aktuelno

Koliko daleko možete stići kad se upali lampica za gorivo? Evo šta zaista znači vožnja na rezervi

07.05.2025

16:14

0

Autor: A. M.

Vaš auto, vaš novčanik i vaši živci biće vam zahvalni

Koliko daleko možete stići kad se upali lampica za gorivo? Evo šta zaista znači vožnja na rezervi
Copyright Profimedia

Svima nam se bar jednom dogodilo da, vozeći po autoputu ili usred gradske gužve, ugledamo onu neprijatnu narandžastu lampicu koja označava da je gorivo pri kraju.

U tom trenutku počinje mentalna matematika: Koliko još mogu da vozim? Gde je najbliža pumpa? Hoću li stići na vreme ili ću zvati druga da me vuče?

Koliko daleko možete stići kad se upali lampica za gorivo? Evo šta zaista znači vožnja na rezerviUnsplash/Arno Senoner
 

Šta zapravo znači kada se upali lampica?

Kada vam se upali lampica za gorivo, to ne znači da ste ostali bez kapi goriva, naprotiv, većina proizvođača vozila ostavlja određenu rezervu upravo za ovakve situacije. To je obično oko 10 odsto ukupnog kapaciteta rezervoara, što vam daje dodatnu kilometražu za "bekstvo" do prve benzinske stanice.

Na primer, ako vaš automobil ima rezervoar od 50 litara, u trenutku kada se upali lampica, u njemu je verovatno ostalo još oko pet litara goriva. Ako vam je prosečna potrošnja šest litara na 100 kilometara, teoretski možete preći još 80-ak kilometara pre nego što motor zaista ostane bez goriva.

Koliko daleko možete stići kad se upali lampica za gorivo? Evo šta zaista znači vožnja na rezerviPexels
 

Nema univerzalnog pravila - sve zavisi od vašeg vozila

  • Manja gradska vozila imaju manje rezervoare i manju potrošnju - rezervna kilometraža može biti veća.
  • SUV modeli i limuzine sa većim motorima troše više goriva - rezerva kraće traje.
  • Stanje u vožnji (npr. gradska gužva, brza vožnja, uzbrdice) takođe može drastično smanjiti tu rezervnu kilometražu.
Koliko daleko možete stići kad se upali lampica za gorivo? Evo šta zaista znači vožnja na rezerviPixabay
 

Da li treba voziti na rezervi?

Iako vam to možda zvuči kao dobra vežba za testiranje granica, redovna vožnja na rezervi nije preporučljiva. Razlog? Tokom vremena na dnu rezervoara se mogu nakupiti nečistoće, talog i rđa.

Kada nivo goriva padne prenisko, pumpa može povući te nečistoće, što može oštetiti sistem za gorivo i filtere, a to vodi ka neželjenim kvarovima, piše Jutarnji.

BONUS VIDEO:

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike