Zaposleni na prvom mestu: Nova pravila i fokus uspešnih preduzeća

04.12.2022

18:45

0

Autor: 24sedam

"Kupac na prvom mestu“, ta stara poslovna izreka, može konačno biti zamenjena drugom: "Na prvom mestu zaposleni“

Zaposleni na prvom mestu: Nova pravila i fokus uspešnih preduzeća
Ilustracija - Copyright Unsplash

Manifest koji su potpisali neki od 'arhitekata' koji stoje iza iskustva zaposlenih u Airbnb, Patagonia i Shopifi poziva na radikalno preispitivanje korporativne politike. Parola "Kupac na prvom mestu“, ta stara poslovna izreka, može konačno biti zamenjena drugom: "Na prvom mestu zaposleni“.

To je barem jedan od ciljeva novog manifesta koji je objavilo više od 30 rukovodilaca ljudskih resursa i zaposlenih pokretača startapa Ekcellent. Iako je optimizacija korisničkog iskustva tradicionalno glavni prioritet većine preduzeća koja se suočavaju sa potrošačima, iskustvo zaposlenih, skreće tu istu vrstu pažnje "ka unutra“, dizajnirajući radno mesto koje "podiže poslovni učinak kroz dobrobit zaposlenih", naveli su zaposleni u saopštenju.

Broj otkaza i dalje povećan

To je okvir koji su usvojile kompanije kao što su Patagonia, Airbnb i Shopifi, a druge slede njihovo vođstvo. U isto vreme kompanije pokušavaju da privuku i zadrže talente nakon velikog broja otkaza zaposlenih. Iako sada manje Amerikanaca napušta posao nego što je to bio slučaj pre godinu dana, broj otkaza je i dalje povećan, kao i otvaranje radnih mesta. A sa rastom plata koji je i dalje solidan, posebno za one koji menjaju radna mesta, poslodavci su podstaknuti da preispitaju korporativnu kulturu kako bi radnici ostali.

- Fokus na iskustvu zaposlenih je postao popularan na najužem tržištu rada u jednoj generaciji. Ako ne isporučite one sa odličnim iskustvom, rizikujete da izgubite - rekla je Kejtlin Dafi, direktorka istraživanja u konsultantskoj kući Gartner.

Bilo koja vrsta prakse, ulaganja i obuke je dobra, od uključivanja i obuke do fleksibilnih radnih opcija, tehničkih interfejsa i dizajna samih kancelarija.

U svojoj srži, važno je baviti se zajedničkim pronalaskom rešenja sa zaposlenima, rekla je Samanta Gad, osnivač i ko-izvršni direktor kompanije Ekcellent, prenosi Bloomberg.

Jedna velika prepreka koja sprečava lidere da preduzmu nešto je strah da će ljudi zahtevati nerazumne stvari koje su očigledno loše za poslovanje, rekla je ona.

- Ali ako imate pametne ljude, oni vide potrebe organizacije. Oni ne žele da predlažu stvari zbog kojih organizacija ne funkcioniše. Oni daju rešenja koja su verovatno zaista bliska onome što lideri žele – rekla je Samanta Gad.

Žestoka debata

Za Marka Levija, koji je bio pionir iskustva zaposlenih u Airbnb-u i potpisao manifest, promena načina razmišljanja je uticala na celu organizaciju, a ne samo na ljudske resurse.

- Svaki deo kompanije koji je ’dodirivao’ zaposlenog, bilo da je u pitanju IT, marketing ili finansije, uključujući kadrovsku službu i menadžere, morali su da shvate da ćemo svoje zaposlene tretirati kao klijente, u službi naših zaposlenih - rekao je on.

Profimedia
 

Jedna velika promena koju je Levi primenio bila je modeliranje IT odeljenja Airbnb-a nakon Appleovog Genius Bar-a.

Ipak, "zaposleni na prvom mestu“ je provokativna mantra, posebno u industrijama poput maloprodaje. Deklaracija je izazvala žestoku debatu među grupom koja je pisala manifest, navela je Samanta Gad.

Dobar osećaj je ipak prevladao. Kako istraživanje pokazuje, ako su zaposleni srećniji i imaju bolju podršku, neminovno će se poboljšati i korisničko iskustvo. I kao što je Samanta Gad istakla, fluktuacija je skupa. Trošak gubitka jednog nepristojnog klijenta, kako je navela, je često manji od cene zamene zaposlenog koji je zbog toga dao otkaz.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike