Zamena ulja dođe oko 25 hiljadarki: Koliko košta održavanje jednog "bugatija"?

21.03.2023

16:49

0

Autor: K. O.

Ni bogatašima nije lako

Zamena ulja dođe oko 25 hiljadarki: Koliko košta održavanje jednog "bugatija"?
Copyright Profimedia

Znamo da je posedovanje luksuznih automobila stvar prestiža i besomučne trke bogataša, ali da li ste se ikada zapitali koliko košta održavanje jednog automobila čija cena ide preko 2 miliona dolara. Na primer, "bugatija"?

Naravno da to nisu sitni troškovi, a kompanija nudi namenski globalni program usluga za Chirona i Veyrona.

Tako je jedan entuzijasta iz Malezije Muhamed Al Kuavi Zemani posetio singapurski salon kako bi dobio detaljne informacije o održavanju Chirona Pur Sport. Troškovi su pretvoreni iz singapurskih u američke dolare, te ne uključuju poreze, naknade za rad, prevoz i putne troškove.

A i njihov servisni program je na nivou cene automobila, pa on uključuje tim od 10 visoko obučenih "Bugatijevih" tehničara koji putuju po svetu i servisiraju Chirone i Veyrone, a za razgovor su dostupni 24 sata dnevno.

Kada kupite nov automobil neko vreme ste mirni, a svoj prvi servis treba da uradite posle 14 meseci ili 16.000 kilometara. To uključuje zamenu zamenom motornog ulja, filtera za ulje, rashladne tečnosti... Cena je 24.979 američkih dolara. Mislite da je to mnogo?

Profimedia
 

Zamena prednjih karbonskih keramičkih kočionih diskova i kočionih pločica košta 58.952 dolara. Tu je još zamena kočionih tečnosti i ostalih delova kočionog sistema koji će podebljati cifru. Svakih 14-16 meseci još morate da zamenite ultra lagane naplatke koji koštaju 49.958 američkih dolara u kompletu.

Ako gazite svoju mašinu gume se brzo troše, ali da kažemo da će vam zamena biti potrebna svakih 16 do 18 meseci. Set Michelinovih guma Pilot Sport PAX ili Michelinovih Pilot Sport Cup 2 XL košta oko 8000 američkih dolara.

Otprilike posle četiri godine, menjaju se Garrettovih četiri turbopunjača. Njihova cena iznosi 25.978 američkih dolara. A kad ste već došli na servis, promenite odmah set hladnjaka za vazdušne kanale po ceni od 21.982 dolara, novi rezervoar goriva koji košta 43.963 dolara i paket za podešavanje i kalibraciju motora kako biste izvukli svih 1500 KS (1103 kW) iz 8,0 litarskog quad-turbo W16.

Profimedia
 

Ako vam se, ne daj bože, nešto desi sa vetrobranskim staklom, to košta 59.949 američkih dolara, dok samo metlice brisača koštaju 3.797 dolara. Tu je još i boja Chiron Pur Sporta koja košta 55.148 dolara, zbog čega iz Bugattija predlažu ručno pranje pomoću posebne opreme bez mlaznica.

I kada se podvuče crta i sve stavi na papir, četiri godine vlasništva Chirona Pur Sporta, uključujući tri zamene ulja, dve zamene naplataka i guma, zamena delova kočionog sistema, kalibracija motora, jedna zamena turbopunjača i rezervoara goriva košta otprilike 477.498 američkih dolara.

Profimedia
 

Potrebno je da imate na umu da su ovo cene bez poreza, naknade za rad, prevoz i putne troškove Bugattijevog servisnog tima. A možda su cifre u međuvremenu porasle, tako da slobodno zaokružite na milionče, piše Jutarnji.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike