aktuelno

Ozbiljan zaokret u biznisu: Generaciji Alfa se drugačije prodaje nego Gen Z

06.03.2024

14:39

0

Na Kopaonik biznis forumu istaknute bitne generacijske razlike na koje moraju da obrate pažnju svi kojima polako stižu klijenti rođeni posle 2010. godine

Ozbiljan zaokret u biznisu: Generaciji Alfa se drugačije prodaje nego Gen Z
Copyright Profimedia

Pripadnici generacije "Zed" i "Alfa" imaju sve veći uticaj na tržište, jer čine 45 odsto globalne populacije i procenjuje se da će do 2030. godine zarađivati 33 triliona dolara, rečeno je danas na Kopaonik biznis forumu.

– To će biti ono što će oni praviti. Suštinska razlika između generacije Zed i Alfa jeste u tome da je generacija Alfa potpuno rođena i oblikovana u 21. veku – rekla je prodekanka i profesorka FEFA fakulteta Jelisaveta Lazarević na panelu "Novi kapitalizam iz ugla 'Zed' i 'Alfa' generacije".

Član predsedništva Saveza ekonomista Srbije, prof. Nebojša Savić (FEFA), je rekao da KBF ranije bavio generacijom "Zed" i "Milenijalcima", ali da je sada već neophodno uključiti i generaciju "Alfa", koja je rođena posle 2010. godine.

– Kad porazgovaram sa mojim studentima četvrte godine, o nekim stvarima koje pričaju studenti prve godine, često se međusobno ne razumeju. Dakle, imamo problem nekog međugeneracijskog prepoznavanja, a tek šta da kažemo mi bejbi bumeri koji se suočavamo sa nekim novim stvarima – rekao je Savić.

Jelisaveta Lazarević je predstavljajući rezultate nedavnog istraživanja rekla da mlade generacije sve više utiču na tržište, strukturu tražnje, potrošnju i brendove.

Ko je koja generacija?

Generacija „Z“ dolazi posle "Milenijalaca" i odnosi se na rođene od sredine 1990-ih do ranih 2010-tih godina."Milenijalci" su generacija ljudi rođenih od ranih osamdesetih do ranih dvehiljaditih godina, a oni koji pripadaju generaciji "X" su su rođen od 1965. do 1980. godine, nakon posleratnog "bejbi-buma".

"Dakle, sad uvodimo i generaciju Alfa. Ono što je važno da kažemo kada pričamo o ovim generacijama i njihovom odnosu prema brendovima jeste da iako pripadnici ove generacije često još uvek ne zarađuju, oni svakako donose odluku o kupovini. Pričamo o generaciji koja čini trenutno 45 odsto globalne populacije i procenjuje se da će do 2030. godine oni zarađivati 33 triliona dolara – rekla je ona.

Kaže da je generacija "Alfa" nazvana po grčkom alfabetu, kako bi se krenulo sa nečim potpuno novim, jer su pripadnici te generacije drugačiji čak i od generacije "Zed".

– Ono što je svakako slično za ove dve generacije jeste da su one potpuno digital native, znači digitalno pismene, da žive u tom digitalnom dobu i da ih to digitalno doba oblikuje. Međutim, postoje naravno neke razlike i to je ono što uglavnom pokazuju svetska istraživanja – rekla je ona.

Dodaje da generacija "Zed" uglavnom ima trotinete kojima se voze okolo i to je za njih način na koji se oni zabavljaju. S druge strane, kod generacije "Alfa", to su oni fidžet-spineri koje koriste uglavnom da bi imali bolji fokus, rekla je ona.

Zatim, generacija "Zed" sluša muziku preko Spotifaja, a generacija "Alfa" preko smart spikera.

– Ono što je jako važno kad pričamo o brendovima, jeste u stvari gde se vrši taj uticaj na odluke o kupovini ovih generacija. Kod generacije Zed su to forumi za diskusiju. Kod generacije „Alfa“ su to čet botovi – rekla je ona.

Lazarevićava je rekla da je generaciju "Zed" obeležila svetska finansijska kriza, što je jednim delom uzrok njihove finansijske anksioznosti. To znači, kaže, da su oni u svetu gledali roditelje koji ostaju bez posla, dok na društvenim mrežama oni imaju serviranje nekog potpuno nerealnog života, zbog čega su u konstantnom strahu da li će moći da obezbede takav život.

– Sa druge strane, kod generacije „Alfa“ uticaj se vrši na drugi način, to su uglavnom čet-botovi, gde su prisutni i preko kojih komuniciraju. Još jedna velika razlika između ove dve generacije su njihovi roditelji. Roditelji generacije „Zed“ su ili kasni bejbi-bumeri ili generacija „X“, koja se prvi put susrela sa tehnologijama kada su već bili odrasli. Sa druge strane, roditelji generacije „Alfa“ su „Milenijalci“ i oni su se sa novim tehnologijama susretali još tokom tinejdžerskih dana – navela je Lazarevićeva.

Istakla je da treba imati u vidu da će "Alfa" generacija biti jedina koja će većinski živeti u 22. veku.

BONUS VIDEO

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike