Šta se događa sa vašim telom ako izbacite banane iz ishrane?

17.05.2021

14:50

0

Autor: K. Obradović

Sigurno i sami znate da se vašem organizmu to neće svideti, a evo i zbog čega

Pixabay

Mnogima je omiljeno voće, a neizostavan je deo poslastica, smutija i kaša. Takođe, banane su odlične i kao međuobrok posle treninga.

Nutricionisti ističu da je bogata kalijumom, magnezijumom i vitaminom C kao osnovnim nutrijentima koji su vašem organizmu potrebni.

Pojedinci, sledeći principe dijete bez ugljenih hidrata, izbacuju banane iz jelovnika i na taj način direktno utiču na svoje zdravlje, piše Eat This Not That.

Postavlja se pitanje šta se sve može dogoditi u vašem telu ako izbacite banane iz ishrane?

Narušen imunitet

Banane, a posebno nezrele banane, izvrstan su izvor otpornog skroba. On ima probiotski učinak, što znači da hrani dobre bakterije u vašim crevima. Ako prestanete da jedete banane, dobrim bakterijama uskraćujete hranu koja im je neophodna za život.

Prema istraživanju objavljenom u časopisu „Frontiers of Immunology“, dovoljan unos probiotskih vlakana jača imunitet. Ali uskraćivanjem takve hrane utičete na slabljenje imuniteta.

Teži oporavak nakon vežbanja

Ako želite efikasno vežbanje i pritom izbegavate proteinske pločice ili sportska pića, pojedite bananu. Prosečna banana sadrži oko 517 miligrama kalijuma što predstavlja 11 odsto preporučene dnevne doze tog minerala čiji je nedostatak povezan sa grčevima u mišićima.

Unsplash/Gabrielle Henderson

Studija koju je objavio „PLOS One“ otkiva da su banane efikasne u smanjenju upalnih procesa nakon vežbanja i pomažu pojačanom lučenju dopamina kod sportista nakon vežbanja bolje nego pića namenjena oporavku.

Češće ste gladni

Možda mislite da ćete izbacivanjem banana iz jelovnika smanjiti višak kilograma, ali kod mnogih to ima sasvim suprotan učinak.

Studija koju je objavio „Journal of Functional Foods“ pokazala je da skrob koji sadrže banane, a koji su ispitanici konzumirali pre obroka rezultira smanjenjem ukupnog kalorijskog unosa za 14 odsto. Kod unosa zrelih banana taj hemijski proces je manje verovatan, ali banane i dalje pomažu u gubitku kilograma.

Skloniji ste zarazama

Ako svake godine imate grip, onda bi banane definitivno trebalo da ostanu na vašem jelovniku. Studija iz 2020. godine koju je objavio „PNAS“ otkrila je da lektin iz banane, vrsta vlakna koja se vezuje za šećer, ima antivirusna svojstva kad je reč o više sojeva gripa.

Unsplash/Dainis Graveris

Povišen krvni pritisak

Studija objavljena u časopisu“ Hypertension“ otkrila je da hrana bogata kalijumom pomaže u snižavanju povišenog krvnog pritiska na sličan način kao i lekovi koji se koriste u tu svrhu. To je razlog više da ovo voće konzumirate, ali imajte na umu da banane nikako nisu zamena za lekove.

Veći rizik od moždanog udara

Visok krvni pritisak je ozbiljan faktor rizika za moždani udar. Uskraćivanjem hrane bogate kalijumom približavate se toj rizičnoj grupi, a studija objavljena u časopisu „BMJ“ otkrila je da ljudi koji jedu hranu bogatu kalijumom imaju 24 odsto manji rizik od moždanog udara.

Instalirajte našu IOS ili Android aplikaciju – 24sedam.rs

pročitajte još

Komentari (0)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

Povezane vesti