Nakon više od decenije, štafeta je ponovo "pala u ruke" Grada: Beograd preuzima naplatu karata - kako će to uticati na građane?

21.02.2023

18:10

0

Ugovor o funkcionisanju sistema "Busplus", vezanog za elektronsko validiranje putnika u vozilima gradskog prevoza u Beogradu, potpisan je 2012. godine

Nakon više od decenije, štafeta je ponovo "pala u ruke" Grada: Beograd preuzima naplatu karata - kako će to uticati na građane?
Ilustracija - Copyright Tanjug/Sava Radovanović

Saradnji dugoj 11 godina između turske kompanije "Kentkart" i Beograda došao je kraj jer je na današnjoj sednici Skupštine grada usvojen predlog kojim se štafeta naplate karata u javnom prevozu stavlja u ruke srpskoj prestonici. 

Ugovor o funkcionisanju sistema "Busplus", vezanog za elektronsko validiranje putnika u vozilima gradskog prevoza u Beogradu, potpisan je 2012. godine, a implementirala ga je firma "Apeks", čiji je "Kentkart" vlasnik.

Tanjug/Miloš Milivojević
 

Kada je 2020. ugovor istekao, tadašnje gradske vlasti raspisale su novi tender za javno-privatno partnerstvo u oblasti naplate karata u javnom prevozu na kome je pobedio "Kentkart", čime se nastavio kontinuitet turske firme u obavljanju tog posla.

Prevoz koristi skoro milion sugrađana, a kartu plaća samo 180.000 njih!

Odluka o prekidu ugovora doneta je nakon zaključka da oko 800.000 Beograđana koristi javni gradski prevoz, dok kartu plaća samo 180.000 njih. 

Ujedno, to znači da bi čak i švercovanju mogao doći kraj, jer gradski čelnici imaju cilj i da uvedu nov sistem korišćenja javnog prevoza - ulazak na prva i zadnja vrata, kao i postojanje kontrolora u apsolutno svakom vozilu. 

24sedam/S.Š.
 

U vozilima se već uvelilko razmeštaju validatori, a vrata su izlepljena nalepnicama koje upućuju na to da će u kraćim autobusima ulaz biti moguć samo na prva vrata, a u većim, odnosno zglobnim, ulaziće se na prva i zadnja, a izlaziti na sva ostala.

Da li će karta poskupeti? 

Kako su, krajem prošle godine, saopštili iz novoformiranog preduzeća "Naplata prevozne usluge Beograd", karta neće poskupeti narednih godinu dana, što uz kupovinu 100 novih zglobnih autobusa na gas može dovesti do većeg stepena svesti građana prilikom plaćanja prevoza, smatraju oni. 

Govoreći o gužvama u saobraćaju, direktor preduzeća "Naplata prevozne usluge Beograd" Slaven Andrić izjavio je da je moguće smanjiti gužve u popodnevnom špicu. 

Tanjug/Miloš Milivojević
 

- Ustanovili smo da možemo u frekventnim intervalima, kada građani putuju na posao i vraćaju se, da smanjimo gužve. Ako redukujemo red vožnje, tako što ćemo vikendom smanjiti broj polazaka a povećati broj polazaka u špicu, možda ćemo uspeti da smanjimo gužve i da obezbedimo da putnici mogu da ulaze na prednja vrata. Moramo povećati naplatu karata, koja je sada svega oko 20 odsto, odnosno 120.000 građana izmiruje svoju obavezu - rekao je svojevremeno Andrić.

Tada je najavljeno i da će stalni boravak kontrolora od prve do krajnje stanice u početku biti edukativnog karaktera, kako bi se putnicima skrenula pažnja na to da moraju kupovati karte za prevoz.

Kako će izgledati "beogradska kartica"?

Promo/ “Kentkart”
 

Kada je reč o zameni za "busplus" iliti "beogradskoj kartici", ideja je da svaki građanin srpske prestonice ima svoj profil sa svojim ličnim podacima. 

Cilj "beogradske kartice" je ostvarivanje pogodnosti za građane u vidu popusta pri kupovini u određenim prodavnicama, kao i korišćenja besplatnih usluga i sadržaja u oblastima kulture, sporta, obrazovanja... 

Takođe, ova kartica će imati tri kategorije - za odrasle građane, za penzionere i za maloletne osobe. 

Korisnik "beogradske kartice" jedino može biti osoba sa prebivalištem na teritoriji glavnog grada Srbije.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike