"Život nije stao ni kada su popravljali Brankov i Gazelu": Da li Beograđane očekuje kolaps kada počne izmeštanje Starog savskog mosta?

08.03.2023

07:02

0

Kada budu počeli sa izmeštanjem Starog savskog mosta biće gužvi, ali u tome ne vidim ništa sporno - kazao je za 24sedam stručnjak za bezbednost u saobraćaju Milan Vujanić

"Život nije stao ni kada su popravljali Brankov i Gazelu": Da li Beograđane očekuje kolaps kada počne izmeštanje Starog savskog mosta?
Stari savski most - Copyright Tanjug/Sava Radovanović

Izmeštanje Starog savskog mosta trebalo bi da počne već u junu ove godine, a ono što je zabrinulo Beograđane jesu - gužve u saobraćaju i rad linija gradskog prevoza. 

Prva stvar koja građanima padne na pamet kada su u pitanju radovi na izmeštanju starog vijadukta jeste - kuda će se kretati gradski prevoz dok neimari ne budu napravili nov most koji će ići preko Save. 

To je najviše zabrinulo građane koji svakodnevno koriste "devetku" i "sedmicu", kao i autobuske linije 78 i 83. 

Tanjug/Sava Radovanović
 

Prema prvim pretpostavkama, putnički saobraćaj i autobusi GSP-a najverovatnije bi trebalo biti preusmereni na Brankov most, dok bi tramvaji trebalo da saobraćaju preko Mosta na Adi.

Ipak, nadležni će pouzdanu informaciju objaviti nekoliko nedelja pred početak samih radova.  

"Nijedni radovi neće zaustaviti život Beograđana"

Kako je za 24sedam istakao stručnjak za bezbednost u saobraćaju Milan Vujanić, čak i kada se rekonstruisala Gazela i Brankov most život nije stao u Beogradu. 

- Kada budu počeli sa izmeštanjem Starog savskog mosta biće gužvi, ali u tome ne vidim ništa sporno. Ne postoji saobraćajnica koja će zaustaviti život Beograđana! Kada se naprave novi most i tunel, Beograd će moći da konačno odahne - istakao je Vujanić.

Stručnjak podseća da na Starom mostu postoje samo dve saobraćajne trake, jedna po smeru, kao i da su prilazne saobraćajnice loše odrađene. 

Printscreen/YouTube
Stručnjak za bezbednost u saobraćaju Milan Vujanić

- Kada budu napravili novi most, on će imati četiri saobraćajne trake, kao i pešačko-biciklističku stazu. Pored toga, vozači će direktno moći da ulaze iliti izlaze iz tunela, zbog čega će saobraćaj u glavnom gradu biti znatno rastrećeniji - objasnio je naš sagovornik. 

Takođe, Vujanić napominje da će se gradnjom Novog savskog mosta izmestiti i tramvajske šine i to na Most na Adi, kako je prvobitno i projektovano.

- Stoga, nikakav problem u Beogradu neće nastati dok se novi most bude gradio, a i bitna stvar, sve je to privremeno - zaključio je za 24sedam stručnjak za bezbednost u saobraćaju. 

Novi most gotov za dve godine

TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić

Kako je svojevremeno naveo prvi čovek Beograda Aleksandar Šapić, Novi Savski most bi trebalo da se izgradi za otprilike dve godine, čime će se rešiti usko grlo oko Ušća.

Takođe, on je  tada najavio da će na leto neimari početi i da gradnjom tunela kod Ekonomskog fakulteta i petlje na Novom Beogradu. 

Takođe, pripremni radovi na izgradnji moderne saobraćajnice koja će predstavljati sponu između novog savskog mosta i Bulevara Nikole Tesle uveliko su u toku, pa neimari rade na rušenju starih zgrada oko nekadašnjeg auto-servisa "Rade Končar" u blizini Starog sajmišta. 

Predviđeno je da će Beograđani u tunel ulaziti direktno sa novog savskog mosta, kao i da će se on prostirati ispod Lomine ulice, zatim Zelenog venca, dok je predviđeno da izlaz iz njega bude čak kod Pančevačkog mosta. 

Izgradnjom ovog tunela značajno će se rasteretiti usko grlo srpske prestonice, jer će građani koji nemaju potrebu da idu kroz centar grada koristiti gradski portal, ali će se smanjiti i zagađenje vazduha u Beogradu. 

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike