
Nova era društvenih mreža: Zakerberg veruje korisnicima više nego algoritmima!
Fejsbuk se menja iz korena

Korporacija "Meta", koja stoji iza društvenih mreža Instagram i Fejsbuk, objavila je značajnu promenu u svojoj politici moderišanja sadržaja.
Umesto algoritama i eksternih kompanija za proveru činjenica, odgovornost za označavanje neproverenih informacija biće poverena korisnicima.
"Korisnici su ključ"
"'Meta' više neće imati program provere činjenica od strane trećih lica, već ćemo koristiti model sličan platformi Iks, gde korisnici samostalno prijavljuju neistine i širenje dezinformacija," izjavio je Džoel Kaplan, novopostavljeni šef globalnih poslova u "Meti".
Iako je korporacija do sada sarađivala s eksternim kompanijama kako bi obezbedila tačnost informacija, Kaplan je priznao da su postojeći modeli imali problema: "Imali smo dobru nameru, ali je bilo previše pristrasnosti."

Promena usled političkih pritisaka
Kaplan je naglasio da je promena politike delimično inspirisana dolaskom Donalda Trampa na vlast. "Nova administracija je veliki zagovornik slobode izražavanja i protivnik cenzure," rekao je.
Ova odluka izazvala je podeljene reakcije. Dok jedni pozdravljaju novi pristup, drugi izražavaju zabrinutost zbog mogućeg porasta širenja lažnih informacija.
Profimedia
Stručnjaci upozoravaju na posledice
Kritičari smatraju da bi odluka mogla imati ozbiljne posledice. "Ovime se otvara prostor za brže širenje neproverenih informacija i toksičnih sadržaja," upozoravaju stručnjaci za digitalnu bezbednost.
S druge strane, Mark Zakerberg, izvršni direktor kompanije, optimističan je: "Mislimo da će ovo pomoći u jačanju poverenja među korisnicima."
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari