Predstavljen Vodič za e-trgovce: Detalji pristupa onlajn prodaji

24.03.2021

11:50

0

Cilj vodiča je da se trgovci još više motivišu da koriste onlajn prodaju koja je tokom pandemije pokazala velike prednosti, istakla je ministarka trgovine

Predstavljen Vodič za e-trgovce: Detalji pristupa onlajn prodaji
Copyright Foto: Profimedia

Za trgovce koji još nisu prešli na onlajn prodaju, a žele to da urade, međutim, nisu dovoljno informisani kako da pristupe na mreže danas je predstavljen “Vodič za e-trgovce” u kojem su detaljno objašnjeni koraci pristupa e-trgovini.

“Vodič za e-trgovce” je projekat Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID-a koji je danas predstavljen na onlajn konferenciji, a ministarka Tatjana Matić kaže da je cilj tog vodiča da se trgovci još više motivišu da koriste onlajn prodaju koja je tokom pandemije, ukazuje, pokazala velike prednosti.

Rast e-transakcija i u Srbiji

Ministarka ističe da će e-trgovina nastaviti da živi i nakon pandemije i dodala da i kod nas, a i u svetu, sve više kompanija prelazi na takav vid prodaje.

Ona je iznela podatak da je anketa 1.000 preduzeća, koja je u našoj zemlji urađena krajem prošle godine, pokazala da je za 82 odsto ispitanika elektronska prodaja jednako važna kao i tradicionalna prodajna mesta.

Tanjug/Nikola Anđić

Pored toga, Matić je istakla i da je u Srbiji broj elektronskih transakcija porastao sa sedam miliona u 2019. godini na 14,3 miliona u 2020. godini, dok je vrednost tih transakcija sa 17,8 milijardi dinara porasla na 32,8 milijardi dinara. Takođe, ukazuje da je i broj virtuelnih prodajnih mesta porastao i da je na kraju 2019. iznosio 1.139, a na kraju 2020. bio 2.013.

– Vodič za e-trgovce je još jedan praktičan podsticaj za razvoj elektronske trgovine u Srbiji – rekla je Matić i dodala da njime Ministarstvo završava proces trostrukog osnaživanja elektronske trgovine koji je počeo jačanjem regulative, zatim podizanjem potrošačkog poveranja i sada edukovanjem e-trgovaca.

Koje su prednosti e-trgovine

On je namenjen, kako kaže, početnicima, odnosno onima koji tek planiraju da se bave e-trgovinom, ali i onima koji imaju iskustva u e-trgovini, a žele da ih unaprede.

– Vodič pre svega ukazuje na prednosti e-trovine kako da trgovci pristupe većem broju tržišta, klijenata, da su niži troškovi i slično – navela je Matić.

Ističe da je e-trgovina svetski trend koji je započeo mnogo pre pandemije, a da je pandemija zapravo doprinela da mnogi maloprodajni trgovinski lanci u svetu masovno prelaze na taj vid prodaje.

Profimedia

Direktorka USAID-ovog Projekta saradnje za ekonomski razvoj Dragana Stanojević istakla je da je činjenica da je e-trgovina pomogla brojnim preduzećima da “prežive” tokom pandemije, ali da e-trgovina takođe omogućava preduzećima da se razvijaju i šire svoje poslovanje. E-trgovina je, kaže, naročito važna za mikro, mala i srednja preduzeća.

– Ovaj vodič na jedan razumljiv i praktičan način pomaže svim trgovcima koji žele da prilagode svoje poslovanje zahtevima nove normalnosti koja će i u budućnosti ostati u velikoj meri i kada se pandemija završi – rekla je Stanojević.

E-trgovina, navodi ona, doprinosi da preduzeća budu manje zavisna od lokalne sredine, da pronalaze nova tržišta i klijente.

Manji troškovi poslovanja

Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Dragan Stojković kaže da će “Vodič za e-trgovci” odgovoriti na pitanja gde trgovci mogu da se registruju za e-prodaju, koju forumu registruju, koji veb sajt i platformu da koriste, kako da se reklamiraju, kako da dostavljaju proizvode i slično.

Pročitajte još

Značaj e-trgovine, navodi Stojković, nije se pokazao samo tokom ove pandemije, već i tokom Svetske ekonomske krize 2008. i 2009. godine kada su, takođe, mnoge firme, naročito u Rusiji, prešle na onlajn prodaju zbog skupih zakupa koji su u to vreme bili veliki teret za trgovce.

Stojković je istakao da je jako bitno da su potrošači u Srbiji tokom pandemije prevazišli “barijeru nepoverenja” u onlajn kupovinu. Predstavnik “eKomerc Asocijacije Srbije” Mihailo Ponjavić ističe da je e-trgovina pokazala otpornost na krizu i dodao da je to sadašnjost i budućnost.

On je naveo da naše tržište malo kasni sa onlajn trgovinom, a da Vodič daje jasne smernice za e-trgovce i zdravu praksu i prevazilazi probleme kroz koja su prošla velika svetska tržišta. Vodič za e-trgovce nalazi se na portalu Pametno i bezbedno.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike