Kako je čuveni Mikele Plaćido snimio film o kom je sanjao 50 godina: Supruga otkriva njegovu demonsku stranu (FOTO/VIDEO)

01.03.2023

18:30

0

Autor: Dejan Ćirić

„22 godine mi je punio glavu time. Na kraju sam mu obećala da ću mu pomoći da to sprovede u delo“, ističe Federika Vinćenti

Kako je čuveni Mikele Plaćido snimio film o kom je sanjao 50 godina: Supruga otkriva njegovu demonsku stranu (FOTO/VIDEO)
Mikele Plaćido - Copyright Profimedia

Italija 1610. godine. Karavađo je jedan od najbriljantnijih slikara svog vremena, ali slika protiv crkvenih kanona - njegove Bogorodice i sveci prikazani su prljavi i bezubi, poput skitnica i prostitutki koje je koristio kao modele. Osim toga, osuđen je na smrt zbog ubistva jednog plemića. Dok se papa dvoumi da li da ga pomiluje, pripadnik Inkvizicije, poznat kao Senka, započinje istragu...

Promo/Cebef/MCF
 

Ovo je zaplet filma "Senka Karavađa", koji je prikazan na ovogodišnjem FEST-u, a u kojem glavne uloge tumače Rikardo Skamarčo, Izabel Iper i Luj Garel. Reditelj i koscenarista filma je legendarni italijanski glumac Mikele Plaćido.

Profimedia
 

O filmu, umetnosti i umetničkom "ludilu" razgovarali smo sa Federikom Vinćenti, producentkinjom filma i suprugom Mikelea Plaćida, koja je bila gošća Beograda.

Promo/Cebef/Dušan Milenković
 

Da li je istina da je Mikele 50 godina sanjao da snimi film o Karavađu?

- Ja sam s njim 22 godine i sve vreme mi je punio glavu time! Na kraju sam mu obećala da ću mu pomoći da film sprovede u delo.

Šta je to u Karavađu što ga je toliko privlačilo?

- Mislim da je on, na neki način, Karavađo jer je uvek odskakao od standarda. Kada radi na nekom projektu, postaje "demon". Ako glumi, onda se pretvara u lik koji tumači, živi njegov život, oblači se kao on, u potpunosti primenjuje metod Stanislavskog.

Ako bi jedan zakasnio pet minuta nastao bi haos

Kakav je bio odnos njega kao reditelja sa glavnim glumcem Rikardom Skamarčom?

- Njih dvojica su se tokom snimanja mnogo svađali. Ako bi jedan zakasnio samo pet minuta, ovaj drugi bi se naljutio i nastao bi haos. Ja sam često izigravala psihologa i smirivala ih. Ali, iz tog njihovog besa i opsesije, iz te glumačke strasti, rodila se energija koju možete osetiti u filmu.

Promo/Cebef/MCF
 

Skamarčo je izjavio u jednom intervjuu da je Karavađa glumio kao da je Elvis, da li je to istina?

- Mislim da je sublimirao sve poznate ličnosti kroz istoriju u jednu. Iz takve njegove interpretacije možemo da vidimo koliko je svako od nas privučen nečim ludim, neuobičajenim, drugačijim... Karavađo je stvarao van postojećih i utvrđenih kanona i dao nam je autentičnu umetnost.

Izdvajao se svojim ludilom

Stiče se utisak da Leonardo, Mikelanđelo ili Rafaelo, ipak, imaju veću slavu od njega kod nas. Da li je tako i u Italiji?

-  Udžbenici moraju da prate određena "pravila", uvek mora da postoji neki veliki "klasik" koji se ceni, možda umetnici sa "čistijom" ličnošću. Karavađo je uveo revoluciju i izdvajao se svojim ludilom i jedinstvenošću. On je slikao prosjake kao svece, jer ON je bio taj prosjak, taj poslednji čovek. Ali, moram da istaknem da se poslednjih 20-30 godina Karavađo u Italiji ponovo otkriva, sve je više izložbi na koje dolaze mladi ljudi. Svako od nas treba da uloži napor da iskorači izvan onog uobičajenog i standardnog, tek tu se nalazi prava umetnost.

Karavađo/Profimedia
 

Kako kurva sa ulice može da bude model za Bogorodicu?

Šta mislite pod tim "poslednji čovek"?

- Poslednji čovek na svetu je prosjak, klošar na ulici. Crkva ne želi da vidimo njegovu patnju, želi da nas udalji od njega. Time se crkva udaljava i od Hrista, jer on je upravo bio takav. Koji apsurd! Crkva je stvorila pravila i ti treba da radiš po njima, treba da ih naučiš, ali ako naučiš više od toga, opet ne valjaš. Karavađo je kršio pravila i stvarao sopstvena. Slikao je realnost. Pitali su ga kako kurva sa ulice može da ti bude model za Bogorodicu kada Bogorodica dolazi sa neba, a on je, zapravo, samo slikao ono što je tu, pred njegovim očima.

Profimedia
 

Bio je poznat kao svađalica, dokazano je bio i ubica. U današnje vreme kulture otkazivanja verovatno bi bio izopšten. Da li treba razdvojiti delo od autora?

- Važno je napraviti razliku, ali ja smatram da je u jednom umetničkom delu satkana sva ličnost umetnika i da je nemoguće razdvojiti jedno od drugog.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike