SAZNAJEMO Biće i prodaje vozila: Sajam automobila ipak neće biti samo "revijalni“!

07.05.2022

07:35

0

Konačno, posle dve godine pauze zbog pandemije kovida, sledeće nedelje održaće se Sajam automobila u Beogradu

SAZNAJEMO Biće i prodaje vozila: Sajam automobila ipak neće biti samo "revijalni“!
Antonio Ahel/ATAImages/M.M.

Noviteti su uvek privlačni za gledanje, pogotovo kada su automobili u pitanju, ali potencijalne kupce ove godine posebno interesuje hoće li biti nečega da se na predstojećem Beogradskom sajmu automobila kupi, i po kojoj ceni. Portal 24sedam saznaje da, i pored najava i ograda, ovaj sajam ipak neće biti samo "revijalni“.

- Na Sajmu generalno ne očekujemo neku veliku prodaju, mada se stekao utisak da su ljudi koji su nameravali da kupe automobil s tim zastali čim je najavljeno da će ove godine ipak biti Sajma. Tradicionalno, ljudi očekuju sajamske popuste, ali mislim da ih ove godine niko od prodavaca neće davati. Ali, prodaje će svakako biti – kaže za 24sedam Aleksandra Đokić, direktor marketinga kuće "Auto Čačak“.

Ovaj najagilniji srpski prodavac vozila na Sajam dolazi sa proverenim adutom "fabijom“, koja je najprodavaniji model na srpskom tržištu, ali i domaćom premijerom redizajniranog „karoka“ (karoq), zatim „oktavijom“ sa pogonom na prirodni gas i benzin, kao i dva električna SUV-a - „enjak“ (enyaq) i „enjak kupe“.

"Ekologija i tehnologija“ je OK, ali...

Iako je Sajam i najavljivan kao revijalni i više posvećen novim tehnologijama u automobilskoj industriji i ekologiji nego samoj prodaji, "Auto Čačak“ će ipak imati i vozila u ponudi.

- Postoji određeni lager vozila za prodaju, a ono čega nema može da se naruči. Poznati su problemi u automobilskoj industriji u poslednje dve godine, ali već sada smo u mogućnosti da standardna vozila nabavimo za tri-četiri meseca, koliko se čekalo i pre krize. Naravno, ona prema posebnim željama i specifikacijama, sa velikim brojem čipova, čekaju se duže i do godinu dana – napominje Đokić.

Iako to nije bilo očekivano, s obzirom na okolnosti svetske krize koja diktira uslove, od pokidanih lanaca nabavke delova i transporta do hronične nestašice čipova, na ovom sajmu da dobiju automobil „za odmah“ neće imati priliku samo kupci iz nižeg i srednjeg cenovnog segmenta.

Sajam počinje 12. maja

Beogradski sajam automobila, odnosno zvanično „BG Car Show“, kako se zove manifestacija koja svake druge godine „menja“ Međunarodni sajam automobila, ove godine stiže u nešto izmenjenom formatu. Održaće se od 12. do 15. maja, u skraćenom izdanju od četiri umesto uobičajenih sedam dana. Ali, kraće trajanje nije jedino što ga izdvaja od onog na šta su ljubitelji automobila i potencijalni kupci navikli.

Nekako su se snašli i prodavci premijum brendova, pa tako i „Britiš motors“, ekskluzivni uvoznik „Jaguara“ i „Lendrovera“, najavljuje svoj „lager“ za prodaju.

Može da se poruči

- Sada smo na slatkim mukama da imamo odjednom veću količinu vozila. Predstavićemo sedam automobila, od „Jaguarovog“ električnog „i-pejsa“ i novog „f-pejsa,“ kao domaću premijeru, do „Lendroverovog“ najnovijeg „rendž rovera“. Ono što je možda i zanimljivije potencijalnim kupcima jeste da imamo i vozila za prodaju odmah, pošto smo uspeli da nabavimo ne samo popularne automobilr „lendrover diskaveri sport“ nego i dva „defender plag-in hibrida“, koji se teško dobijaju jer su kvote male. Shodno okolnostima, mi smo prezadovoljni – kaže za 24sedam Stanko Čučković, direktor prodaje „Jaguara“ i Lendrovera“ u „Britiš motorsu“.

I kod „Britiša“, kao i „Auto Čačka“ i drugih uvoznika, ono čega nema na lageru može da se poruči, ali su rokovi različiti.

- Danas u automobilskoj industriji ono što je poručeno i ima određen datum proizvodnje može da stigne za jedan do tri meseca. Ali ono što se tek naručuje ne može da se očekuje za manje od šest meseci – ističe naš sagovornik.

Noviteti u tehnologiji

Ove godine, zbog svih problema koji prate automobilsku industriju, promenjen je koncept i Sajam ima prefiks "eko“. Ideja je da se, kada već ne mogu da se nabave dovoljne količine automobila za prodaju, srpskoj javnosti predstave noviteti u samoj tehnologiji koji će odrediti sutrašnjicu automobilizma, a ponegde već uveliko menjaju i sadašnjost – hibridnim i električnim vozilima. 

Pixabay
 

- Ljudi bi trebalo da su svesni situacije i problema sa proizvodnjom automobila u Evropi i svetu i da ne očekuju da će na Sajmu biti vozila na lageru i popusta, kao što su navikli. Ideja je da ovaj sajam ne bude prodajni, jer situacija tako nalaže, već da se javnost upozna sa novim tehnologijama i time dokle je svet stigao u nečemu što je već sadašnjost u Evropi. Sledeće godine je po rasporedu Međunarodni sajam automobila u Beogradu, pa se nadamo da će do tada sitaucija da se normalizuje i da će taj sajam biti i komercijalni. Moramo da održimo kontinuitet – rekao je ranije za 24sedam Milan Belin, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova i generalni direktor „Reno Nisan Srbija“.

Ko sve učestvuje

Antonio Ahel/ATAImages/M.M.
 

Automobilski brendovi koji se predstavljaju u okviru "DDOR Eco BG Car Show 07" nalaziće se u u Hali 1 Beogradskog sajma, dok će izložbi u okviru sajma "Motopešen" zauzeti Halu 4. Kompletna prateća industrija, garažno-servisna oprema i rezervni delovi, uključujući i onu specijalizovanu, namenjenu ekološki naprednim i električnim vozilima, biće u halama 2, 1A i 3A.

Učešće na sajmu su pored ostalih potvrdili srpski zastupnici brendova i proizvođača „Škoda“, „Tojota“, „Reno Nisan“, „Suzuki“, „Isuzu“, „Ford“, „Sitroen“, „Hjundai“, „Volvo“, „Kia“, „Mazda“, „Jaguar“ i „Lendrover“.

Poslednji, 54. međunarodni sajam automobila održan u martu 2019. godine, a naredne godine Sajam je otkazan zbog pandemije koronavirusa. U međuvremenu je u Beogradu u novembru 2021. godine održan i prvi srpski Sajam korišćenih vozila, a novi se najavljuje za početak juna.

BONUS VIDEO:

24sedam

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti