Napredak u poslovanju: Domaći startapi predstavili svoje ideje investitorima i fondovima

05.02.2023

12:57

0

Domaći preduzetnici su imali priliku da učestvuju u sesijama i događajima koji su im pomogli da proizvode sa kojima su već zabeležili rast plasiraju na svetsko tržište

Napredak u poslovanju: Domaći startapi predstavili svoje ideje investitorima i fondovima
Copyright TANJUG/ DIGITALNA SRBIJA/ SINIŠA DUGONJIĆ

Domaći preduzetnici su u okviru četvoromesečnog intenzivnog programa NINJA (Next INnovation with JApan), u organizaciji Inicijativa Digitalna Srbije i Japanskom agencijom

za međunarodnu saradnju, uspeli da ostvare napredak u svom poslovanju i sa uspehom su predstavili svoje tehnološke startap ideje investitorima i fondovima, kažu u Digitalnoj Srbiji.

Startapi: Tapni, Data Do, Smart Watering, EasyPas s, Digital Spark, Zenhire i OmniShop imali su priliku da učestvuju u prvom programu ovakve vrste koji je organizovan sa partnerima iz Azije.

Osnivač startapa Smart Watering Lazar Jovanović kaže da su sa njihovim softverom za pametno navodnjavanje ostvarili veliki uspeh na tržištu, te da sada pregovaraju sa agrarnim kompanijama koje poseduju velike površine zemlje.

TANJUG/ DIGITALNA SRBIJA/ SINIŠA DUGONJIĆ
 

 

Jovanovićeva ideja je jedna u nizu inovacija mladih stučnjaka koji su uspeli da udruže marketinške i tehnološke sposobnosti u osmišljavanju proizvoda sa kojima su izašli na tržište.
Njegov Smart Watering kontroler (softver) služi za otvaranje slavina koje puštaju vodu u određene sekcije koje želite da navodnjavate.

Uloga kontrolera je da brine o tome koja sekcija je i koliko dugo otvorena, koliko litara vode je isteklo, ali i da u određenom trenutku da signal pumpi koliko litara đubriva je potrebno dozirati.

Lazar je, kako objašnjava, na ovu ideju došao na poslednjoj godini studija iz ličnih potreba.
Nakon što je posadio voćnjak uspeo je da sa cimerom iz studentskog doma osmisli prototip za kontrolu navodnjavanje.

Vremenom su kroz razgovor sa poljoprivrednicima došli na ideju da komercijalizuju svoju ideju i da njom izađu na agro tržište.

Direktor inicijative Digitalna Srbija Nebojša Bjelotomić smatra da će uspeh NINJA programa pomoći da se on priširi na startape iz regiona kako bi zemlje Zapadnog Balkana uspele da sebe u najboljem izdanju predstave azijskom tržištu.

TANJUG/ DIGITALNA SRBIJA/ SINIŠA DUGONJIĆ
 

 

Dobar primer uspeha predstavlja i startap Zenhire, koji je omogućio kompanijama i kandidatima da ostanu "zen" prilikom procesa prijave za posao.

Oni su osmislili aplikaciju koja će uz pomoć veštačke inteligencije putem video linka intervjuisati kandidate u realnom vremenu i tom prilikom beležiti sve relevantne parametre i karakteristike.

Zenhir je uspeo da smanji, kako kažu, za 90 odsto dugotrajan proces u kojem menadžeri ljudskih resursa, u nadi da će pronaći idealnog kandidata, troše mnogo vremena.

Kako kažu, njihov program će obavljati poslove poput skeniranja CV-a, slanja e-maila kandidatima, potpisivanja dokumenata, filtriranja kandidata i generisanja izveštaja.

Jedan od direktora firme Vladimir Božović istakao je da ideja startapa Zenhire još jedna je u nizu ideja koju je prouzrokovala pandemija virusom kovid -19, i koja je prisilila na opštu digitalnu transformaciju.

Poput ideje Zenhira, startap Jane i Marijane Easypas s omogućio je brzo i lako povezivanje predavača i pojedinaca kojima su potrebni privatni časovi iz različitih oblasti.

Njih dve objašnjavaju da su se uverile u nužnost ovakve platforme tokom pandemije, i da su shvatile da zahvaljujući digitalnim alatima možemo da učimo online jednako kvalitetno i interaktivno kao i uživo.

TANJUG/ DIGITALNA SRBIJA/ SINIŠA DUGONJIĆ
 

 

Njihov plan je da Easypas s platforma postane vodeća u oblasti edukacije. 

Startap Digital Spark osmišljava način na koji brendovi upravljaju prodajom i nagrađuju učinak maloprodajnih timova korišćenjem inovacija vođenih procesima kako bi se povećao prihod i profitna marža.

Data DO je razvio Spectru, platformu za optimizaciju asortimana usredsređenu na kupce koja kombinuje nauku o podacima sa razumevanjem tržišta i potrošača kako bi pomogao kompanijama da otkriju nove mogućnosti i povećaju prihode. 

Startap Tapni je razvio digitalnu vizit kartu zasnovanu na NFC tehnologiji, koja omogućava da se čuvaju i dele sve kontakt informacije jednostavnim povezivanjem na drugi uređaj, a startap OmniShop pretvara postojeću veb-prodavnicu u mobilnu aplikaciju za e-trgovinu.

Na završnom “Demo danu” projekta NINJA, u petak, domaći preduzetnici su imali priliku da u okviru programa učestvuju u individualnim sesijama i specijalizovanim događajima koji su im pomogli da proizvode sa kojima su već zabeležili rast plasiraju na svetsko tržište.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike