Manje se troši na krpice, više se kupuje na sniženjima: Evropljani se oblače "u skladu“ sa inflacijom

08.05.2022

18:55

0

Najveći onlajn trgovci žale se da je čak i prodaja po prosečnim cenama dosta oslabila

Manje se troši na krpice, više se kupuje na sniženjima: Evropljani se oblače "u skladu“ sa inflacijom
Kupoholičari Zodijaka - Copyright Unsplash

Evropski potrošači traže povoljnije i manje cene, kupujući jeftiniju odeću jer inflacija opterećuje budžete brojnih domaćinstava, požalio se nedavno nemački lanac onlajn prodaje, Zalando SE.

Najveći evropski prodavac odeće istakao je da uočava prve "pukotine" u potrošačkoj potrošnji jer rastući troškovi navode kupce da biraju niže cene i jeftiniju robu, umesto odeće srednjeg kvaliteta. Ipak, oni sa "dubljim" džepom i dalje se odlučuju za skuplju odeću, prenosi Blumberg.

Svi traže promotivne prodaje

Zbog takvih poremećaja na tržištu, nemačka kompanija očekuje da će prihod i profit biti na donjoj granici opsega koji je prognozirala za 2022. godinu, nakon što je nedavno prijavila zaradu u prvom kvartalu koja je manja od očekivanja analitičara. Akcije, koje su ove godine izgubile oko polovine vrednosti, pale su za čak 5,4 odsto.

Svima je postalo jasno da se neki potrošači bore sa dosta manjim budžetima. Asos Plc, bliski rival Zalanda, naveo je prošlog meseca da je njegov cilj o celogodišnjoj zaradi u opasnosti od ubrzanja inflacije. Britanski trgovac odećom Joules upozorio je ove nedelje da bi njegov profit mogao biti pogođen jer su kupci postali veoma zavisni od promotivnih prodaja, dok je potražnja za artiklima po punoj ceni smanjena.

Glavni izvršni direktor kompanije Heineken NV Dolf van den Brink ukazao je na rizik da veći računi za energiju mogu dovesti do toga da se potrošači odreknu drugih troškova, kao što je, na primer, pivo.

Gomilanje zaliha

Bruto vrednost robe, koja meri koliko je zaliha prodato, porasla je samo za jedan odsto, što znači da višak zaliha verovatno utiče na marže, prenosi Blumberg.

- Postojali su dobri razlozi za prevelike zalihe jer smo zaista želeli da obezbedimo bolju uslugu korisnicima, da im damo veći izbor i ublažimo poremećaje u lancu snabdevanja - rekla je glavna finansijska direktorka Sandra Dembek.

Kompanija, koja prodaje odeću brendova kao što su Moschino i The Kooples, imala je operativni gubitak od 52 miliona evra (55 miliona dolara) zbog popusta i povećanih troškova.

Oni su rekli da prilagođavaju svoju ponudu promeni obrazaca kupovine i šire svoju logističku mrežu, pri čemu se novi centri grade u Nemačkoj, Poljskoj i Francuskoj.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike