Masku se drma pozicija u Kini: Tesla prodao 70 odsto manje e-automobila

11.08.2021

08:33 >> 09:07

0

Prodaja najvećeg svetskog proizvođača električnih vozila u Kini oštro je pala u julu i to je ozbiljan udarac globalno najvećem tržištu

Masku se drma pozicija u Kini: Tesla prodao 70 odsto manje e-automobila
Copyright Tesla Motors

Prema izveštaju Kineskog udruženja trgovaca automobilima (CPCA), „Tesla“ je prodao gotovo tričetvrt automobila manje nego prethodnog meseca i to, po oceni američke TV mreže CNN, nagoveštava da američka kompanija Ilona Maska gubi “tlo pod nogama” na najvećem svetskom tržištu klasičnih i električnih vozila.

Kako je saopšteno iz CPCA, “Teslina” prodaja u Kini se stropoštala u julu za gotovo 70 posto u odnosu na prethodni mesec, na pala 8.621 automobila.

Izvoz „vadi“ stvar

Za razliku od kineskog izvoz automobila proizvedenih u „Teslinoj“ fabrici u Šangaju skočio je prošlog meseca na 24.347 jedinica u odnosu na 5.017 automobila izvezenih u junu. To znači da je ukupna prodaja vozila ovog proizvođača proizvedenih u Kini generalno opala za manje od jedan posto, navodi CNN.

Kritičari kažu da je nagli pad prodaje kineskim kupcima još jedan signal sve većih problema s kojima se “Tesla” suočava u toj zemlji. Navode u tom kontekstu jačanje konkurencije kineskih proizvođača električnih vozila i loš publicitet koji prati američku firmu u poslednje vreme, uključujući opoziv gotovo svih automobila proizvedenih u Šangaju.

Kompanija se takođe suočila sa protestima kupaca na ovogodišnjem salonu automobila u Šangaju zbog lošeg kvaliteta automobila i raznih bezbednosnih problema koje su konstatovali kineski regulatori.

U ukupnoj julskoj prodaji električnih automobila u Kini, “Tesla” je imao udeo od samo 3,9 posto u odnosu na 12,6 procenata u junu, izjavio je analitičar Gordon Džonson, jedan od najoštrijih kritičara kompanije. Prema njegovim rečima, ovaj pad pokazuje da se “Tesla” suočava sa sve žešćom konkurencijom kineskih startapova na tržištu električnih vozila.

Pročitajte još:

– Sve u svemu, sada je izgleda jasno da je „Tesla“ predimenzionirao kineske kapacitete u poređenju sa domaćom potražnjom, što će rezultirati daljim smanjenjem cena i pritiskom na prodajne marže – ocenio je Džonson, dodajući da bi to trebalo da zabrine investitore.

Ipak, čini se da ulagače pad prodaje nije uznemirio, budući da su akcije kompanije skliznule na jučerašnjem trgovanju na Vol Stritu za manje od jedan odsto.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike