati sa leve strane puta Beograd - Pančevo, a završavaće se na beogradskoj strani prelaskom u Višnjičku ulicu.

24sedam/Katarina Mihajlović
 

- Veza mostovske konstrukcije sa Pančevačkim putem predviđena je preko rampi, projektovanjem denivelisane raskrsnice tipa "detelina", dok je za spajanje sa Višnjičkom planirana denivelisana raskrsnica "poludetelina" - navodi se u projektu.

Gradiće se i dva pristupna mola na levoj i desnoj obali Dunava, preko Ade Huje i rukavca. 

"Unutrašnja obilaznica"

Most kod Ade Huje uvršten je u Generalni urbanistički plan Beograda 2003. godine, a od tada početak gradnje najavljivan je nekoliko puta kao alternativa preopterećenom Pančevačkom mostu.

Predstavljaće jedan od sedam novih prelaza preko reka u prestonici, čija je gradnja planirana do 2030. godine.

Kada bude izgrađen, sa pristupnom saobraćajnicom od petlje "Lasta" na auto-putu, uz povezivanje sa izgrađenim proširenjem na Trošarini, te sa Bulevarom patrijarha Pavla, Beograd će dobiti ono što se pominjalo kao "unutrašnja obilaznica", a u stvari je reč o Spoljnoj magistralnoj tangenti, koja treba da poveže Pančevački put i auto-put E75. 

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike