Internet nam pomogao da potrošimo 900 milijardi dolara više

07.04.2021

09:26 >> 09:44

0

Kupci širom sveta potrošili su tokom 2020. godine 900 milijardi dolara više na onlajn trgovinu nego godinu dana ranije

Internet nam pomogao da potrošimo 900 milijardi dolara više
Copyright Pixabay/ Bruno /Germany

Ostanak kod kuće umesto da se ide na posao, manje kretanje po šoping molovima i ostale „blagodeti“ pandemije korona virusa promenile su nakvike kupaca i oni su, hteli-nehteli, morali da se okrenu e-trgovini.

Prema najnovijem izveštaj „Masterkard rikaveri insajts“ (Mastercard Recovery Insights), u svetu je zbog toga lani potrošeno 900 milijardi dolara više. Time je elektronska trgovina dosegla nivo da je sada na svakih pet dolara potrošenih u maloprodaji približno jedan dolar je potrošen „onlajn“. Samo u 2019. godini taj odnos je bio sedam prema jedan.

Ekspanzija i u Srbiji

E-trgovina u Srbiji je lane doživela pravu ekspanziju o čemu svedoče podaci da je na taj način obavljeno čak 14 miliona transakcija, što je dvostruko više nego godinu dana ranije, kao i da je je vrednost tih transakcija 33 milijarde, dok je 2019. bila 17 milijardi.

Očekuje se da će otprilike 20 do 30 odsto globalnog prelaska na digitalne tehnologije uzrokovanog pandemijom biti trajno, navodi se u saopštenju kompanije Masterkard.

A za trgovce u maloprodaji, restorane i druge velike i male kompanije, onlajn mogućnost prodaje bila je preko potrebna slamka spasa zbog restriktivnih korona mera koje su onemogućile kupovine u fizičkim prodajnim objektima.

Dok su potrošači bili kod kuće, njihov novac je putovao daleko zahvaljujući e-trgovini. To ima značajne implikacije na poslovanje i zemlje i kompanije koje su postavile digitalno poslovanje kao prioritet nastavljaju da ostvaruju benefite. Naša analiza pokazuje da i najmanje kompanije beleže koristi kada se prebace na digitalne kanale – “, kaže Briklin Dajer, glavni ekonomista u kompaniji „Masterkard“ i šef Masterkard Ekonomskog instituta.

SAD i Velika Britanija iskoristile bolji start

Privrede koje su pre krize bile digitalo razvijenije, poput Velike Britanije i SAD-a, zabeležile su veće dobitke s prelaskom na digitalnu trgovinu u domaćem prometu u odnosu na zemlje koje su pre krize imale manji udeo e-trgovine, kao što su Argentina i Meksiko. Azijsko-pacifički region, Severna Amerika i Evropa su regioni koji su najsnažnije podsticali usvajanje e-trgovine.

Maloprodajni sektori sa osnovnim namirnicama, koji su pre krize imali najmanji digitalni udeo, među najvećim su dobitnicima jer su se potrošači prilagođavali novim okolnostima.

Kako se budu formirale nove potrošačke navike, i s obzirom na nisku bazu korisnika pre krize, „Masterkard“ predviđa da će se 70-80 odsto rasta e-trgovine u segmentu prehrambenih proizvoda zadržati trajno.

Pročitajte još:

Kako je mnogo veći izbor robe i prodajnih mesta postao dostupan onlajn, potrošnja na nivou međunarodne e-trgovine porasla je za oko 25 – 30 odsto od marta 2020. do februara 2021. godine, prema rezultatima ove studije.

Analiza Masterkarda takođe pokazuje da potrošači širom sveta, usled proširenog izbora, kupuju na većem broju veb lokacija i onlajn prodajnih mesta nego pre.

Stanovnici zemalja poput Italije i Saudijske Arabije kupuju u proseku za 33 procenta više u onlajn trgovinama, a prate ih potrošači iz Rusije i Velike Britanije, navodi se u izveštaju.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike