Autobusi najbezbednije prevozno sredstvo, ali i u njima moramo vezivati pojas: Ne postoji crna lista - rade i prevoznici "sa njive"

23.08.2022

07:03

0

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja o problemima u autobuskom prevozu

Autobusi najbezbednije prevozno sredstvo, ali i u njima moramo vezivati pojas: Ne postoji crna lista - rade i prevoznici "sa njive"
nasreća autobus (4) - Copyright 24sedam/Maja Kostić

Posle još jednog prevrtanja autobusa, izvesno je da u domaćem autobuskom prevozu na međunarodnim linijama ne funkcioniše sve kako treba.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je za RTS da je autobus najbezbednije drumsko prevozno sredstvo u Srbiji, a da problem predstavlja to što nemamo tzv. crnu listu da se zna ko je ozbiljan i bezbedan prevoznik, a ko nije. 

- Vožnja autobusa je strože uređena nego vožnja ostalih prevoznih sredstava. Saobraćajna policija redovno kontroliše uslove za vozače, kod njih je količina alkohola 00 dozvoljena, imaju određeno vreme do kada smeju da upravljaju autobusom i koliko moraju da se odmore, sve se to strogo kontroliše, istakao je Okanović.

Printscreen/ RTV Pink
 

 


Okanović je istakao da ovakve nesreće privlače mnogo više pažnje javnosti, ali ono što treba da izvučemo kao pouku iz svega ovoga je da vezujemo pojas u autobusu, to je zakonska obaveza.

- Ljudi nemaju naviku, smatraju da im je to nepotrebno, mnogi ne znaju da postoji pojas u autobusu, njegova funkcija je da prilikom prevrtanja zaštiti putnika da ne dođe do izletanja iz autobusa, objasnio je on.

Da su bili vezani, ne bi bilo povređenih, kada dolazi do prevrtanja, najveći broj ljudi strada zato što ili podlete pod autobus ili povrede telom nekog ko je ispod njih, naveo je Okanović.

On kaže da je problem što su formalno svi prevoznici na istom rangu kada ispune uslove za licencu, oni mogu da vrše prevoz, često kompanije koje nemaju dovoljan nivo savesnosti i profesionalnosti ne mogu da konkurišu nekim jeftinijim prevoznicima koji postižu nižu cenu, štedeći na ulaganjima koja se tiču bezbednosti saobraćaja, na samim vozačima i kvalitetu vozila.
 
- Ne postoji crna lista kod nas, pogotovo kada je prevoz dece u pitanju. Imate prevozničku kompaniju koja postoji 30, 40 ili 50 godina koja se ozbiljno bavi bezbednošću saobraćaja, a imate prevoznike 'sa njive', odu ljudi u Nemačku, kupe autobus koji je pred otpad, doteraju ga sa idejom da ga voze dve-tri godine, parkiraju ga na njivi kada se pojavi škola ili neki sportski klub, daju ponudu koja je značajno niža nego kod ozbiljne kompanije i tako to funkcioniše, objasnio je na primeru Okanović.
 
Pre osam godina imali smo saobraćajnu nesreću u kojoj je bilo više od 70 povređenih, a jedna osoba je poginula. Kompanija koja je vršila prevoz je nastavila da radi, reklamira se u svim medijima, a vozač je priznao da je vozio 20 sati u kontinuitetu, napomenuo je Okanović. Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: 24Sedam/RTS

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike