Bez poljoprivrednika kao kupaca male benzinske pumpe neće preživeti

01.03.2024

13:52

0

Iz Udruženja naftnih kompanija Srbije upozoravaju da se mora promeniti stanje da ratar mora da vozi 20 kilometara do NIS-ove pumpe

Bez poljoprivrednika kao kupaca male benzinske pumpe neće preživeti
Copyright Tanjug/Vladimir Sporčić

U toku prošle godine zatvoreno je 30 benzinskih stanica u Srbiji, njih 30 je već predato drugim kompanijama sa većim lancima, a svima ostalima preti zatvaranje, upozoravaju iz Udruženja naftnih kompanija Srbije (UNKS).

– Mi upozoravamo već duže vreme, od kada na snazi Uredba o ograničenju visine cene derivata nafte, da će to ostaviti neke posledice koje neće moći tako lako da se isprave. U 2023. godini zbog odluke da se poljoprivrednici snabdevaju po ceni od 179 dinara na benzinskim stanicama Nafte industrije Srbije, samo jednog lanca, svi ostali su ostali bez tog segmenta tržišta. I jedna benzinska stanica u centru Beograda druge neke kompanije neće to osetiti, ali velika većina benzinskih stanica, manjih benzinskih stanica, nezavisnih, zapravo živi od snabdevanja poljoprivrede i oni su već dve godine imaju ozbiljne probleme – naglašava Tomislav Mićović, generalni sekretar UNKS.

Kako je naveo, osim sela dobićemo i čitave ruralne regione koji će ostati bez benzinskih stanica.

– Znači ne može 200 ili 300 benzinskih stanica NIS-a da zameni tu mrežu koja je ranije funkcionisala, gde komšija sada mora umesto da kupuje kod svog komšije gorivo u selu, da sedne u vozilu i da ode 20, 30 kilometara do benzinske stanice NIS-a. To je nešto što hitno mora da se promeni, jer ostaćemo u tim sredinama potpuno bez takvih objekata – upozorio je Mićović na RTS-u.

Električni punjači obavezni za novogradnju

Na pitanje da li su pumpe spremne za punjače za električne automobile, Mićović je istakao da se već duže vremena radi na tome i to ne zbog novog zakona, koji je doneo tu obavezu, već zbog zahteva tržišta.

– Benzinske stanice imaju ozbiljne punjače na svojim objektima i to se iz dana u dan povećava. Treba reći da su sam benzinske stanice na autoputu su jedini već izgrađeni objekti kojima se nameće obaveza ugradnje punjača. I to u roku od dve godine, kada bude donet podzakonski akt. Međutim, svi drugi novi objekti koji se grade moraće da imaju punjače. Znači, novi rezidencijalni objekti, nove poslovne zgrade… svi će morati da imaju punjače – kazao je Mićović.

Što se tiče cene goriva generalno, koja je poslednjih šest nedelja u porastu, Mićović podseća da to nema direktne veze sa cenom barela nafte od gotovo 84 dolara.

– Cena nafte ima odloženo dejstvo na cene goriva na pumpama. Ne dešava se odmah. Na cenu goriva zapravo utiču berzanske kotacije derivata nafte i one mogu imati potpuno drugačiji trend – rekao je Mićović.

Cene će ići naviše ili naniže, zavisno od tržišta, ali najvažnije je da će goriva. Čak i u uslovima aktuelnog remonta u „Rafineriji Pančevo“, odakle dolazi najveći deo goriva na domaćem tržištu.

– Ovo je planirani remont i rafinerije svugde u svetu su veoma složena postrojenje i moraju s vremena na vreme da se zaustave, kako bi se zamenili ili popravili neki delovi koji već pokazuju simptome za zamenu. Dosta toga se i preventivno radi, jer naša rafinerija, ako se ne varam, četiri godine radi bez zastoja – naglasio je Mićović.

 

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike