Kada je škripa kočnica razlog za zabrinutost i odlazak mehaničaru?
Način na koji vozite uveliko će odrediti životni vek vaših kočionih pločica
Cviljenje, škripanje i brušenje, kako god želite da nazovete te zvukove, nisu baš prijatni, a pritom mogu ukazivati i na ozbiljan problem u kočionom sistemu vašeg automobila.
Dve su osnovne vrste kočionih sistema, disk i doboš.
Ako vaše kočnice proizvode buku, vaš automobil se trese tokom zaustavljanja ili ako ste primetili smanjenje zaustavne snage automobila, najverovatniji uzrok su istrošene kočione pločice. Najbolja i najsigurnija opcija je njihova zamena.
Ako čujete cviljenje kočnica dok se papučica kočnice ne pritiska, moguće je da indikator istrošenosti kočionih pločica dodiruje rotor, što je znak da su vaše pločice istrošene i vreme je za proveru kod mehaničara.
Naveći broj cviljenja i brušenja kočnica može se lako dijagnostikovati i rešiti. Ako imate relativno nove pločice kočnica, ali i dalje imate ove znakove, posebno ako ujutro čujete cviljenje, zvukovi mogu biti od vlage koja se zadržava na rotoru, nešto što će s vremenom nestati samo od sebe. Ili se između naslona ploče rotora i rotora može nalaziti kamenčić ili krhotine.
Način vožnje vozila uveliko će odrediti životni vek vaših kočionih pločica. Ako vozite umereno s manje agresivnog kočenja, vaše kočione pločice mogu trajati i do 150.000 km. Međutim, ako se vozite po gradu s mnogo zaustavljanja, možda će biti potrebno da mnogo pre promenite pločice kočnica. Ako obratite pažnju na znakove upozorenja na istrošene kočnice i pobrinite se da instalirate kvalitetne pločice kočnica, možete biti sigurni da će vaš automobil moći da se zaustavi kako treba.
možda će vas i ovo zanimati
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari