Odbornici doneli odluku: Grad Beograd raskida ugovor sa Kentkartom

13.04.2023

16:51

0

Ponosan sam što mi ovde danas rasturamo sistem koji je štetan za grad i koji se sve ove godine niko nije usudio da dira - poručio je Šapić

Odbornici doneli odluku: Grad Beograd raskida ugovor sa Kentkartom
Odbornici doneli odluku - Copyright Tanjug/Strahinja Aćimović

Skupština grada Beograda usvojila je danas odluku da, zbog javnog interesa, jednostrano raskine javno-privatno partnerstvo sa turskom kompanijom "Kentkart" u obavljanju delatnosti eksploatacije i održavanja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u gradu.

Odbornici su usvojili i odluku kojom će omogućiti novoformiranom gradskom preduzeću za naplatu karata da promeni tarife za prevoz putnika u javnom linijskom prevozu. Za odluku je glasalo 57 odbornika, dva odbornika su bila protiv, a uzdržano je bilo 11. Ranije na sednici, gradonačelnik Aleksandar Šapić pozvao je odbornike da glasaju za tu odluku da, kako je rekao, konačno budemo u situaciji da sami potpuno kontrolišemo sistem za naplatu karata.

- Ponosan sam što mi ovde danas rasturamo sistem koji je štetan za grad i koji se sve ove godine niko nije usudio da dira - poručio je Šapić.

Tanjug/Strahinja Aćimović
Aleksandar Šapić

Gradonačelnik kaže da je očekivao da će se raskid ugovora brzo i lako rešiti jer je bila slaba naplata karata. Ističe da je i sam u početku bio u zabludi verujući da je to ispravan sistem, ali da se ispostavilo, kako je rekao, da je sistem lažan i da je napravljena velika šteta gradu njegovim potpisivanjem 2011.

- Verujem da će se u sudskom postupku videti koliko oni uzimaju za sebe, a kompletno je uništen sistem javnog prevoza u Beogradu. Prihod grada od javnog prevoza pao je sa devet milijardi na šest. Mi ne možemo ništa da kontrolišemo, jer novac ide na njihov račun, oni šalju na naš, pa onda mi dajemo osam odsto njima. To je kao kada imate ženu koja vam sprema kuću pa vaša plata leže njoj, pa onda ona daje vama, pa joj vi plaćate još osam odsto - rekao je gradonačelnik.

Druga nelogičnost je, dodaje Šapić, da sva oprema koju je grad platio, grad Beograd, jeste naša, ali grad ne može da je koristi zato što su šifre u vlasništvu kompanije kojaj vodi naplatu karata.

On je dalje naveo da je validator, koji je srce sistema i zbog koga su nastali problemi, beskoristan, kao i da Kentkart kontroliše GPS koji kontrolišu kilometražu vozila po kojima ih grad plaća, i da grad ne može da bude siguran ko koliko zaista kilometara pređe kada je sistem kod njih.

Šapić tvrdi da su se stvarale gužve, jer se karta birala na validatoru i, kako je rekao, narod je odbacio taj sistem.

- Kada uđeš dublje u taj sistem vidiš da je to sve laž i magla, zbog koje su Beograđani izgubili poverenje u sistem i javni prevoz. Kada preuzmemo kontrolu nad sistemom videćemo da li je zaista tako mali broj ljudi plaćao kartu ili je taj novac išao negde drugde - naglasio je Šapić.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike