Nema Čačak samo šljivu: Jagode bolje od italijanskih, na pijaci su pravi brend

12.06.2023

07:30

0

Da se optimalnom proizvodnjom i u srpskom agraru mogu postići dobri rezultati ali i dobra cena, pokazuju povrtari i voćari Nedići iz okoline Čačka

Nema Čačak samo šljivu: Jagode bolje od italijanskih, na pijaci su pravi brend
Ilustracija - Copyright Pixabay

Nedići iz Trbušana u okolini Čačka, ugledni su povrtari i voćari sa 70 sari pod plastenicima. Gaje paradajz, papriku, salatu... i jagodu, i imaju šta da kažu kada su u pitanju prednosti i mane plasteničke proizvodnje, kaže reportaža AgroTV.

- Počeli smo sa paradajzom , po kojem je ovaj kraj prepoznatljiv ali smo vremenom sve više prelazili na jagodu. Nje nije bilo toliko a zbog ranog roda bežiš sa cenom ostalima. A i sigurnija je proizvodnja, manja je zaštita, manje truleži, manje bolesti… samo je bitno da se obezbedi promaja - kaže domaćin Velimir Veljo Nedić.

I tako se, već 25 godina, Nedići bave jagodom. Sa početna tri plastenika stigli su do petnaestak, i pod jagodom je 30 ari.

- To varira i do dvadest, zavisno od prostora gde ima da se sadi. Tih 30 ari je dovoljno za naše čačansko tržište a ide i šire  – napominje najstariji od petočlane porodice Nedić.

Proizvodnja jagode nije komplikovana ali se mora voditi računa o bitnim stvarima.

 

Ostali verni i paradajzu

Iako je sada jagoda primarna proizvodnja kod Nedića, oni su ostali verni i paradajzu. U plastenik od četiri ara stane 1.250 strukova paradajza a trenutno rade samo sortu vila.
- Mi smo zadovoljni sa tri kilograma po struku, jer brže završavamo proizvodnju da bi već 1. avgusta tu sadili kornišone i boraniju. Pa ide salata… Kao na kružnom toku, nema stajanja – kaže domaćin.

- Kao prvo, najvažnija je karenca. Preparat više ne ulazi u plastenik nakon cveta. Potom je najbitnija promaja, jer plod mora da stalno bude suv. Ali, ono što bih istakao da je najvažnije u proizvodnji je je stajnjak – ističe sagovornik AgroTV.

Nedići su ranije kupovali sadnice iz Italije ali su uvideli da mogu da naprave i svoje jednakog ako ne i boljeg kvaliteta.

- Ponekad dokupimo nešto od Zelenog hita ali uglavnom imamo svoje Radimo tri ili četiri sorte a u plastenik nam stane 800 sadnica. Cena je prošle godine nije padala ispod 400 dinara, ove godine ćemo videti. Naša jagoda je u Čačku brend i nije se desilo da ostane neprodata – ističe Velimir.

Kao najveći troška proizvodnje Nedić navodi vodotopiva đubriva, potom hemijski preparati protiv bolesti. Đubriva su sva uvozna, stižu iz Izraela, Finske, Nemačke… i to košta. I folija je otišla na 500 dinara. Za posao se angažuje i dodatna radna snaga iz sela, prijatelji, rodbina…

- Ranije smo računali troškove, ali kada smo videli koliki su, rado sam bacio olovku i sada više ne brojimo. Šta ostane, ostane – kaže Velimir Nedić za AgroTV.

 

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike