Auto-put od Pojata do Kruševca najkasnije za godinu dana

28.06.2021

12:38 >> 12:55

0

Na trasi od Pojata do Kruševca sada je angažovano 1.650 ljudi, od čega je u intenzivnim radovima 1.500 radnika

Auto-put od Pojata do Kruševca najkasnije za godinu dana
Copyright Poseta ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislava Momirovića i direktora Koridora Srbije Aleksandra Antića gradilištu mosta na Zapadnoj Moravi. FOTO TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC/bs

Auto-put od Pojata do Kruševca, deo Moravskog koridora koji će povezati međunarodne koridore 10 i 11, biće završen najkasnije za godinu dana, rečeno je danas prilikom susreta ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislava Momirovića i direktora “Koridora Srbije” Aleksandra Antića na gradilištu mosta na Zapadnoj Moravi.

Prilikom obilaska radova rečeno je da je na trasi od Pojata do Kruševca sada angažovano 1.650 ljudi, od čega je u intenzivnim radovima 1.500 radnika i oko 600 jedinica mehanizacije. Istaknuto je da se na 27 kilometara do Kruševca radi na 51 tački i da se trenutno gradi osam mostova.

Veza koridora 10 i 11

Ministar Momirović podsetio je da je posle teškog početka sada vidljivo da su radovi nezustavljivi i na trasi i na mostovima, i dodao da se pokazuje da se ispunjavaju obećanja i drži dinamika.

– Naš cilj je da sledeće godine u ovo vreme imamo 3.500 radnika na trasi ovog koridora – rekao je on, i dodao da Moravski koridor povezuje Srbiju, vezujući koridore 10 i 11.

Auto-put od Pojata do Kruševca, deo Moravskog koridora koji će povezati međunarodne koridore 10 i 11, biće završen najkasnije za godinu dana; Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Momirović je istakao i da je za Moravski koridor do sada ekspropisano oko 2.000 hektara, te da je ostalo još pet posto.

– Ne postoji nijedan momenat koji nismo iskoristili da maksimalno ubrzamo radove. Ovo je koridor o kome niko nije mogao da sanja do pre nekoliko godina, a spojiće Niš, Kruševac, Čačak i Užice i omogućiće da se iz Bugarske stiže brže do BiH – naveo je on.

Kako je dodao, koridor će održati Srbiju kao čvor Balkana, a omogućiće da plate na trasi koridora porastu najmanje za četvrtinu u narednim godinama.

Povezuje ljude i pospešuje standard

– Ne gradimo auto-put da bismo izgradili put, gradimo ga da bismo povezali ljude, podigli ekonomiju, i da bi se život ovde održao i u narednim vekovima – naglasio je ministar.

Antić je ocenio da je na delu fantastična brzina radova, da je zadovoljan  dinimikom i srećan što se sve odvija u skladu sa planovima.

Tomislav Momirović i Aleksandar Antić; Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

– U novembru smo defakto počeli sa prvim trajnim radovima na izgradnji Moravskog koridora, a danas, u junu, imamo gradilište koje se neverovatno dobro realizuje – rekao je on.

Antić je najavio da će bez dileme u narednih godinu dana u potpunosti biti završen auto-put od Pojata do Kruševca.

– Učinićemo sve da dovedemo auto-put do obilaznice oko Kruševca i pre tog roka. Probaćemo da maksimalno ubrzamo. Krajem ove ili početkom naredne godine imaćemo auto-put do Kruševca – istakao je on.

Među podizvođačima 90 odsto domaćih

Antić je dodao da je posebno značajno iskustvo saradnje sa američko-turskim izvođačem, konzorcijumom “Behtel-Enka”.

Pročitajte još

– Oko 90 odsto podizvođača su domaće kompanije, a 57 odsto radnika su naši državljani. Prilika je da naučimo da radimo u skladu sa najvišim standardima – rekao je on.

Direktor Javnog preduzeća za urbanizam i projektovanje Kruševca Vojkan Tutulić naglasio je da se Grad tu našao da pruži Koridorima pomoć svake vrste.

– Bitne su sinergija i promena načina razmišljanja u poslednjih nekoliko godina, jer smo počeli drugačije da se odnosimo prema poslu i svojoj državi – rekao je on.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike