Razjašnjena dilema koja muči sve kada kupuju onlajn: Kupac sme da otvori paket pre nego što ga preuzme i plati dostavljaču!

24.10.2023

11:26

0

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije tvrde da je najviše prigovora građana na nelegalne Fejsbuk i Instagram profile neregistrovanih trgovaca

Razjašnjena dilema koja muči sve kada kupuju onlajn: Kupac sme da otvori paket pre nego što ga preuzme i plati dostavljaču!
Ilustracija - Copyright Profimedia

Društvene mreže pune su komentara korisnika koji su imali loša iskustva sa naručenom robom koja stiže na kućnu adresu.

Vrlo često se dešava da umesto jednog dobiju drugi proizvod ili da ono što su dobili nije ispravno, pa čak bude i polomljeno.

Često se dešava i da roba stiže od prodavaca koji robu prodaju na crno, pa potrošač ne može da se žali.

Tako je tržišna inspekcija u prošloj godini primila 920 prijava građana za neregistrovan rad, a tokom ove godine 580. 

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije tvrde da je najviše prigovora građana na nelegalne Fejsbuk i Instagram profile neregistrovanih trgovaca, zbog čega su oni ažurirali svoju crnu listu koja broji preko 400 profila.

- Liste se sastavljaju na osnovu onoga što nam potrošači dostavljaju, konkretno, to je neko negativno iskustvo koje su imali sa tim stranicama. Negde su angažovana dodatna lica koja su radila na njihovoj izradi. Danas možemo da kažemo da aktivno rade, s tim što će se u narednom periodu preduzeti aktivnosti, odnosno pojedine stranice će se ugasiti i pokrenuti adekvatne - kazao je Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Inače, Zakonom o elektronskoj trgovini u članu 6 se propisuje da prodavac mora da prikaže poslovno ime, adresu sedišta, kontakt podatke, matični broj (MB), poreski identifikacioni broj (PIB), detaljne podatke o ceni proizvoda koji uključuju i troškove i ostale manipulativne troškove.

U slučaju da trgovac poseduje sve podatke, smatra se da on posluje u skladu sa zakonom i da je kupovina kod takvog trgovca bezbedna. Samo registracija stranice nije dovoljna već firma treba da bude registrovana u APR-u, što se može lako proveriti.

- Potrošač treba da bude apsolutno siguran da je to registrovan trgovac i da bezbedno kupuje. Da se u tom slučaju primjenjuje zakon o zaštiti potrošača i da eventualno, ukoliko se nađe u problemu sa reklamacijom proizvoda, taj problem bude rešen - naglasio je Dragić.

Prilikom preuzimanja paketa i plaćanja kuriru, kupci treba obavezno da ga otvore da bi proverili da li im je stiglo ono što su naručili. Potrošači na to imaju pravo, ali to ne znaju i ne rade. Međutim, to je propust koji kupce može da košta.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: 24sedam/Blic

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike