Međunarodna platforma Dealroom: Mesto za sve srpske startape (FOTO)

21.02.2023

12:23

0

Autor: S. G.

Srbija se na Dealroom platformi među prvima u regionu pridružuje bazi od 80 svetskih ekosistema sa ciljem da omogući transparentnost i vidljivost srpskog startap ekosistema

Međunarodna platforma Dealroom: Mesto za sve srpske startape (FOTO)
Sa predstavljanja međunarodne platforme Dealroom - Copyright 24sedam/Promo/Zoran Petrović

Inicijativa Digitalna Srbija uspela je da izgura jedan jako važan projekat za našu startap zajednicu, da se naši startapi pojave na međunarodnoj platformi Dealroom na kojoj je do sada registrovano oko 250 srpskih startapa, istakla je Jelena Begović, ministarka nauke, tehnološkog razvoja i inovacija.

Ona je, upravo na predstavljanju srpskog startap ekosistema na ovoj globalnoj platformi, naglasila da ona omogućava komunikaciju našeg startap ekosistema sa svetom, na lokalnom nivou, kao i komunikaciju sa investitorima.

Ko su ključni igrači

- Sada prvo pozivam sve ostale startape, a znam da ih ima 450 do 500 u Srbiji, da iskoriste ovu platformu koja je bitna i iz ugla nauke, tehnološkog razvoja i razvoja inovacija. Prvo, ova platforma daje snažan fokus na startap ekosistem i samim startapima pruža detaljne informacije o tome šta se dešava u njihovim oblastima, o trendovima finansiranja i ključnim igračima na tom polju – istakla je ministarka nauke.

Prema njenim rečima, ova platforma omogućuje startapima da indentifikuju resurse i podršku koja je ovoj vrsti kompanija, koje su vrlo specifične, neophodna.

- Takođe, platforma Dealroom spaja preduzetnike i investitore i omogućava im partnerske odnose, ali i to da investitori skeniraju jedan ekosistem i odluče gde će da ulažu. Sa strane države, ovaj sistem daje i nama uvid kako da se pravna regulativa reši i donose neke odluke koje su vezane ne samo za regulativu, već i za finansiranje – objasnila je Jelena Begović.

Ona je navela i važnost startapa za privredu jer su oni vrlo važan izvor novih poslova, odnosno novih radnih mesta.

- Oni kreiraju i novu vrstu poslova i novu vrstu radnih mesta. I to sve dovodi do ekonomskog razvoja jedne zemlje – rekla je ministarka.

Poenta ove platforme je i, kako je dodala, povećanje međunarodne konkurentnosti i međunarodne vidljivosti.

Dealroom je referentan sajt

Srbija se na Dealroom platformi među prvima u regionu pridružuje bazi od 80 svetskih ekosistema sa ciljem da omogući transparentnost i vidljivost srpskog startap ekosistema, kako lokalno, tako i globalno. 

Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative Digitalna Srbija, naglasio je da je Dealroom referentan sajt za startapove i ekosisteme.

24sedam/S.G.
Jelena Begović i Nebojša Bjelotomić

- Ovde je sve vrlo pregledno, za kratko vreme dobijete sve informacije o ekosistemima. Nadamo se i apelujemo da i sotali startapovi dođu na ovu pltaformu. Cilj je da svet vidi koliko imamo startapova u Srbiji. Ta cifra od oko 500 startapova je nedovoljna da bismo možda privukli broj investicionih fondova koje želimo. Negde 3.000 do 4.000 je zreo ekosistem, i onda na taj broj dođe 50 do 100 fondova a onda se stvari dešavaju same od sebe – rekao je Bjelotomić.

Prema njegovim rečima, prošlogodišnji skener od 150 startap firmi pokazao je da su one planirale da zaposle oko 850 ljudi.

- Ako to prenesemo na celokupan startap sistem očekivanja su bila da u 2022. bude kreirano negde oko 2.000 do 2.500 novih radnih mesta. Precizne podatke imaćemo za desetak dana. Sa ovom platformom trebalo bi da se poveća vidljivost startapa – istakao je on.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike