Srpskih Top 5: Domaći gejmeri ponovo zablistali na Gamescom (FOTO+VIDEO)
Po drugi put srpska industrija video igara uspešno se predstavila svetu u Kelnu, na globalno najvećem gejming sajmu
Sve što nešto znači u industriji video igara nalazi se trenutno u Kelnu, gde se od 20. do 25. avgusta odražava najveći globalni gejming sajam - Gamescom.
Tu su i studiji iz Srbije, po drugi put organizovano i to na dva nacionalna štandu, uz pomoć Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) i uz podršku Privredne komore Srbije (PKS).
Ove godine globalnoj publici srpska gejming industrija predstavila se u dva segmenta sajma. Na štandu u biznis zoni predstavnici SGA i kompanije Allcorrect promovišu gejming ekosistem i servisnu stranu industrije. Na posebnom štandu u najpopularnijem konzumerskom delu sajma pet nezavisnih gejming timova predstavlja svoje igre, a to su Shosha Games, Tricoman Studios, Bohemian Pulp, Studio Bedem i OOX Limited.
Osnovni cilj izlagača je povezivanje sa potencijalnim investitorima i izdavačima, kao i prikazivanje igara igračima koji mogu da ih probaju na licu mesta. Timovi u toku trajanja sajma imaju više desetina sastanaka, a štand posete na hiljade gejmera i gejmerki svakog dana.
‒ Privredna komora Srbije već drugu godinu zaredom podržava učešće srpskih gejm-developera na najvećem svetskom sajmu, jer smo prepoznali značaj gejming industrije u okviru brzorastućeg IT sektora. Učešće na sajmu Gamescom omogućiće novo umrežavanje i predstavljanje naših kompanija na svetskoj sceni ‒ kaže Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS.
Mihajlo Jovanović Džaril, direktor SGA kaže se ovde radi i o predstavljanju konkretnih igara ali i promociji uspeha čitave naše gejming industrije u čitavom svetu.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
‒ Zato smo i ove godine odabrali Gamescom kao najrelevantniji događaj i za sklapanje poslovnih prilika, ali i za promociju samim igračima. Uz podršku Privredne komore Srbije napravili smo veliku stvar, a to je da smo prisutni u čak dve hale sajma"
Napravili redove na Sajmu
Predstravljenje srpskih studija i njihovih novih proizvoda toliko je uspešno da su morali da uvedu ograničenja, kao bi što više ljudi videlo o čemu se ovde radi.
‒ Nakon prvog dana, morali smo da postavimo tajmer na sto i da igračima trajanje sesije smanjimo na 10 minuta. Neki su čekali u redu i više od pola sata da bi probali igre na našem štandu ‒ rekao je Nikola Šoškić, osnivač studija Shosha Games.
U fokusu ovog predstavljanja je afirmacija vrhunskih domaćih talenata, originalnih igara koje nastaju u Srbiji, kao i kvalitetnih servisa koji mogu biti zanimljivi globalnim kompanijama.
Gamescom je u Kelnu prošle godine imao 300.000 posetilaca iz preko 110 zemalja, 1.200 izlagača iz 53 zemlje. Pored konferencije GDC u San Francisku i Tokyo Game Show u Japanu, ovo je jedan od tri ključna globalna događaja za gejming industriju.
Borislav Vesnić, osnivač kompanije Tricoman Studios ističe da je veličina sajma neverovatna a prisustvo na štandu SGA dobar način da se ima vidljivost u jednoj od najpopularnijih hala na sajmu.
‒ Gamescom je jedinstvena prilika da uživo razgovaramo sa potencijalnim partnerima, kao i da vidimo reakcije igrača iz prve ruke ‒ napominje Vesnić.
Potencijal srpske gejming industrije je veliki i ona je već vodeća u regionu. To potvrđuje podatak da su 15 najvećih domaćih kompanija u ovoj oblasti prošle godine ostvarile prihod od 175 miliona evra, dok su video igre proizvedene u Srbiji u 2023. godini igrali više od 100 miliona ljudi širom sveta.
Za razliku od uvreženom mišljena da su u ovoj industriji samo „kompjuteraši“ i grafički dizajneri, onaj e zapravo vrlo raznovrsna. Zapošljava i stručnjake iz raznih oblasti koje nisu direktno povezane sa informacionim tehnologijama, poput psihologa, scenarista, muzičkih i likovnih umetnika, dizajnera i mnogih drugih.
Gejming industrija Srbije zapošljava preko 4.300 stručnjaka, a samo ove godine potrebno je 475 novih zaposlenih.
Više od polovine svih igara koje se prave u Srbiji su originalna intelektualna svojina, a sve više ima i pružaoca usluga koje su specifične za gejming industriju.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari