Hajneken pravi pare i kada ljudi manje piju pivo
Globalni pivar iz Holandije povećao prihodi od prodaje za 5% ali mahom na naplati brenda, tj. razlici u ceni
Hajnekenova strategija EverGreen nastavlja da daje rezultate, uprkos izazovima u potrošačkim i industrijskim trendovima, piše Blumberg Adrija. Od početka godine kompanija je generisala 26,9 milijardi evra prihoda organskog rasta, od čega 33,8% u trećem kvartalu, čime je premašila prihode od prodaje u istom periodu prošle godine za 5,1% Dobar deo toga zasnovan je na rastu cena od 3% u trećem kvartalu u odnosu na treći kvartal lani, a 4,5% od početka godine.
Hajneken uspeva da naplati premiju na portfelj, pre svega na sam brend Hajneken, i sada je neto prihod po hektolitru porastao za 3,7% godišnje. Obim prodaje u premijum segmentu porastao je za 4,5%, prvenstveno u Brazilu, Južnoj Africi i Indiji ali pravi rekorderi su bezalkoholno pivo i sajder, čija je prodaja porasla 11%.
Globalni rats bi bio i veći da Hajnekenu sreću ne kvari evropsko tržište, gde su cene pale. To je kompaniji umanjilo organske neto prihode za 1,1% a neto prihod po hektolitru smanjen za 1,5%.
Međutim, treba imati u vidu da su te cene prošle godine znatno povećane, pa sada statistika izgleda slaba, a da su ovog kvartala ostale stabilne u odnosu na prvu polovinu 2024. godine.
Pročitajte još:
Pritom, obim prodaje piva organski je u Evropi porastao za 1,4%, s jačim rezultatima u kanalu prodaje izvan mesta konzumacije.
Očekivanja Hajnekena su da će rast neto profita biti između 4% i 8% na kraju 2024. u odnosu na isti period lani. Međutim, ovako veliki raspon posledica je izazova s kojim se suočava kompanija: nestabilnosti valuta u Meksiku i Brazilu i u dvama afričkim državama sa jedne strane, dok se s druge nalazi izazov koliko će dugo moći generisati prihode kroz rast cena na tržištima koja imaju količinski pad.
Hajneken Srbija dobitnik sertifikata „Društveno odgovoran poslodavac“
Hajneken Srbija prva je kompanija u Srbiji koja je dobila evropski priznat krovni sertifikat Društveno odgovoran poslodavac, saopšteno je iz kompanije.
Dodeljuje ga Balance Company u skladu sa sertifikacionom šemom Ekvilib Instituta iz Slovenije, a zasnovan je na principima i suštinskom sadržaju internacionalnog standarda ISO 26000, koji se sveobuhvatno odnosi na oblast društvene odgovornosti, sa naglaskom na stav prema zaposlenima.
– Posvećeni smo ostvarivanju ciljeva održivog razvoja, a odnos prema zaposlenima smatramo ključnim za razvoj naše poslovne kulture. Transparentan i društveno-odgovoran lanac snabdevanja, dodatni bonusi za povećanje socijalne sigurnosti zaposlenih, radno vreme u skladu sa životnim okolnostima, transparentno oglašavanje mogućnosti za karijeru unutar organizacije, pokloni i refundacija osnovnoškolskih udžbenika za decu zaposlenih, zelena i ekološki prihvatljiva kancelarija, individualizovani planovi za povratak na posao nakon dugotrajnog bolovanja ili porodiljskog odsustva, promovisanje održive i odgovorne potrošnje energije, vode i emisije CO2, cirkularna ekonomija i zero waste, dodatni slobodni dani i privatno zdravstveno osiguranje, samo su neki od benefita i niza mera koje prikazuju kako benefiti za zaposlene postaju benefiti za samu kompaniju i usmereni su na podršku u rešavanju važnih pitanja zaposlenih i posvećenosti ostvarivanju pozitivnog uticaja na svet oko nas kroz očuvanje životne sredine, društvenu održivost i odgovornu konzumaciju. Jer, zajedno stvaramo bolji svet – istakao je Sabir Džafar, generalni direktor Hajneken Srbija.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari