Carina o skupim polovnjacima: Tarifa nije menjana, zaustavljene zloupotrebe uvoznika

21.04.2021

07:40 >> 09:47

0

Carinska tarifa za polovna vozila nije promenjena ali su pojačane kontrole što je podiglo cenu polovnjaka

Carina o skupim polovnjacima: Tarifa nije menjana, zaustavljene zloupotrebe uvoznika
carina - Copyright ATA Images

Nikakvih promena propisa, niti carinskih tarifa nije bilo, stoga nije tačna informacija da je zbog toga došlo do povećanja cena carine za polovna vozila iz inostranstva, tvrde u Upravi carina povodom informacija u javnosti da su promene u carinjenju dovele do poskupljenja polovnih vozila na srpskom tržištu.

– Propisi koje Uprava carina primenjuje u svom radu odnose se podjednako na svu robu nad kojom se sprovode carinski postupci, pa samim tim i na upotrebljavana motorna vozila. U ovom trenutku Uprava carina sprovodi pojačane mere kontrole primene važećih propisa u postupku uvoza polovnih vozila, čiji je cilj da se spreče sve eventualne zloupotrebe – stoji u dopisu Uprave carina koji je dobio 24sedam.

Na terenu ta pojačana kontrola izgleda tako da na carini više „ne prolaze“ sve cene koje pišu na uvoznim fakturama, već se one sumnjive proveravaju.

Iz Uprave carina navode da su analizom uvoza polovnih vozila u 2019. (ocarinjeno ukupno 79.689 vozila) i 2020. ( 76.854 vozila) uočeno je da je većina vozila uvezenih iz inostranstva ocarinjena na osnovu višestruko umanjenih vrednosti koje su pisale na fakturama u odnosu na tržišne vrednosti po kojima su ova vozila kasnije prodata u Srbiji.

– Za takva vozila postoji opravdana sumnja da prijavljena vrednost nije bila autentična, čime su oštećeni budžet i krajnji kupci. Evo i nekoliko ilustrativnih primera štete po državni budžet kada je u kontrolisanom periodu bila prihvaćena prijavljena, a ne realna vrednost sledećih vozila: „nisan kaškai“ 2017. godište ocarinjen je po prijavljenoj vrednosti od 2.989 evra, iako se na tržištu taj automobil prodaje za oko 20.000 evra, a „mercedes S350“ 2019. godište ocarinjen je po prijavljenoj vrednosti od 25.000 evra, iako na tržištu košta oko 100.000 evra – pojašnjavanju iz Carine.

Kada carina sumnja u prijavljenu vrednost vozila, ima pravo i obavezu da proveri i utvrdi tačnost prijavljenih podataka, ističu nadležni.

Zaštita države i kupca polovnjaka

Iz Carine kažu da se u ovim slučajevima primenjuju se sve raspoložive metode utvrđivanja carinske vrednosti, među kojima je i upoređivanje podataka sa dostupnim informacijama na specijalizovanim sajtovima, kao i Katalogom AMSS. Na primenu tog kataloga bune se uvoznici, jer u njemu su cene na srpskom tržištu a ne one po kojima se automobili prodaju u inostranstvu i koje su u francuskom, nemačkom ili italijanskom katalogu.

Pročitajte još:

– Postupajući na ovaj način, Carina štiti i krajnjeg kupca koji može doći u situaciju da poseduje automobil čiji uvoz nije sproveden u skladu sa propisima, već je samo omogućeno posredniku da višestruko zaradi na razlici u ceni vozila koje je carini prijavljeno po nerealnoj, dok je kupcu vozila prodato po realnoj tržišnoj ceni.

Sve mere koje Uprava carina sprovodi usmerene su na sprečavanje uvoza koji nisu sprovedeni u skladu sa carinskim propisima i kao takvi prouzrokuju štetu za državni budžet i građane Republike Srbije – zaključuju iz Uprave carina.

Akcija pojačane kontrole uvoznih faktura u Upravi carina poklopila se sa situacijom da je zbog krize izazvane pandemijom oslabila ponuda polovnih automobila u Zapadnoj Evropi, tako da su polovnjaci u Srbiji u poslednjih godinu dana poskupeli 30 odsto.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike