Kvalitetu se zna cena: Nema dobre rakije ispod 2.000 dinara (FOTO/VIDEO)
Kvalitetno i probrano voće, proveren proces i tehnologija, i na kraju znanje, garantuju vrhunsku rakiju, a to ima svoju cenu, kažu proizvođači iz Subotice
Lepo je držati se tradicije, pogotovo kada je ona i u bukvalnom smislu reči ukusna, kao što je to srpska tradicija proizvodnje rakije. Ovo je jako alkoholno piće od voća, što nije tako čest slučaj među žestinama u svetu, zbog čega je upravo to kakvi su šljiva, grožđe, dunja, kruška, dunja, kajsija… presudno.
- Kvalitetna rakija mora da se pravi od kvalitetne sirovine, od kvalitetnih i zrelih plodova, i to je prvi korak. Ali potom sledi i specifičan tehnološki proces proizvodnje. Kvalitetna rakija mora da se pravi u malim šaržama i u malim kazanima, a potom da se odvaja i ono „srce“ rakije. U zavisnosti od toga koja je rakija u pitanju, ona dalje ili odležava u prohromskim sudovima ili drvenim buradima ili se odmah pakuje u boce – rekla je za 24sedam na festivalu Good Food & Wine u Beogradu Vesna Stanković, iz subotičke kompanije „Simex Original“.
Kad rakija ima pravo srce, nije je teško prodati
Upravo tako se u Subotici pravi i „vučja rakija“, koja je prepoznatljiva na tržištu i po ukusu i po ekskluzivnom pakovanju.
- „Vučja rakija“ je jedan pravi srpski delikates i ono što na prvi način reprezentuje šta je tradicija u srpskoj kulturi. Svi znamo da je rakija nešto što u srpskom narodu oduvek zauzima posebno mesto i da se nekad prava domaćinska kuća prepoznavala po rakiji koju je sama pravila. I mi smo zadržali duh tih starih vremena, proizvodimo po tradicionalnoj recepturi, ali sa novim tehnološkim rešenjima i opremom – kaže Stankovićeva.
Hoćete ličnu bocu? Što da ne
U „Simex Originalu“ su specifični i po tome što svoje rakije personalizuju za kupce.
- Ukoliko neko želi da pokloni rakiju, i preko našeg sajta naruči personalizaciju, mi ćemo na boci ispisati poruku koju želi za osobu koja mu je posebno bitna, i time bocu i poklon učiniti posebnima – ističe Vesna Stanković.
Kada se ovako napravi rakija, nije je, kaže naša sagovornica, teško prodati, i pored toga što cena nije zanemariva, a na srpskom tržištu ima svega i svačega što se naziva rakijom.
- Svi dobri poznavaoci rakije, čim je probaju, znaju da li je ona kvalitetna ili ne, i da li zaslužuju njihovu pažnju. Kvalitetna rakija uvek nađe svoj put do kupca. A pažnju svakako ne zaslužuje rakija za koju se već po ceni vidi da ne može da se svrsta u kvalitetne. Svaka rakija koja košta manje od 2.000 dinara ne može biti napravljena od kvalitetnog voća, to je nemoguće – ističe Stankovićeva.
Naravno, na kraju sve zavisi i od ambalaže, koja dodatno uvećava cenu. A važnost ambalaže i predstavljanja rakije kako bi trebalo da bude predstavljeno jedno nacionalno i visokokvalitetno piće, vidljivo je na boci „vučje rakije“.
- Naša rakija je i po tome prepoznatljiva, i to nam pokazuju kupci iz cele Srbije, koji je nabavljaju bilo u velikim trgovinskim lancima bilo u specijalizovanim prodavnicama. Ali posebno smo ponosni što smo našli put i na inostrana tržišta, pa se tako „vučja rakija“ pije i u Kini i Rusiji, a ne samo u Srbiji i EU – naglašava Vesna Stanković, direktor marketinga subotičke kompanije „Simex Original“.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari